Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 69

Ämne: Snutt från igår. Sjukt kul!

  1. #41

    Standard

    Fiskebäckstippen är en favorit, för er som inte är från området så är det inte så bedrövligt som det låter. Det tippades sten ocn annan bråte där för länge sedan. När jag var i tonåren så var det kul att köra mc där, nu är det ett friluftsområde som passar utmärkt att flyga mindre flyg och helikopter på. Lite mycket hundar ibland så det finns lite risk för att det blir tuggleksak av ditt flygtyg om du landar långt från dig.
    https://www.google.com/maps/place/57...,11.863985,15z

    Jörgen

  2. #42

    Standard

    Japp det är ett bra ställe, varit där och flugit lite med min Ecks. Mitt mål just nu är att försöka hitta något lite mer öde område där jag kan prova på FPV. Mini-multirotor versionen av FPV.

    Det fina vädret idag resulterade faktiskt att jag gav mig ut och letade. Hittade ett fält där jag i lugn och ro kunde prova på FPV för första gången med min Blackout. Gick som på räls och en fantastisk upplevelse. Höll mig inom 1-200 meter och inte högre än trädtopparna fullt lagom för min "maiden". Känns som att jag behöver justera in PID värdena lite bättre bara.

    Jag har haft utrustningen ett tag nu, men aldrig riktigt fått tillfälle att komma igång. Men nu är man fast.

  3. #43

    Standard

    Najs, kör också en Blackout. Vad kör du för FC ? Har provat CC3D från RMRC men fick det inte att lira riktigt som jag ville men är kass på att ställa in PIDs. Kör nu Flip (Multiwii) sålänge istället då det är mer förlåtande med PIDsen.



    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Japp det är ett bra ställe, varit där och flugit lite med min Ecks. Mitt mål just nu är att försöka hitta något lite mer öde område där jag kan prova på FPV. Mini-multirotor versionen av FPV.

    Det fina vädret idag resulterade faktiskt att jag gav mig ut och letade. Hittade ett fält där jag i lugn och ro kunde prova på FPV för första gången med min Blackout. Gick som på räls och en fantastisk upplevelse. Höll mig inom 1-200 meter och inte högre än trädtopparna fullt lagom för min "maiden". Känns som att jag behöver justera in PID värdena lite bättre bara.

    Jag har haft utrustningen ett tag nu, men aldrig riktigt fått tillfälle att komma igång. Men nu är man fast.

  4. #44

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Najs, kör också en Blackout. Vad kör du för FC ? Har provat CC3D från RMRC men fick det inte att lira riktigt som jag ville men är kass på att ställa in PIDs. Kör nu Flip (Multiwii) sålänge istället då det är mer förlåtande med PIDsen.
    öh ? jag måste ju säga att jag tycker multiwii är det som är svårast att trimma in, speciellt om man jämför med dom senaste cc3d fw'sarna där flyger ju nästan allt med defaultinställningar.


    vad är det som gör multiwii lättare att trimma piddar i enligt dig ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    öh ? jag måste ju säga att jag tycker multiwii är det som är svårast att trimma in, speciellt om man jämför med dom senaste cc3d fw'sarna där flyger ju nästan allt med defaultinställningar.


    vad är det som gör multiwii lättare att trimma piddar i enligt dig ?
    Har iof inte provat default på CC3D bara kört rekommenderade inställningar som tillverkarn av quaden angett och andra som flyger den då jag läste att miniquads måste ha speciella PIDs. Kommer väl ge den ett till försök senare blev bara lite trött då jag inte lyckades få den att flyga som jag ville men det är säkerligen SBS hehe. Många flyger CC3D utan problem så vet att det är ett kompetent kort.
    Multiwiit flyger out of the box för mig iaf och med lite tweak ännu bättre. Men kommer prova Nazen också innan jag försöker mig på CC3Dt igen.
    Som sagt är sämst på allt som har med inställningar att göra

  6. #46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Najs, kör också en Blackout. Vad kör du för FC ? Har provat CC3D från RMRC men fick det inte att lira riktigt som jag ville men är kass på att ställa in PIDs. Kör nu Flip (Multiwii) sålänge istället då det är mer förlåtande med PIDsen.
    Jag kör med exakt den setup som är rekommenderat. Så det är CC3D med Tiger motorer etc. Jag flyger med standardinställningarna som jag har justerat väldigt lite i basic läge. Det funkar och jag tycker den flyger bra, det som är problemet för tillfället är min egen förmåga som behöver tränas upp.

    Kom ut en sväng tidigt imorse och körde några ackar. Fantastiskt kul. Två proppar gick sönder vid för hårda landningar. men bara byta och köra vidare. Ovanligt känsliga de där GemFan.

  7. #47

    Standard

    Okej låter bra. Får ta och ge det en till chans sen. Kör också med Gemfan. Dom är mjuka men billiga så man kan ha ett drös på lager

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Jag kör med exakt den setup som är rekommenderat. Så det är CC3D med Tiger motorer etc. Jag flyger med standardinställningarna som jag har justerat väldigt lite i basic läge. Det funkar och jag tycker den flyger bra, det som är problemet för tillfället är min egen förmåga som behöver tränas upp.

    Kom ut en sväng tidigt imorse och körde några ackar. Fantastiskt kul. Två proppar gick sönder vid för hårda landningar. men bara byta och köra vidare. Ovanligt känsliga de där GemFan.

  8. #48

    Standard

    Blev lite flyg med Blackout 220mm miniquaden idag med Flip multiwiit. Sänkte P värdena en aning. Det känns som att flyga en tegelsten med Gopro2 och 1800mah batteri plus ombyggd med extra centerplatta och dämpare. Får byta ut mot en GP3a och mindre batteri, känns som en traktor när man ska byta riktning

    Första delen i videon är över vattnet, andra vid en fotbollsplan.

  9. #49

    Standard

    Jösses. Och över vatten!! jag måste öva mer för att kunna börja flyga snabbt och lågt.

  10. #50
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Snygg flygning!

  11. #51

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Jösses. Och över vatten!! jag måste öva mer för att kunna börja flyga snabbt och lågt.
    Det kommer, bara öva i lugn och ro och inte ha för bråttom
    När man känner gränserna för utrusningen och litar på den börjar man kunna "ta ut svängarna" lite.
    Själv har jag inte vågat mig på ratemode ännu, kör Horizonmode som har autolevel.
    Kommer nog fortsätta med det ett tag till.


    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Snygg flygning!
    Tack, det var riktigt bra väder för flygning. Kul att säsongen kommit igång nu.

  12. #52

    Standard

    Nu när prylarna till Gekkon börjar ramla in så funderar jag lite på linsen till kameran. Jag har flugit lite 450 storlek med 2.1 lins och predagor glasögon men det känns svårt att bedömma höjd och avstånd. Är det mest en vanesak eller kan ni rekommendera en annan lins?

    Det känns som att det är höjden är ganska viktig när man snurrar runt en halvmeter över marken med de här små visparna.

    Jörgen

  13. #53

    Standard

    2.8mm kör många inklusive mig själv med på miniquads, blir lagom stort synfält.

  14. #54

    Standard

    Japp, jag hade 2.1 på min men bytte rätt snabbt till 2.8. Jag var ute och flög lite mer idag, lite mer vind men det var inga problem.

  15. #55

    Standard

    Blåste endel idag men naturligtvis måste man FPV:a endå envis som man är.
    Träna ratemode för andra gången ska göras över vatten i blåst haha.
    När jag åkte medvind fick jag dra ner gasen rejält, kändes som jag skulle blåsa bort :P

    Måste byta ut GP2:an då det är lite för tungt, blir inte så mycket krut kvar annars.


  16. #56

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    coolt...
    Bra musik
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  17. #57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    coolt...
    Bra musik
    Göran
    Tack, kommer bli fler vattenfilmer så fort vädret blir bra. Problemet med att flyga över vattnet är att det är svårt att se var man är utan GPS och OSD när det är dåligt med landmärken
    Men kommer testa flyga lite vid vår båthamn då är det lättare att se var man är när det finns landmärken i form av bryggor osv.

    Är sjukt impad över hur bra Naze32Acro hanterar vind. När man slår igång acromode känns inte vinden alls mer än att det går trögare. Funderar även på att prova 4S för att få mer fjutt men då får man reducera maxgas så man inte bränner motorerna hehe.. Lite väl hög Kv för 4S men vore kul att prova.

  18. #58

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Tack, kommer bli fler vattenfilmer så fort vädret blir bra. Problemet med att flyga över vattnet är att det är svårt att se var man är utan GPS och OSD när det är dåligt med landmärken
    Men kommer testa flyga lite vid vår båthamn då är det lättare att se var man är när det finns landmärken i form av bryggor osv.

    Är sjukt impad över hur bra Naze32Acro hanterar vind. När man slår igång acromode känns inte vinden alls mer än att det går trögare. Funderar även på att prova 4S för att få mer fjutt men då får man reducera maxgas så man inte bränner motorerna hehe.. Lite väl hög Kv för 4S men vore kul att prova.
    vad har du för kv?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  19. #59

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    vad har du för kv?
    2300kv Tiger MN1806 96W Max. 5" propp.
    *edit* var visst bara 96W så blir nog inte 4S ändå.. Stog fel på en sida.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-04-07 klockan 18:02.

  20. #60

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    hade nog blivit lite väl bra klipp
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •