Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 69 av 69

Ämne: Snutt från igår. Sjukt kul!

  1. #61

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    hade nog blivit lite väl bra klipp
    Mm, blir att banta quaden istället hehe.
    Blev bättre drag nu när jag fixade CG:n lite, Gopro2:an var för långt fram så främre motorerna fick ta för mycket last. Svårt bara att få rätt CG med så liten yta

  2. #62
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Byt ut GP2:an mot en Mobius så spar du genast vikt.

  3. #63

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Byt ut GP2:an mot en Mobius så spar du genast vikt.
    Mm har en Mobius den är bra, beställde en widelens till min också men fick mörka hörn av den dessvärre, verkar vara lite lotto om man får en perfekt centrerad eller inte
    Gillar stor FOV och kvaliten på GP2:an så därför jag kör på den. Får se nu när jag flyttat vikten mer mot mitten om det duger så. En annan flygare kör med GP3 på och har massvis med kraft för flippar osv. med samma setup men min är tyngre och för mycket vikt fram så antar det är där jag får börja. Försöka fixa cg.

    Kom på att jag kanske kidnappat denna tråd haha. Trodde det var en allmän tråd videotråd av nån anledning men så kanske det inte var, sorry isåfall HangerS

  4. #64

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Försökt få tv-out att funka på min cam #16 men det verkar helt hopplöst, får bara svart bild hur jag äm bär mig åt. Tittade på mobious förr men den sas ha fördröjning som gjorde den oduglig för FPV. Hur är det och finns det andra alternativ för att spela in på kameran med mini-FPV?
    ________________________________________
    Mina maskiner

  5. #65

    Standard

    Ni som flyger Gekko med CC3d. Är det mycket justerande med inställningarna eller flyger den bra med standard värden? Har aldrig kört med CC3d, men börja närma mig, Gekko är nästan redo ska bara ladda in firmware i konfigurera kortet. Har läst och tittat på lite video klipp.

  6. #66

    Standard

    Nu har jag prov flugit den och den flyger rätt bra det lila jag kunde prova. Det regnade och blåste ute så det fick bli test flygning inne i ett litet garage. Är det någon som vill dela med sig av sina CC3d inställningar så tar jag tacksamt emot dom.

  7. #67

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Dessa inställningarna funkar bra Markus:
    http://fpvnordic.com/gekko.png

    40% expo på det.

  8. #68

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Hmm, har man olika på roll och pitch? är väl ganska kvadratisk position på motorerna på gekko? :P Trodde jag kunde sno värdena till min ecks fibre för den e ganska hispig av sig. Fast jag misstänker att den är det hur jag än gör om det blåser lite för den är så lätt. Fast antar väl att det är för att gekko är tyngre i pitchrörelsen än i roll. Så jag testar väl kopiera rollvärdena för både pitch och roll då.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  9. #69

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HangerS Visa inlägg
    Dessa inställningarna funkar bra Markus:
    http://fpvnordic.com/gekko.png

    40% expo på det.
    Tack för inställningarna, han med en liten flygning igår och det fungera bra.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •