Reklam

Resultat 1 till 9 av 9

mne: OrangeRX RX3S, gyro av och p frn sndare Spektrum DX6i

Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    42
    Jobb
    Pensionr
    Klubb
    Helsingborgs mfk

Standard OrangeRX RX3S, gyro av och p frn sndare Spektrum DX6i

Det finns en lite skjutkontakt p gyrot och med den i ena lget skall man kunna koppla till eller ifrn gyrofunktionen frn sndaren men jag lyckas inte f det att fungera, r det ngon dr ute som vet hur man skall gra?

Standard

Jag har 6-kanalsmottagaren med inbyggd RX3S, antar att stabiliseringsfunktionen r samma?
    Hur som helst s hamnar funktionen av/p p 3-vgsbrytaren p min DX7 och det funkar klockrent utan att jag gjort ngon som helst instllning i radion. I "frsta" lget r stabiliseringsfunktionen av och i de vriga tv r den p. Den lilla mikrobrytaren p mottagaren r i lge On. Fr erknna att jag inte lagt ngon strre tid p detta n, bara provat att det funkar. Hoppas dock att detta hjlper dig ngot.

MVH
    Anders

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stig K Visa inlgg
    Det finns en lite skjutkontakt p gyrot och med den i ena lget skall man kunna koppla till eller ifrn gyrofunktionen frn sndaren men jag lyckas inte f det att fungera, r det ngon dr ute som vet hur man skall gra?
    Min stabilizer heter "Orange Rx 3axis v2". Omkopplaren heter "AUX CTRL GYO" och ska st i lge REV. Man kopplar ingngen AUX till nskad omkopplarkanal i mottagaren. P Dx6 blir det antingen GEAR (fungerar direkt) eller AUX/FLAPS (d mste ndlgena stllas in till +/-100)
    /Leif

Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    42
    Jobb
    Pensionr
    Klubb
    Helsingborgs mfk

Standard

Tack fr tipsen men nu har jag provat alla tnkbara instllningar men jag lyckas fortfarande inte stnga av gyrofunktionen frn sndaren.
    En annan sak, varfr kommer den dr konstiga raden in under mina inlgg?

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 848
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stig K Visa inlgg
    En annan sak, varfr kommer den dr konstiga raden in under mina inlgg?
    Om du gr in under "Instllningar" (lngt upp till hger p sidan) och sen vljer "Redigera signatur" (en bra bit ner till vnster p den sidan) s br rimligen den texten finnas i din signatur och d kan du ta bort den. Annars r det otvivelaktigt skumt...
    Roger

Standard

Har fr mig att man mste trimma ner...eller om det var upp sjlva ndlget p switchen. Vet dock inte om man kan gra det med en DX6i:a...
    "Allting beror p allting"

Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    42
    Jobb
    Pensionr
    Klubb
    Helsingborgs mfk

Standard

Jo jag kan ndra ndlgen och jag har 100% t bda hll bde p "gear" och "flap".

Standard

Tror du mste vlja "single aileron setup" annars s lgger flaperon beslag p AUX...
    "Allting beror p allting"

Standard

Citat Ursprungligen postat av hakank Visa inlgg
    Tror du mste vlja "single aileron setup" annars s lgger flaperon beslag p AUX...
    Fr att f "DUAL AILERON" servon p Dx6 mste man aktivera detta och i s fall kommer mycket riktigt servo 2 ut p AUX s anvnd fr enkelhets skull GEAR. Kontrollera med ett servo p GEAR-kanalen fr att bekrfta att det slr mellan sina ndlgen d du flippar GEAR-omkopplaren.
    /Leif

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •