Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Telemetri?

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard Telemetri?

    Hej
    Har en Kina ARF, en BAE Hawk, fläkt-jetmaskin. Har bara flugit en gång o det var iof en häftig upplevelse. Den flög fint, hade stora ytor på en frusen sjö (förra vintern), med lite minus-kyla. Det enda problemet var att jag tagit till lite snålt med mAh i ackarna och maskinen stannade i luften, ja motorn alltså. Å andra sidan så var den ju lätt på grund av det, och det gick fint att landa på isen, även om det var öskligt långt bort o jag knappt såg planet…
    Nu till min fråga, Jag har en spektrum DX7s och den har väl lite telemetrimöjlighet? Skulle vilja ta tillbaka info om ackarnas spänning o övervaka den under flygningen.
    Vad behöver jag ha för det, vilken mottagare? Hoppas det går att lösa. Är rent allmänt helnöjd med Spekrumsändaren och är nästan lite fascinerad av den -häftig teknik.

    /Lars

  2. #2

    Standard

    Hej,

    Det du behöver är en Spektrum TM1000, den är fristående från din vanliga mottagare men kan också vidarebefordra information från din mottagare om hur bra radiolänken är. Det följer med kablar för att koppla till batteriet och även för att mäta temperatur om du vill göra det.

    Fast-lad brukar ha mycket bra pris på just TM1000.

    http://www.fast-lad.co.uk/store/tm10...8-p-11884.html

    Jörgen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •