Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 40

Ämne: Discovery pro

  1. #1

    Standard Discovery pro

    Hej,
    Jag är en nybliven RC ägare
    Har Precis fått hem en Discovery pro från TBS och precis monterat ihopp den.
    Allt verkar fungera som det ska förutom att jag inte lyckas koppla ihopp kontrollen och sändaren.

    Har säkert gått igenom manualen 1000ggr idag och lyckas ändå inte riktigt.

    kontrollen är en T8FG och sändaren är en ezuhf.

    Jag förstår hur den vill att det är man ska göra för att para ihopp dom men det fungerar inte så det är inte det.

    Man ska kunna hålla in en knapp när man startar kontrollen och sen inom 10 sekunder klicka på bind knappen på mottagaren.
    Alternativt koppla in den till datorn söka upp den och klicka bind i programvaran.

    Det som händer när jag gör detta är att den blinkar 6 ggr vilket indikerar på att bindingen misslyckats.
    Gör jag det via datan får jag bara upp "Failed to Connect with EzUHF"

    Någon som skulle kunna hjälpa mig? Skulle till och med kunna tänka mig betala en liten slant för att få hjälp.

    Som sagt detta är min första helikopter så Yes jag är nybörjare och kan säkert bil dumförklarad

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    108
    Jobb
    Chalmerist
    Klubb
    Lidingö Modellflygklubb

    Standard

    sportquad för 20 lax som första?
    lägg den på hyllan några månader och bygg tex en sådan: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...y_to_Fly_.html

    Så slipper du gråta blod när du krachar och lär dig rc!

  3. #3

    Standard

    Nu var det ju inte det han frågad om...

    Låter som du inte har kopplat ihop EzUHF tx med radion via PPM kabeln? Jag hittade en bra video på hur du går till väga, den visar även lite tips inför installationen i TBS Discoveryn.

    Har du mera frågar är det bara å ställa dem vi brukar försöka hjälpa till Det finns inga korkade eller dumma frågor, det är bättre att fråga innan det sker än efter...

    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #4

    Standard

    Den videon har jag redan tittat på och det verkar tyvär inte fungera ändå
    det är då jag får upp "Failed to Connect with EzUHF"

  5. #5

    Standard

    Är du helt säker på att kopplingen mellan din Futaba och EzUHF är okej ? Mottagaren brukar nämligen inte binda om sändaren inte får signal från radion. Alternativ 2 är att din sändare och mottagare har olika mjukvaror i sig då funkar det inte heller att binda dem.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    har du senaste version på ez sändare och mottagare ?
    hade nått strul med nån fyrkanalare men efter uppdatering så gick det fint
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #7

    Standard

    Jag tror att problemet ligger någonstans med mottagaren som sitter på discon.
    Kanske att kablarna är fel eller nått. Pga att när jag kopplar den direkt in till Pc´n och det står att pcn inte kan connecta med EzUHF.

    Följde videon och kollade så dom hade samma mjukvara så det ska dom ha.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    jag brukar binda mina mottagare inkopplade till datorn utan något annat inkopplat .
    mycket tveksam till att inkopplade kablar skulle störa bindningen
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9

    Standard

    Precis samma fel som den här killen har.

    Senast redigerat av administrator den 2014-03-04 klockan 22:12.

  10. #10

    Standard

    Vad är radion inställd på att mata ut i kanal antal ? Den ska väl vara ställd till 8ch för att det ska funka? Tänkte så den inte matar ut 14 eller nått sånt för då stämmer det inte och den kommer inte att binda.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  11. #11

    Standard

    Radion är ställd på 8 kanaler.
    Provade precis byta dator ifall det var nått knas med USB porten på datan lr nått efter som datorn bara halft hittar den direkt inkopplade EzUHF´n men det funka inte på den heller.

  12. #12

    Standard

    Prova en sak, håll in bind knappen på sändaren ett par sek efter att den startat upp. Normalt ska man ju släppa den etfer tre pip och led tänds men prova hålla den 2-3sek längre.

    Om inte ovan fungerar prova att ta av antennerna på mottagaren och lägg dem 2-3m bort och prova binda dem.

    Tredje saken jag kommer på är att kolla så både tx och rx har samma frekvensband valt. Kolla igenom att inställningarna för frekvensband, kanaler mm är samma i både tx och rx.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  13. #13

    Standard

    Jag får tyvärr inget utav det att fungera :/ börjar komma fram till att de måste vara fel på den eller nått.
    jag fick en R6208SB med till kontrollen och den har jag inga problem med.

  14. #14

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Inte för att jag har nån koll på detta radiosystem eller vet om det är nåt gemensamt för alla radiosystem men... Med min hade jag problem som orsakades av att jag hade mottagaren och radion för nära varandra när jag försökte binda, upptäckte senare att det stod att man måste ha dem minst 50CM ifrån varandra när man binder. Bara det inte är något så simpelt? men kan ju alltid hoppas.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  15. #15

    Standard

    Alla tips man kan få är bra så det tackar vi för
    Jag har den typ 2dm ifrån när jag försöker binda. så det är nog inte det heller :/
    Jag har hållt på lite med datorer och är ganska teknisk utav mig så brukar vara rätt duktig på att felsöka.
    det skummaste är att datan med direkt connection inte kan hitta den ordentligt och det är innan man försöker para ihopp den och kontrollen.
    Så min slutsats är att de måste vara fel på EzUHF´n satt över 10h igår och på olika sätt försökte få den att fungera utan minsta resultat.

  16. #16

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xyrez Visa inlägg
    Alla tips man kan få är bra så det tackar vi för
    Jag har den typ 2dm ifrån när jag försöker binda. så det är nog inte det heller :/
    Jag har hållt på lite med datorer och är ganska teknisk utav mig så brukar vara rätt duktig på att felsöka.
    det skummaste är att datan med direkt connection inte kan hitta den ordentligt och det är innan man försöker para ihopp den och kontrollen.
    Så min slutsats är att de måste vara fel på EzUHF´n satt över 10h igår och på olika sätt försökte få den att fungera utan minsta resultat.
    Vart i landet bor du?

    Skickats med min Texas TI99 4A
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #17

    Standard

    Jag bor i Helsingborg

  18. #18

    Standard

    Haha DrHanke insåg precis att det är din guide jag har följt

  19. #19

    Standard

    Hur är det med trainer porten i futaba är den aktiv per default eller måste den aktiveras?

    Kan du inta en bild eller film på hur du gör så vi kanske kan se vad som händer?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #20

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xyrez Visa inlägg
    Alla tips man kan få är bra så det tackar vi för
    Jag har den typ 2dm ifrån när jag försöker binda. så det är nog inte det heller :/
    Nu får du nog läsa om vad jag skrev. Du ska ha den minst 50cm ifrån varnadra alltså INTE nära varandra. Sätt radion eller mottagaren i andra ändan av rummet å testa.
    ________________________________________
    Mina maskiner

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •