Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 69

Ämne: Snutt från igår. Sjukt kul!

  1. #21

    Standard

    Har någon koll på när det går att beställa en Gekko igen?

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HangerS
    Klart du ska komma med ut! Skicka mig ditt nummer så messar jag när vi sticker ut.
    Trevligt o träffa på lite "flyg"folk..
    Tack för titten, nu blev man ju ännu mera sugen på att få sätta ihop en Gekko

    Jag ska fixa lite med bilderna och sen lägger jag upp dom min serverplats så får ni plocka fritt vilka ni vill ha se.. Dom får ni använda till vad ni vill.. Kanske inte blev så bra, har inte hunnit kolla på dom än.. men jag säger till när dom är uppe.

  3. #23
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag stack på eget håll idag, trots Lufts försök att locka mig, här är anledningen, Dock en råkopia från Glasögonen.

    Ken
    Senast redigerat av administrator den 2014-03-02 klockan 20:25.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #24

    Standard

    Oj hoppas ingen blev skadad ! Va jobbigt att få bort allt smält socker sen (tänker på sånt man bygger peparkakshus med) Bra bild för att vara liveinspelningen.

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag stack på eget håll idag, trots Lufts försök att locka mig, här är anledningen, Dock en råkopia från Glasögonen.
    http://www.youtube.com/watch?v=uJ2JKqIc3I0
    Ken

  5. #25

    Standard

    Tråkigare med alla bilarna som förstördes... (om det var det utanför Bara)

    Här är lite bilder från idag, blev inte så många för de va tradigt ljus o blev ganska dimmigt..
    http://moped.clippern.se/#!album-24

    Hade vatt kul o vetat vem som är vem här och på bilderna.. Med tanke på dom flesta med nick-names här bara..

  6. #26
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag stack på eget håll idag, trots Lufts försök att locka mig, här är anledningen, Dock en råkopia från Glasögonen.

    Ken
    Fräckt var själv lite sugen när jag såg det i tidningen men det blev lite mer flygtidstester med Y6 an istället då jag inte kom ut förrän vid 17 tiden
    Senast redigerat av administrator den 2014-03-27 klockan 17:39.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  7. #27
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Smajly Visa inlägg
    Tråkigare med alla bilarna som förstördes... (om det var det utanför Bara)

    Här är lite bilder från idag, blev inte så många för de va tradigt ljus o blev ganska dimmigt..
    http://moped.clippern.se/#!album-24

    Hade vatt kul o vetat vem som är vem här och på bilderna.. Med tanke på dom flesta med nick-names här bara..
    Oj det var rätt många Zoombies ute idag ( FPV flygare med googles ofta sittandes i stol )
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  8. #28
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har själv aldrig förstått det, varför man skall sitta? Har provat någon gång och jag trivdes bäst av att stå upp. Men vad vet jag?
    Ken

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Oj det var rätt många Zoombies ute idag ( FPV flygare med googles ofta sittandes i stol )
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #29

    Standard

    Jag står också för då slipper jag släpa med stol men det är olika. Vissa har stol för att det är bekvämt andra för att dom annars känner att dom vinklar med kroppen

  10. #30

    Standard

    Min morsa trillade när jag skulle visa henne FPV i FatShark brillorna.

  11. #31

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    Min morsa trillade när jag skulle visa henne FPV i FatShark brillorna.
    inget ovanligt fenomen, jag brukar be folk sätta sig ner

    har själv varit nära att ramla när man flugit lite för hårt
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #32
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Jysst plats att flyga på, hoppas på att hitta nåt sånt stort öppet fält i Göteborg men det byggs ju överallt så all natur försvinner, är det filmat med en singelrotor heli eller quadcopter?
    Mathias, simulatortränad.

  13. #33
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av teamleader Visa inlägg
    Jysst plats att flyga på, hoppas på att hitta nåt sånt stort öppet fält i Göteborg men det byggs ju överallt så all natur försvinner, är det filmat med en singelrotor heli eller quadcopter?
    Quad av lite olika storlekar
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  14. #34

    Standard

    Nu gick det ändligen att beställa en Gekko! Kan någon rekommendera en flight controller? Jag har redan Naza M, APM 2.5 och en nano Wii kopia från HK.

    NanoWii kontrollern köptes egentligen som ett generellt utvecklingskort men nu när det projektet är avslutat så kan jag ju lika gärna använda det till något kul.

    Är det kanske rentav så att jag bör köpa en kontroller som är mer lämpad än de tre ovanstående?

    Jörgen

  15. #35

    Standard

    Kör på nanowii. Här är en snubbe som kör med nanowii på sin miniquad och det verkar funka finfint.
    https://www.youtube.com/channel/UCgz...660c5NxMfmxeJw

  16. #36

    Standard

    Det där ser lovande ut, tack skall du ha för tipset.

    Tyvärr får det bli prov med oflashade Hobbywing 10A reglage, det verkar lite sisådär att flasha de nya med SIL processor ännu så länge.

    Jörgen

  17. #37

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Kärran är designad för cc3d men ett Naze32 skulle säkert kunna funka lika bra.

  18. #38

    Standard

    Ursäkta min dumma fråga, men Gekko? Är det en sorts mini quad, typ BlackOut min-H?

  19. #39

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Kanske ohövlight av mig att svara när HangerS är just där :P men, kort sagt, ja. http://forums.openpilot.org/topic/36...r/#entry302059
    ________________________________________
    Mina maskiner

  20. #40

    Standard

    Ah ok. Har en miniH som jag ännu inte flugit. Allting klart och redo, väntar bara på bra väder samt "tid" att flyga. Någon som har tips på bra ställen kring göteborgsområdet?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •