Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Graupner HOTT MZ 24 fråga?

  1. #1
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard Graupner HOTT MZ 24 fråga?

    Någon som i detta vårt långa land vet hur man får in programmet igen i en nu f.n "formaterad" radio?
    Den trasslade när engelska programmet installerades och då kom rådet från säljstället att köra en recovery på den varpå rubbet dog..
    Nu måste man plocka ur batteriet för att den ska sluta andas så den innehåller absolut ingenting.
    Dock så funkar skärmens ljus till stor tröst för innehavaren..hela tiden..så länge batteriet sitter i..

    Goda råd är m.a.o dyra,därför vänder jag mig till Er...
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  2. #2
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Någon som i detta vårt långa land vet hur man får in programmet igen i en nu f.n "formaterad" radio?
    Den trasslade när engelska programmet installerades och då kom rådet från säljstället att köra en recovery på den varpå rubbet dog..
    Nu måste man plocka ur batteriet för att den ska sluta andas så den innehåller absolut ingenting.
    Dock så funkar skärmens ljus till stor tröst för innehavaren..hela tiden..så länge batteriet sitter i..

    Goda råd är m.a.o dyra,därför vänder jag mig till Er...
    Det är jag som e den skyldige. Det Bokis frågar e helt rätt frånsett att displayen är helt svart. Det enda som lyser är själva loggan upptill

  3. #3
    MrJets avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    220
    Jobb
    Tig-Svetsare GKN Aerospace
    Klubb
    Vänersborg Modellflygklubb

    Standard

    Finns det nåt matnyttigt här kanske som kan hjälpa? http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1544820
    Gravallvarlig Hobby Pilot

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Det var inte roligt.
    Har ni provat att i programmet Firmare Upgrade Studio (som ni antaglien använda för att göra den ursprungliga uppdateringen som förorsakade felet) i menyraden högst upp i programfönstret välja alternativet Menu > Emergency. Då ska ett "återställningsfönster öppnas som gör det möjligt att utfåra en återställning av sändaren. Fungera inte detta är det nog läge på att kontakta försäljaren igen och göra en garantireklamation...

  5. #5
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Jodå, recovery är kört med den påföljd att allt blev svart. Tvärdött m.a.o. Hehe.
    Sändaren på väg till Österike.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •