Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 56 av 56

Ämne: MyFlyDream Autopilot

  1. #41

  2. #42

    Standard

    Oj, det var snabba svar. Tack :-)
    Vilka extra tillbehör eller sensorer rekommenderas?

  3. #43
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Trackern är ju nästan ett måste om man ska köra MFD Fartsensorn , blåtandsmodul för att lägga in WP.

    //Matte

  4. #44

    Standard

    Tack. Lite över min ekonomi för tillfället att lägga till 340 dollar extra. Håller mig inom räckhåll så att fast antenn fungerar till att börja med tänkte jag:-). Finns det en eller flera appar för att lägga till wp? android/ios?
    Min tanke är nog att köpa själva MFD AP enheten, blåtand och fartsensor till att börja med:-)

  5. #45
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    APM missionplanner (android)

    //Matte

  6. #46

    Standard

    Tittar i Playbutiken och hittar Droidplanner och Andropilot men inte APM missionplanner. Finns den verkligen till nåt annat än PC?

  7. #47
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Droidplanner bör ju funka, det är väl APM med.

    Har själv inte testat det, har inte blåtanden eller androidplattan. Men enligt hemsidan så ska det ju funka lägga WP med dom prylarna.

    //Matte

  8. #48

    Standard

    Läste tidigare i tråden om användning av eagletree pitotrör. Är det bättre än det som ingår i MFD:s eget?

  9. #49
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Tror nog att dom som följer med nu till sensorn funkar bra.

    //Matte

  10. #50

    Standard

    Hej!
    Har RVOSD's senaste A/P (Gen 6). Funderar på att skaffa MFD trackern. Problemet är att RVOSD redan ockuperar videosignalen med trackingdata. Vet någon om MFD skickar trackingdata på både Audio och Video och om man i sådana fall kan "nöja sig" med att använda Audiodatan för att skicka trackinginformationen på till MFD-trackern?
    (Köpte min RVOSD för 2 månader sedan och är inte speciellt sugen på att byta ut A/P mot en från MFD )

    // Marcus

  11. #51
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Nog tror jag det ska funka ändå, men jag skulle nog överväga sälja RV:N och köra MFD rakt igenom. Följ tråden på rcgroups så ser du flera RVOSD användare som byter stall.

    //Matte

  12. #52

    Standard MyFlyDream Autopilot

    Måste bara få säga hur nöjd jag är med MFD
    Var ute å flög i dag en bra bit bort , vad ser jag i goggles low bat på gopron sen svart shit räkna bort vinge samt elektronik börja kolla på AAT för att hitta koordinat men slog på RTH .. Tänkte mu är grejerna rökta vänta i 3 min tyst 4 min ingenting börja plocka ihop efter 6 min börja jag höra ett ljud ,, jippi [emoji3]där kom det väntade för att se vad det gjorde ,, kom tillbaka och började cirkulera ,, slog på radion och landade ,,,'kan inte bli mer nöjd med MyFlyDream prylarna. [emoji2][emoji2]
    Senast redigerat av uffe40 den 2014-07-26 klockan 21:56. Anledning: fel

  13. #53
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Måste få Charles att göra en Controller för multirotor nu

    //Matte

  14. #54

    Standard

    Låter kanon // skulle se fram emot MFD FC för multirotor [emoji3][emoji3]

  15. #55

    Standard

    Nu var det länge sen det var liv i den här tråden så jag undrar om allt funkar som det ska eller har ni börjat med andra autopiloter/OSD ?

    Jag är på väg att beställa men inte riktigt bestämt mig vad det blir. Använder just nu Cyclops Storm OSD och Arkbird men vill ha nytt till nya flygplanet som är på väg hem till mig

    Kanske någon har tips att komma med ? tack.....

  16. #56

    Standard

    Flyger fortfarande med min ,,nu med senaste uppdateringen och kan inte annat än va nöjd med den ,,
    Har ju även trackern med och den fungerar suveränt
    /U

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •