Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: OrangeRX RX3S, gyro av och på från sändare Spektrum DX6i

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    42
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Helsingborgs mfk

    Standard OrangeRX RX3S, gyro av och på från sändare Spektrum DX6i

    Det finns en lite skjutkontakt på gyrot och med den i ena läget skall man kunna koppla till eller ifrån gyrofunktionen från sändaren men jag lyckas inte få det att fungera, är det någon där ute som vet hur man skall göra?

  2. #2

    Standard

    Jag har 6-kanalsmottagaren med inbyggd RX3S, antar att stabiliseringsfunktionen är samma?
    Hur som helst så hamnar funktionen av/på på 3-vägsbrytaren på min DX7 och det funkar klockrent utan att jag gjort någon som helst inställning i radion. I "första" läget är stabiliseringsfunktionen av och i de övriga två är den på. Den lilla mikrobrytaren på mottagaren är i läge On. Får erkänna att jag inte lagt någon större tid på detta än, bara provat att det funkar. Hoppas dock att detta hjälper dig något.

    MVH
    Anders

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stig K Visa inlägg
    Det finns en lite skjutkontakt på gyrot och med den i ena läget skall man kunna koppla till eller ifrån gyrofunktionen från sändaren men jag lyckas inte få det att fungera, är det någon där ute som vet hur man skall göra?
    Min stabilizer heter "Orange Rx 3axis v2". Omkopplaren heter "AUX CTRL GYO" och ska stå i läge REV. Man kopplar ingången AUX till önskad omkopplarkanal i mottagaren. På Dx6 blir det antingen GEAR (fungerar direkt) eller AUX/FLAPS (då måste ändlägena ställas in till +/-100)
    /Leif

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    42
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Helsingborgs mfk

    Standard

    Tack för tipsen men nu har jag provat alla tänkbara inställningar men jag lyckas fortfarande inte stänga av gyrofunktionen från sändaren.
    En annan sak, varför kommer den där konstiga raden in under mina inlägg?

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stig K Visa inlägg
    En annan sak, varför kommer den där konstiga raden in under mina inlägg?
    Om du går in under "Inställningar" (långt upp till höger på sidan) och sen väljer "Redigera signatur" (en bra bit ner till vänster på den sidan) så bör rimligen den texten finnas i din signatur och då kan du ta bort den. Annars är det otvivelaktigt skumt...
    Roger

  6. #6

    Standard

    Har för mig att man måste trimma ner...eller om det var upp själva ändläget på switchen. Vet dock inte om man kan göra det med en DX6i:a...
    "Allting beror på allting"

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    42
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Helsingborgs mfk

    Standard

    Jo jag kan ändra ändlägen och jag har 100% åt båda håll både på "gear" och "flap".

  8. #8

    Standard

    Tror du måste välja "single aileron setup" annars så lägger flaperon beslag på AUX...
    "Allting beror på allting"

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hakank Visa inlägg
    Tror du måste välja "single aileron setup" annars så lägger flaperon beslag på AUX...
    För att få "DUAL AILERON" servon på Dx6 måste man aktivera detta och i så fall kommer mycket riktigt servo 2 ut på AUX så använd för enkelhets skull GEAR. Kontrollera med ett servo på GEAR-kanalen för att bekräfta att det slår mellan sina ändlägen då du flippar GEAR-omkopplaren.
    /Leif

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •