Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Blev med fete Jet idag

  1. #1
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Red face Blev med fete Jet idag

    Köplusten slog till och jag blev med EDF, dock inte så stor.

    Blir till att provflyga i helgen. Först fick jag fixa så batterierna gick att fästa och sedan markera vart tyngdpunkten skall vara. Fungerar kanon som hårfön.

    Nu väntas provturen.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	habu4.jpg 
Visningar:	296 
Storlek:	223,3 KB 
Id:	43935   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	habu2.jpg 
Visningar:	245 
Storlek:	279,0 KB 
Id:	43932   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Habu.jpg 
Visningar:	223 
Storlek:	243,1 KB 
Id:	43933   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	habu3.jpg 
Visningar:	214 
Storlek:	229,7 KB 
Id:	43934  
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #2

    Standard

    Sugen på att flyga imorgon? Tänkte dra till fältet och testa min ''radjet'' FPV och flyga lite annat såklart

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Sugen på att flyga imorgon? Tänkte dra till fältet och testa min ''radjet'' FPV och flyga lite annat såklart
    Jet och FPV går inte ihop. haha
    Superhero

  4. #4

    Standard

    haha nä tycker inte att man kan kalla den varken rad eller jet. Rätt namn skulle kunna va undermotoriserad tegelsten med kamera så man kan se hur den träffar marken i FPV

  5. #5
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Är lite upptagen under dagen, men när är du på plats, jag måste plocka av ställen om jag skall flyga på MRFS annars tänkte jag bara flyga från en gata här i villaområdet och starta/landa ifrån.
    Ken

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Sugen på att flyga imorgon? Tänkte dra till fältet och testa min ''radjet'' FPV och flyga lite annat såklart
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag tror att Jet och FPV mycket väl skulle passa ihop. Då behöver man inte ligga i sväng hela tiden.
    Ken

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jet och FPV går inte ihop. haha
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Är lite upptagen under dagen, men när är du på plats, jag måste plocka av ställen om jag skall flyga på MRFS annars tänkte jag bara flyga från en gata här i villaområdet och starta/landa ifrån.
    Ken
    ingen aning :P Slår dig en signal om det blir något imorgon. Såg just att det ska blåsa mycket (som alltid) så vet inte om jag åker ut.

  8. #8
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag tror att Jet och FPV mycket väl skulle passa ihop. Då behöver man inte ligga i sväng hela tiden.
    Ken
    Klurar på FPV. Givetvis enligt regelboken, inom synhåll... men det är fasen obra om man tappar video ändå. Nåväl, klura vidare Ser en enorm fördel vid exempelvis momentrollar eller upptagning innan skogsridå.
    Superhero

  9. #9

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Köplusten slog till och jag blev med EDF, dock inte så stor.

    Blir till att provflyga i helgen. Först fick jag fixa så batterierna gick att fästa och sedan markera vart tyngdpunkten skall vara. Fungerar kanon som hårfön.

    Nu väntas provturen.
    Flyger galet fint denna lilla edf med bra prestanda
    Mycket likt sin Habu storebror som också är en grym edf.
    Perfekt att ha liggandes i bilen med om man är ute och kör..... förbi ett fält eller en åker eller så

  10. #10
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Kom precis in efter provflygningen. Jag flög med ställen monterade och startade/landade från asfalt vind 45 grader från höger, 7m/s.
    Om flygningen:
    Vart skall jag börja, den är snabb känslig på roderna lider lite i medvinden men det är naturligt.
    Kan bara säga att det var en mycket positiv upplevelse, att den var så pigg trodde jag inte flög omkring på 80%, loopade, rollade, kniväggs försök. Landningen är väl det jag får träna på men påtvären på en väg med sidvind så tycker jag att det gick bra. Det to en stund innan farten var bortbränd till landningsfart.
    Jag kan bara rekommendera den.

    Tror nog att den kommer att flyga fantastiskt utan ställen, men är lite orolig över landningen och hur den tåler att landas ute.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #11

    Standard

    Härligt att det gick så bra i vinden. Har också en likadan men inte flugit på ett tag pga. vädret. Det som verkar ta stryk först är rotorbladen, var hack i mina efter ett par flygningar fast jag slår av motorn innan jag landar. Men den flyger så bra så det är inte så mycket att klaga på.


    Hur den tål väta vet jag inte men skulle vara intressant att att få reda på.

    Man blir sugen på att prova 3S nångång ,fast man riskerar bränna motorn eller ESC hehe.

  12. #12

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Kom precis in efter provflygningen. Jag flög med ställen monterade och startade/landade från asfalt vind 45 grader från höger, 7m/s.
    Om flygningen:
    Vart skall jag börja, den är snabb känslig på roderna lider lite i medvinden men det är naturligt.
    Kan bara säga att det var en mycket positiv upplevelse, att den var så pigg trodde jag inte flög omkring på 80%, loopade, rollade, kniväggs försök. Landningen är väl det jag får träna på men påtvären på en väg med sidvind så tycker jag att det gick bra. Det to en stund innan farten var bortbränd till landningsfart.
    Jag kan bara rekommendera den.

    Tror nog att den kommer att flyga fantastiskt utan ställen, men är lite orolig över landningen och hur den tåler att landas ute.
    Ken
    Inga problem utan ställen!
    Jag har aldrig flugit med mina på och har över 50 flygningar med min.........väger ju typ 70 gram med lipo så det blir inte en skråma vid landning på gräs

  13. #13
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Ju värre väder desto koolare är dessa kärrorna!! gyrot kommer till sin rätt och ju mera det blåser, desto fånigare känns det att fältets minsta maskin flyger bäst!
    Superhero

  14. #14
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Du har så rätt, gyrot fungerade bra, tyckte dock att det kämpade emot mina rörelser i landningen.
    Men nu är jag inte rättvis då jag använder världens enklaste radio, Specter 4 utan finesser. Har bara mekanisk känsla att förlita mig på.
    Ken

    QUOTE]
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #15
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Hej ska köpa ett flyg nu från samma tillverkare. Hur fungerade din ocrap knapp? Panik knappen. Den ska ju tydligen fixa landning med enligt videos.

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fennstam Visa inlägg
    Hej ska köpa ett flyg nu från samma tillverkare. Hur fungerade din ocrap knapp? Panik knappen. Den ska ju tydligen fixa landning med enligt videos.
    ASX3 och SAFE är två olika saker. Finns ingen panikknapp på detta flygplan. ASX3 motverkar endast effekten av vind osv. medans SAFE kan rädda planet. SAFE finns på några av dom andra modellerna men inte på Habun. Hoppas det hjälpte

  17. #17
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Oki trodde det fanns på det med. Då vet jag. Alltid lär man sig något nytt.

  18. #18
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det ända safe är att låta modell ligga i sin låda.
    Men hur roligt är det?
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  19. #19
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Återkommer med just det ken, mitt absolut första plan blir med safe nu. Har dock aldrig flugit med plan utom i simulator så tror nog den knappen kan vara till stor hjälp om det nu fungerar som på videos på utube.

  20. #20

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fennstam Visa inlägg
    Återkommer med just det ken, mitt absolut första plan blir med safe nu. Har dock aldrig flugit med plan utom i simulator så tror nog den knappen kan vara till stor hjälp om det nu fungerar som på videos på utube.
    Hej...
    Låter som en bra idé!
    För övrigt kan jag säga att E-flites bnf/ pnp kärror är över lag kanonfina och flyger fint och riktigt bra kvalitét för pengarna!
    Gäller även parkzones sortiment.
    Jag har själv gått igenom snudd på hela deras Umx-serie och även en hel del av deras större modeller och kan bara ge tummen upp:-)

    Lycka till!!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •