Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: HJÄLP, eländet vill inte starta........

  1. #1

    Standard HJÄLP, eländet vill inte starta........

    Jag har byggt mig en ny liten maskin och nu när alla delar kommit, installerats och, trodde jag, kalibrerats vill maskinen inte starta och jag vill inte sitta och titta, även om det är rätt snyggt, jag vill flyga.

    jag kör T-motor, ECS Mytech 45a opto Simon K och NAZA v1 med GPS. ECS är trimmade och jag har haft igång maskinen och den är inkopplad, uppdaterad och kompassen kalibrerad.....med andra ord tror jag mig ha gjort allt rätt och som det skall göras. När jag startar upp den får jag först rätt blinkningar i rätt följd och när allt värmts upp och är redo blinkar den med 2 gröna blink som betyder att spakarna på sändaren inte är centrerade. Det ÄR dom och kalibrerade i programmet men när jag kör CSC händer just ingenting..........vad gör jag för fel? Är det fel inställningar på sändaren? Har varit uppe med maskinen och mig veterligen har jag inte ändrat nånting, möjligen då att jag har gjort throttle calibration på vart och ett av ESC hur det nu kan få saker att inte fungera.

    Snälla hjälp mig att få igång monstret..............

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hur långt har du dragit upp throttle ? , på min Naza efter senaste FW uppdateringen får jag dra upp vänsterspaken till mitten innan motorerna startar efter CSC , har du kalibrerat i assistenten så alla blir gröna när spakarna är i mitten på sändaren ? har du fått det att funka innan
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3

    Standard

    Jag har installerat programmet nu på en ny dator och uppdaterat FW på min NAZA och det stämmer som du säger att jag nu får gasa till hälften efter csc för att motorerna skall starta. Dock stängs dom av när jag drar ner under 50% och om jag gasar på lite och sen släpper gasen under 50% stannar motor 2&3 medansvar 1&4 snurrar vidare. Kanske måste kalibrera gasen igen om den nu av okänd anledning ändrat sig? Konstigt är det i alla fall......... Vet du om det måste vara så att man skall gasa till 50% för att det skall starta? Jag gillade det bättre innan.....

  4. #4

    Standard

    Ja allt lyser grönt med spakarna i mitten och det har funkat finns som snus innan.........

  5. #5
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Jag har också samma att man måste dra upp till över 50 % men när du kommer i luften funkar det perfekt då styr den som den ska , har du varit i luften ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #6

    Standard

    Nej jag har inte det, inte sedan problemet uppkom, tror jag behöver kalibrera ECS för det känns konstigt att dom stannar olika. Testar imorgon och lovar återkomma med ett förhoppningsvis gott resultat...

    ska ja ni ut och flyga i helgen?

  7. #7

    Standard

    Sista meningen lät lite konstig, undrade om ni skulle ut och flyga i helgen.. ?

  8. #8
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Marker Visa inlägg
    Sista meningen lät lite konstig, undrade om ni skulle ut och flyga i helgen.. ?
    Ja imorgon ska vi ha FPV träff om du bor i närheten av Malmö se här http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...697#post342697
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    men det låter liknande det jag har problem med , menar ni att efter uppdateringen så börjar inte motorerna snurra förrän ca 55% up med trottel? men sedan varvar mina upp själva. det kanske inte är fel på mina fartreglage ändå?
    men du kan flyga med din med denna inställningen stiffe?
    frågan är om jag skall uppdatera tillbaka en nivå och se om det funkar.

  10. #10

    Standard

    Precis så stucke70, ett elände e vad det är. Kommer igång vid ca 55%, varvar upp själva men problemet är att så fort jag kommer under 55-50% stänger dom ner och allt verkar leva ett eget liv. Verkar inte heller som att det går att ge fullgas. Fattar inte och vågar inte flyga med den i nuläget, vad händer om jag vill landa och sänker gasen, stänger motorerna av då?
    Om jag låter maskinen stå på tomgång så kan en motor mycket väl stänga av för att sedan komma igång igen.........fattar inte nått.

    Stiffe hur funkar det för dig? Förstår att du bor i Malmö, verkar kanske bli nödvändigt att ta med sig ett gäng bullar för att få hjälp.........

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    Jag skall iväg nu men i eftermiddag daterar jag ner till 4.00 och kollar. Jag håller på och kanske skall skicka tillbaka mina nya esc men det kanske inte behövs. Stay tuned

  12. #12

    Standard

    Väntar med spänning...

  13. #13

    Standard

    Tror inte det är fel på dina ECS, mina har också blivit konstiga sedan sista uppdateringen

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    så, daterade ner till 4.00 men den beter sig likadant även nu, jag undrar om jag ens vågar pröva och sätta dit proppar och testflyga. det finns ju inget jämnt register nu , startar man och går uppåt så ökar den upp till max utav sig själv men visst man kan dra ner och även under 50% men går man upp igen varvar den själv lite igen och inget jämt register. vafan är det frågan om, vill inte paja disco pron genom att chansa.

  15. #15

    Standard

    Samma här, provade att neddatera men eländet beter sig precis som du säger........fattar inget och vågar inte flyga som det är nu. Vet inte vad som skall göras, hoppas lite på att någon klok person här skall dyka upp och berätta för mig vad göra. Funderar lite på att byta till XAircraft SuperX istället för NAZA, tycker det har varit för mycket problem med den men det kostar ju en 3500. Var bor du Stucke70? Tänkte om man kunde ses, jag bor utanför Malmö.

  16. #16

    Standard

    Jag kör Mytech 45opto ECS med SimonK programvara, vad har du för några? Tänkte om det kan vara där problemet är?

  17. #17

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    Tbs 30a bullerproof. Oxå simonk. Jag bor i Göteborg, lite långt till Malmö tyvärr .

  18. #18

    Standard

    Kan det vara så att SimonK programmet krånglar med NAZA och det därför inte funkar? Bara en tanke, någon annan som hört/sett eller vet nått?

  19. #19
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stucke70 Visa inlägg
    men det låter liknande det jag har problem med , menar ni att efter uppdateringen så börjar inte motorerna snurra förrän ca 55% up med trottel? men sedan varvar mina upp själva. det kanske inte är fel på mina fartreglage ändå?
    men du kan flyga med din med denna inställningen stiffe?
    frågan är om jag skall uppdatera tillbaka en nivå och se om det funkar.
    Precis så är mina också , lite knäppt mot vad man är van med men så fort jag är i luften är allt som vanligt och stabilt och bra , jag kör flyudino med Simon K , om ni vill kan jag kanske filma hur min beter sig , jag köpte Afro med Simon K och hade samma och vågade inte flyga då och sålde dem , men med dessa Flyudino samma men flyger kanon när den väl är i luften , jag kan ju inte garantera att era gör likadant men det är väl bara att testa i högt gräs eller något dämpande under ifa
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  20. #20

    Standard

    Okej, ja det känns ju jävligt märkligt och som nått man inte vågar lita på. Släng gärna upp en liten filmsnutt, men det låter ju som samma............

    känner mig lite uppgiven i detta just nu.........

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •