Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bumblebee quadcopter

  1. #1
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard Bumblebee quadcopter

    Hej

    Igår den 14 Mars fick jag hem min Bumblebee quadcopter från HobbyKing, jag deklarerade värdet på vara till 40% dvs 58 USD men egentligen kostade hela byggsatsen 145,13 USD vilket gjorde att jag inte åkte på någon tullavgift för den.

    Nu har jag byggt ihop landstället på den, kvar att montera är motorerna, en DJI Naza GPS, ett 4X25 Mah Qbrain ESC controller, en tiltbar kamerajigg samt mottagare, jag kommer att dokumentera bygget med bilder som jag senare tänkte lägga upp här. Den modellen jag fick igår heter Bumblebee 550 C men det finnns tydligen en annan modell av den som heter 550 S. Någon som vet skillnaden på dessa två förutom att S-modellen har "spindel eller krabb-liknande" landställ?
    Mathias, simulatortränad.

  2. #2

    Standard

    Hej
    Du kanske kan få nån ledtråd från tillverkarens hemsida. Jag tror att C står för Carbon

    http://www.hobbylord.com/en/list/?6_1.html

    /Fredrik

  3. #3
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pezon_ Visa inlägg
    Hej
    Du kanske kan få nån ledtråd från tillverkarens hemsida. Jag tror att C står för Carbon

    http://www.hobbylord.com/en/list/?6_1.html

    /Fredrik
    Jag kollade länken men den sidan beskrev allting exakt lika så det är nog bara landstället som skiljer dom båda modellerna åt, S-modellen har ju halvcirkelformade landställ medan C-modellen som jag har har raka landställ.
    Mathias, simulatortränad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •