Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: 58" Extreme Flight Extra 300

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard 58" Extreme Flight Extra 300

    Tjohopp!

    Har efter diverse långa avbrott kommit igång igen med att sätta ihop min 58" Extra 300 och tänkte dokumentera mina framgångar och dumheter i denna tråd.

    En del kanske drar sig till minnes min gamla tråd om motorval till maskinen.

    Fick tillfälle att lägga beslag på en begagnad Saito 82, så det blev till slut en sån. Sen fick för mig att
    det skulle bli mindre utskärningar i motorkåpan med en TurboHeader dämpare. Så en sån har införskaffats från "over-there". Om det sen ger nåt mer pulver i motorn återstår att se.

    Eftersom de förmonterade blindmuttrarna i motorspantet inte passar till min motor (trots att det är just den dom rekommenderar) så blev det till fixa till det. Tyvärr är det lite saker bakom som måste tas bort och återuppbyggas senare.

    Började iaf med att mäta och dona. Slog ut muttrarna, borrade upp hålen lite och knackade/limmade in rundstavar i hålen. Sen kom det trixiga, att borra nya hål som i princip skulle in i fogen mellan rundstav och ursprunglig material i motorspantet, men det gick vägen :)

    Nedan är resultatet av dessa övningar.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Extra300_005_Firewall_blind_nuts.JPG 
Visningar:	122 
Storlek:	19,0 KB 
Id:	44226   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Extra300_007_Rework_engine_mount_1.JPG 
Visningar:	112 
Storlek:	54,4 KB 
Id:	44227   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Extra300_009_Rework_engine_mount_3.JPG 
Visningar:	116 
Storlek:	46,8 KB 
Id:	44228  

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •