Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hur många ampere klarar en vanlig servo kabel?

  1. #1

    Standard Hur många ampere klarar en vanlig servo kabel?

    Köpte en beg emcotec dpsi och den ska ju klara 5,9v och 4amp ut med en peak på 25A.. Nu har tidigare ägare av den vart på och förgrenat orginal kabeln så min fråga är då jag tänkt återställa den med bara en kabel ut till mottagaren (de nya har två har jag sett) vad en vanlig servo kabel till mottagaren klarar av för ampere styrkor?. Tänkte använda en awg18 de är ju på 0,50 är jag säker då mellan emcotec o mottagaren? Jag har svårt och få det här med dessa emcotec att gå ihop med så mycket amp de ska kunna leverera och säg nu att man belastar samtliga i mitt fall 6digitala servon klarar verkligen den kabeln mellan emcogec och mottagaren av det och mottagaren 25a? I mitt fall ar8000??? Visst det kommer inte handla om några 25A konstant och svårt att se att den kommer behöva leverera det alls men om det skulle krävas klarar grejerna verkligen det?? El är inte min starkaste sida och därför jag vill ha svar på detta. Så här ser emcotecen ut idag :-/
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	65,7 KB 
Id:	44173  
    Senast redigerat av Martin_s den 2014-03-03 klockan 18:48.

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag använder alltid kablar som jag är säker på är mer än väl. Vissa stångar sig blodiga för att en enda servokontakt räcker, men varför chansa när det är så enkelt att göra om så det verkligen håller.
    Superhero

  3. #3
    yak 55s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    102
    Jobb
    Ibland
    Klubb
    Skellefteå

    Standard

    +1 på den, här är en tråd om strömm och sånt http://www.flyinggiants.com/forums/s...t=71046&page=9

  4. #4

    Standard

    Så du tycker jag ska skaffa 2st awg20 och köra som den är på bilden och båda sen till mottagaren? De som sitter nu är några klena rakare från något gammalt servo tycker jag det ser ut som..

  5. #5

    Standard

    Frågan är om det är lönt att ha så mycket tjockare kablar än vad det är nu. Dom är ju så pass korta.

  6. #6

    Standard

    Attans så krångligt det blev och bli bensin flygare nu även om man fått massor av värdefulla tipps.. Tror jag kanske oroar mig endel i onödan men jag frågar häller er med kunskap än och chansar så är tacksam ni står ut med det.. Nu ser min setup ut så här futaba 3305 6st (analoga inte digitala som jag råkade skriva) emcotecen med bara en matning ut omgjord till två till mottagaren, ibec till tändning av dle 35ra direkt från mottagaren.. 2st life 2200mah 5c samt mottagare ar8000.. Ser det bra ut och jag kan sova gott nu och montera och flyga säkert? :-)

  7. #7
    yak 55s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    102
    Jobb
    Ibland
    Klubb
    Skellefteå

    Standard

    Det kommer att funka hur bra som helst, och analoga servon brukar ju inte dra nån ström nästan alls.
    Normalt (om man nu kan säga så) på en 30CC med digitala servon så brukar man köra med 1500mah x 2 plus en till tändning.
    Så 2200 x2 med analoga servon borde räcka en väldigt lång dag på fältet :-).
    Så du kan sova gott, och händet det nånting och du vill skylla på nån, så har jag flyttat och bytt namn

  8. #8
    Guzztens avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    199
    Jobb
    Färdtjänschaufför, Blekinge
    Klubb
    Sölvesborg MFK, MFK Snobben

    Standard

    Som info kan jag jag säga att jag kör min 107" Sbach med 11 digitalservon på 2x3300mHa 10x10 minuter innan jag laddar. Jag har från min BIC 1,5mm2 splittat på 2 ingångar till mottagaren. Det har räckt för mig som flyger IMAC och "rör till i grytan" i bland.
    Till detta har jag en 1500mHa till tändningen. Alla Li-Po då.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •