Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Teaser: Megakopter Voodoo

  1. #41
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halcon Visa inlägg
    Ok, låter bra - men du menar väl inte att det är 120 grader mellan front armarna på X8:an utan 90 grader som en X8 normalt har?

    Hur ser det ut med quaden med frontmonterad gimbal? Bilder, pris, när är den klar etc. Kan den ta en Nex-5? Möjligt att köra X8 med den?

    Tycker det fattas en XY8 ( Spider X8 liknande Spidex Pro) med frontmonterad gimbal på marknaden - i alla fall så är jag i stort behov av en sådan. Spidex pro fallerar på en hel del punkter, killarna i Spanien har tyvärr inte lyckats så väl med den annars hade jag köpt den. Vore trevligt om du kunde fixa en sådan till mig! :>)
    Vad ska du lyfta eftersom du behöver 8 motorer " Nyfiken "
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  2. #42

    Standard

    Har kört Y6 tidigare för AP men har nu en X8 för Nex5, betydligt stabilare men främst för säkerheten vid motorbortfall som jag hade tillfälle att "utforska", tyvärr, för ett par månader sedan men allt gick bra. Känns som om X8 klarar mer vind oxå.
    Annars klarar ju en rätt konfig Y6 av en Nex5 utan problem. Hur tycker du din Mega Y6 funkar? Vikt?

  3. #43
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halcon Visa inlägg
    Har kört Y6 tidigare för AP men har nu en X8 för Nex5, betydligt stabilare men främst för säkerheten vid motorbortfall som jag hade tillfälle att "utforska", tyvärr, för ett par månader sedan men allt gick bra. Känns som om X8 klarar mer vind oxå.
    Annars klarar ju en rätt konfig Y6 av en Nex5 utan problem. Hur tycker du din Mega Y6 funkar? Vikt?
    Jag är väldigt nöjd med den, väldigt behändig att transportera och ha med i bilen då den ju är ihopfällbar , väger ca 2400 med Nexen men den tar jag bara foto med , med gopron ca 2250 , flyger följsamt och bra även i lite vind , flygtid knappt 10 min med nex och strax över 10 min med Gopron , några bilder jag tog förra helgen och lite film https://vimeo.com/92944975

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	_DSC3733-2.jpg 
Visningar:	191 
Storlek:	118,1 KB 
Id:	45181Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	_DSC3730-2.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	95,9 KB 
Id:	45182
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #44

    Standard

    Dåligt uppdaterat i denna tråden på länge....
    Vad ligger priset på Endast ramen till en Voodoo Y6a?
    Och flygtiden på 17 minuter. Med vilka ackar? Antar att det är 6S och ??????mAh?
    Var det med gimbal och kamera och hela apparjset?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •