Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Reverserade motorer

  1. #1
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard Reverserade motorer

    Hej

    Jag har beställt en Qbrain 4X25A ESC från HobbyKing, https://www.hobbyking.com/hobbyking/...S_3A_SBEC.html, och inväntar leveransen för att senare kunna montera de 4 motorerna på min Bumblebee quadqopter. Men 2 av motorerna ska enligt anvisningarna rotera moturs medan de andra 2 motorerna ska rotera åt rätt håll. Hur vet jag vilka motorer som ska rotera "åt fel håll" när jag ska montera ESC:n och motorerna?

    Innan Qbrain ESC monteras så ska den ju programmeras och därför har jag beställt ett Tyrnigy BESC programming card från HK och inväntar leveransen, https://www.hobbyking.com/hobbyking/...ming_Card.html, som ska vara kompatibelt med Qbrain, är det svårt att programera ESC:n?


    Jag är mycket tacksam om någon med erfarenhet vill vägleda mig när jag gör detta. Jag har aldrig varken monterat eller programerat ESC förr så det är allra första gången jag gör sånt här, men någon gång måste jag ju göra det annars kan jag ju aldrig bli någon erfaren RC-byggare. Jag har dock tittat på en del videosnuttar på YouTube som visar detta.

    Nedan angivna länk visar PDF-manualen till Bumblebee, det var en ARF-modell så hälften på den var redan färdigbyggt från fabrik.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...0X53414X30.pdf
    Senast redigerat av teamleader den 2014-03-20 klockan 13:41.
    Mathias, simulatortränad.

  2. #2

    Standard

    Programmera ESC är väldigt enkelt, du sätter bara signal kabeln i programmeraren och kopplar sen in batteriet till EScen, programmeringskortet börjar lysa och du knappar dig igenom inställningarna som du säkert sett på youtube.

    Angående rotationsriktining på motorerna så berör det inte ESCn, och för att ändra riktning byter du bara plats på 2 motorkablar tills de snurrar åt önskat håll.
    Senast redigerat av Kvaddcopter den 2014-03-20 klockan 16:12.

  3. #3
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kvaddcopter Visa inlägg
    Programmera ESC är väldigt enkelt, du sätter bara signal kabeln i programmeraren och kopplar sen in batteriet till EScen, programmeringskortet börjar kyssa och du knappar dig igenom inställningarna som du säkert sett på youtube.

    Angående rotationsriktining på motorerna så berör det inte ESCn, och för att ändra riktning byter du bara plats på 2 motorkablar!
    Jaha, det var inte svårare än så, tack för ditt svar jag ska kolla vidare på Tuben också.
    Mathias, simulatortränad.

  4. #4

    Standard

    Å riktning ser du på sidan 12 i manualen som du länka till.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •