Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: firebird delta ray

  1. #1
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard firebird delta ray

    Hej nu har jag gått och blivit med detta flygplan Firebird delta ray rtf. Efter många youtube videor så verkar det vara ett bra första plan med safe teknik. Tog ca 30 min att montera ihop. Det är rtf paket och nu ska det bara vågas att lyfta med det. Så om vödret tillåter imorgon så blir det att kanske testa det. Någon som har en idé om det är lättare att lyfta från marken eller via kasta den. ? Det som ingick i paketet var, planet, dx4, , batteri samt laddare som var avsedd för cigg uttag i bilen. så nu återstår det att se om det är lika kul som helikopter. tackar min sambo för denna födelsedags present.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140227_150339.jpg 
Visningar:	150 
Storlek:	93,7 KB 
Id:	44077  

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Jag skulle rekommendera att du åker till modellflygklubb för att få hjälp om du är alldeles nybörjare.Start från backen med ställ är alltid lättare tycker jag
    Tobbe

  3. #3
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Thnx jo försökte idag men det gick inget bra. Haha. Blir att få hjälp ska fråga en här som bor där vi har häst typ.

  4. #4
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Igår försökte jag att få upp planet i luften men den flög rakt ner i marken istället. Så igår fick jag limma på nosen då den gummi bit2n har tydligen en tedens att gå av vid dessa missöden. Idag blir det att ge sig på det igen. Har alla varit så fega i början? Känner mig skit feg innan det är uppe i luften nu i början.

  5. #5

    Standard

    Det är just den biten som kan vara svår/läskig även om man har flugit helikopter. När du väl är i luften kommer det gå finfint.
    Jag började med flyg men blev avskräckt när jag misslyckades med första lyftet och körde den i backen så blev helikopter istället där man kan kontrollerar lyftet på ett helt annat sätt. Nu är jag dock intresserad av flyg igen. Det är riktigt kul så det är bara att försöka igen.

    Fördelen med att ha flugit heli innan är att flygplan är mycket enklare i jämförelse.

  6. #6
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Det är just den biten som kafältet idag och göra nya försök. Ska hålla sra svår/läskig även om man har flugit helikopter. När du väl är i luften kommer det gå finfint.
    Jag började med flyg men blev avskräckt när jag misslyckades med första lyftet och körde den i backen så blev helikopter istället där man kan kontrollerar lyftet på ett helt annat sätt. Nu är jag dock intresserad av flyg igen. Det är riktigt kul så det är bara att försöka igen.

    Fördelen med att ha flugit heli innan är att flygplan är mycket enklare i jämförelse.
    Själv tycker jag heli är lättare. Haha men ska ut på fält Idag och testa igen. Ska hhålla safe knappen intryckt under hela turen. Haha. Det är nog roligt när man väl kommer upp i luften.

  7. #7

    Standard

    Jo en sak är svårare med flygplan, man kan inte bromsa/stanna på samma sätt. Är man påväg och krasha in i ett träd med ett flygplan får man svänga/stiga istället hehe.

  8. #8

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Halloj.
    Att helikopter skulle vara svårare att flyga vet jag inte...det är en vanesak det där.
    Jag började med flygplan för ett antal år sedan för att senare ge mig på helikopter och i början kändes det som att balansera en smörklick i en stekpanna men efter ett tags träning så blev det inte så märkvärdigt det heller.
    Nu är det aerobatic med 3d kärra som gäller och helt plötsligt känns helikoptern som en barnlek att flyga i jämförelse.
    Allt är dock lika roligt och nya utmaningar behöver man hela tiden för att inte tröttna och hamna i det traditionella söndagsflyget.
    Lycka till med din delta nu det kommer gå fint;-)

  9. #9
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Jo en sak är svårare med flygplan, man kan inte bromsa/stanna på samma sätt. Är man påväg och krasha in i ett träd med ett flygplan får man svänga/stiga istället hehe.
    Jo så sätt så är plan bättre. Men jag vet inte jag är lite mer åt helikopter hållet än sålänge iaf. allt kan vända.

  10. #10
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av darkling76 Visa inlägg
    Halloj.
    Att helikopter skulle vara svårare att flyga vet jag inte...det är en vanesak det där.
    Jag började med flygplan för ett antal år sedan för att senare ge mig på helikopter och i början kändes det som att balansera en smörklick i en stekpanna men efter ett tags träning så blev det inte så märkvärdigt det heller.
    Nu är det aerobatic med 3d kärra som gäller och helt plötsligt känns helikoptern som en barnlek att flyga i jämförelse.
    Allt är dock lika roligt och nya utmaningar behöver man hela tiden för att inte tröttna och hamna i det traditionella söndagsflyget.
    Lycka till med din delta nu det kommer gå fint;-)
    Tackar. jo i början tyckte jag att det var svårt med helikopter med. Lite som du säger smörklick. Fick flyga lite idag och det gick hyffsat bra iaf för att vara första gången jag någonsin flygit. och landa skötte kontrollen och planet själv via safe kanppen, ( ÅÅ crap button) Riktigt bra funktion som fungerade klockrent. Rättade upp planet så fort knappen trycktes in. Kör just nu på intermediate mode för på beginner så svängde den dåligt. Så den äldre herren som hjälpte mig på flygfältet sa att på beginner mode så är det lättare att det går åt pipan så han sa att det blir lättare på intermediate mode. Testade detta mode och vilken skillnad. Så nu ska jag bara bemästra att kunna kasta och stiga samtidigt själv med det. Men ack vad kul det var. Trodde jag aldrig. Så nu ska jag köpa på mig lite fler accar så det kan bli längre flyg turer. Men rädslan för att kracha finns med hela tiden så jag försöker ta det lugnt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •