Hejsan!!

Efter ett par år med enbart el kärror köpte jag nu min första "riktiga" kärra med brum brum i nosen och behöver lite hjälp med det här med ström försörjningen.. Kärran köpte jag beg och tom (great plains yak 54) så när som på motorn dle35 som sitter i nosen.. Har digitala futaba servon jag tror klarar 6,6v låg jag tänk stoppat i och en ar8000 mottagare men sen är det ju det här med ström matning till tändning mottagare som inte riktigt är min starka sida.. Hur många ampere bör en bec klara till 6 digitala servon samt mottagaren för att vara säker? Vill köra 2 alt 3s lipon i modellen. Ska jag köra en Bec på 6v ut? Tändning samma sak där bara en bec eller skaffa mig någon typ av regulator/ killswitch/smartbox eller vad de nu kallar allt jag vet knappt skillnaden på grejerna som riktig nybörjare jag är utan flygklubbs tillgång (tuvärr).. Ge mig era tipps på hur ni erfarna bensin piloter sätter upp eran ström matning på lämpligast sätt så är jag mer en tacksam..

Vill också passa på att tacka er som står bakom rcflyg.se utan er och alla vänliga forum deltagare hade jag aldrig kommit igång med denna otroligt roliga hobby!!

/martin