Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Bortflugen phantom

  1. #1

    Standard Bortflugen phantom

    På blocket finns en Phantom som kan vara en " flyaway ". Sök på DJI

  2. #2

    Standard

    Se till och märka/ stöldmärka våra ögonstenar. Så slipper man köpa tillbaka grejorna på blocket.
    Verkar ju uppenbart vara en flyaway, säljes med kamera utan batteriladdare och TX till ett överpris dessutom...

  3. #3

    Standard

    Hej
    Är det den här http://www.blocket.se/helsingborg/Qu....htm?ca=11&w=3
    Nån som råkat ut för att quaden flugit bort i Helsingborg?
    Mvh kenj

  4. #4
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Mailade säljaren för skojs skull.


    "Hej! Jag köpte upp ett förråd och där ingick den här flygmaskinen. Jag har låtit en expert testa den och han säger att allt är i sin ordning. Ingen batteriladdare medföljer men det är standardkontakt på batteriet så har du någon radiostyrdladdare sedan tidigare så kan du använda den.
    Jag vet inte hur gammal den är men skulle gissa på ca2år.
    mvh//Andreas"

  5. #5

    Standard

    Hej
    Tycker det luktar ursäkt för att han blev påkommen med en hittad quad.
    mvh kenj

  6. #6

    Standard

    Låter garanterat som en bortflygen quad som han försöker sälja.
    Ring snuten direkt!!

  7. #7

    Standard

    Vad får er att tro att det är en stulen quad?? Bara nyfiken. Vill poängtera att jag inte har någonting som helst med varken annonsen eller säljaren att göra. Men att man säljer utan laddare och sändare är väl inget ovanligt?! Det första jag skulle gjort om jag skaffat en phantom är att byta ut mottagaren så den kan köras med min futabasändare. Den behåller jag givetvis när jag sedan säljer phantomen. Detsamma gäller laddaren. Det är en vanlig xt60-kontakt på batteriet i annonsen. Har jag en "balans"-laddare sedan tidigare för mina andra modeller så säljer jag inte den.

  8. #8
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lillkreian Visa inlägg
    Vad får er att tro att det är en stulen quad?? Bara nyfiken. Vill poängtera att jag inte har någonting som helst med varken annonsen eller säljaren att göra. Men att man säljer utan laddare och sändare är väl inget ovanligt?! Det första jag skulle gjort om jag skaffat en phantom är att byta ut mottagaren så den kan köras med min futabasändare. Den behåller jag givetvis när jag sedan säljer phantomen. Detsamma gäller laddaren. Det är en vanlig xt60-kontakt på batteriet i annonsen. Har jag en "balans"-laddare sedan tidigare för mina andra modeller så säljer jag inte den.
    En Phantom säljer man oavsett med originalsändare och laddare (om dom möjligtvis inte gått sönder). Men med tanke på att säljaren inte har en susning om vad han pratar om så verkar den vara upphittad.

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindgren Visa inlägg
    En Phantom säljer man oavsett med originalsändare och laddare (om dom möjligtvis inte gått sönder). Men med tanke på att säljaren inte har en susning om vad han pratar om så verkar den vara upphittad.
    Killen svarar ju att han köpt upp ett förråd. Kan ju vara ett döds/konkursbo han kommit över?
    Bäst vi håller utkik på blocket, för när den här killen säljer sin phantom så är den garanterat stulen/hittad... (Om han får sändaren såld separat dvs... http://www.blocket.se/vi/50799831.htm

  10. #10
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Utan att läst tråden, varför bryr ni er? Har ni blivit av med en phantom?
    Tipsa polisen om det är som ni tror innan det går för långt.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Utan att läst tråden, varför bryr ni er? Har ni blivit av med en phantom?
    Tipsa polisen om det är som ni tror innan det går för långt.
    Ken
    Precis min inställning... Förutom att jag tycker synd om killen på blocket som försöker sälja prylar. Det lär ju knappast bli lättare att sälja den när han hängs ut här.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •