Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Startgas regulator

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard Startgas regulator

    Tjena!

    Vart får man tag i en skruvbar regulator som man bara ska "trycka" dit på burken med startgas? Alla verkar köra med sådan så man kan reglera in gasen i motorn och sedan dra ner helt men jag har inte lyckats hitta någon.

    Kan även vara intressant att höra vad folk kör med för startgas samt var de köps. Söker man omkring så använder folk allt ifrån biltemas startgas till finare grejer. Vad är bäst (samt lättillgängligt)


    //Sebbe

  2. #2

    Standard

    Jag kör med gasol och en ombyggd gasbrännare från Biltema. 19kr flaskan, brännaren tror jag kostar 100kr eller så och en bit mässingsrör för 17kr.

    Hade bilder man typiskt nog så kan jag inte hitta dom.

    http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Sve...Gourmet-17612/

  3. #3
    Pekkalas avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 159
    Jobb
    R&D Engineer
    Klubb
    Örnsköldsviks modellflygklubb

    Standard

    Jag kör samma som neu men med primus gas!
    MVH/Christer

    Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Ju kallare desto svårare har gasen att tända. Jag och kompisarna runt om här kör med Sieverts gas, finns i järnaffären. En behållare räcker flera år, så kostnaden är minimal i sammanhanget.

    Superhero

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Jag kör med gasol och en ombyggd gasbrännare från Biltema. 19kr flaskan, brännaren tror jag kostar 100kr eller så och en bit mässingsrör för 17kr.

    Hade bilder man typiskt nog så kan jag inte hitta dom.

    http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Sve...Gourmet-17612/
    Är det bara att dra av "brännar" delen och dra bort yttre röret och trycka in mässingsröret?

    Tackar för era tips! ska leta efter fingasen hos lokala järnhandeln!


    //Sebbe

  6. #6

    Standard

    Nästan man får ta sönder höljet som är gjort av plast (har för mig att det bara sitter hoptryckt) och sen skruva av munstycket. Efter det så är det bara att borra upp hålet från typ 0,1mm till 4mm och sen in med 4mm mässingsrör i hålet och löda fast det.

    Tänk på att med den brännaren så passar bara Biltemas egna gasflaska. Har dock inga problem att få motorn att tända när det är ca 0 grader ute och för 15kr flaskan kan det inte gå fel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •