Tänkte starta en tråd för 3Drobotics nya 32 bitars autipilot. http://store.3drobotics.com/products/3dr-pixhawk
Fick min i dag och det ser riktigt bra ut...


Levereras i en snygg låda med manual och en del tillbehör som Power modul, Usb kabel, Safety switch, Buzzer, Micro SD adapter, 3M kuddar, dekaler för APM plane, copter och rover samt några kablar.


Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0114.jpg 
Visningar:	290 
Storlek:	89,7 KB 
Id:	44358

Blev lite lurad av manualen där det ser ut som att man ska ansluta Futaba S bus till SB porten men det är tydligen en S-Bus utgång (för kommande uppdateringar)... S-Bus mottagaren ansluts med en kabel till RC IN och inget annat..
Jag kör med en R6202SBW och den funkar fint. Enligt instruktionerna på Arducopter så ska även R2008SB, R6008SB fungera. Det funkar inte (ännu) med Futabas telemetrimottagare FASSTEST.


Spectrum sattelit ansluts till en av kontakterna på ovansidan SPKT/DSM


Kopplade även in safety switchen, buzzern samt power modulen.
Obs dessa kontakter kräver ett visst handlag... om man gör rätt så funkar dom mycket bra!!
Omöjliga om man gör fel...Se här



Sen var det bara att ansluta med usb till missionplannern, installera firmwaren för ArduCopter, kalibrera gyron och radion.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0118.jpg 
Visningar:	255 
Storlek:	85,1 KB 
Id:	44359


Mycket enkelt bara att följa wizarden i missionplannern som visar med bilder och text hur du ska göra..
Jag tycker att det är mycket lättare att kalibrera gyrona innan man sätter fast den på 6,5 Kg hexakopter :-)
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0125.jpg 
Visningar:	250 
Storlek:	50,2 KB 
Id:	44360

Allt ovan tog ca 10 minuter
Nästa steg blir att montera den på min f800 Hexa och ansluta GPS/kompass Motorer och Telemetri.


Väldigt många dioder och lysande safetybutton nästan julstämmning igen

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0127.jpg 
Visningar:	262 
Storlek:	52,9 KB 
Id:	44361


Fortsättning följer...