Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad gör ni med era film/foto-multirotors?

  1. #1

    Standard Vad gör ni med era film/foto-multirotors?

    Det är hur många som helst som bygger multikoptrar för foto och film.
    Hur går det? Blir det någe foton och filmer? Vart? Vad?

    För min del är halva nöjet att leta delar, bygga. Andra halvan är att flyga
    och ställa in. Sen återstår ju vad som händer med bilderna och filmerna.
    Jag bruka filma lite åt andra, foto har jag inte börjat med än, fast det
    var planen redan 2006. ;-)

    Vart erbjuden att göra ett filmjobb idag. Men... jag är ju hobbyflygare.
    Borde jag ladda alla ackar och ta ut mina tre multikoptrar och flyga samt
    ställa in dem så de går att använda på RIKTIGT!!! Woa! Direkt blev det
    hela en utmaning på ny nivå. Är det nu jag ångrar att jag trodde att
    man enkelt kunde få en KK2-quad att filma med en Gopro, på beställning.
    :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Som du skriver är det stor skillnad på att flyga på en nivå där man provar sig fram och testar lite olika grejor vad man känner för när man har tid än om man ska jobba med det och prestera vad en kund vill ha DÅ MÅSTE man ha grejor som bara funkar och man vet vad och hur de funkar vid olika väder osv. för att ta de foto eller film man vill ha . Hade man velat jobba med det så köper man väl prylar man vet funkar som då har en annan prislapp och som du säger är det kul att hitta lite grejor i kina mm. och testa . Min målsättning har väl varit att ha prylar som funkar att ta ett foto på det jag vill eller en film med så bra kvalité som möjligt utan att kosta 50-60 tusen , efter 2 år och mycket prov av diverse gimbals osv anser jag mig vara väldigt nära målet idag och vilken väg jag går just nu iaf i form av utrustning , utvecklingen på 2 år har dessutom hela tiden ändrat förutsättningarna , idag filmar du fantastiskt bra med en phantom 2 direkt ur lådan för en summa på 7500 kr

    I mitt fall började jag med multirotor för ytterligare en dimension på de offroadevenemang jag brukar fota och filma på , sen öppnas ju möjligheterna och utmaningarna och idag filmar /fotar jag diverse roliga fotomål man hittar bara för att det är roligt och ibland en utmaning att klara , mitt tekniska ego gillar det här med tekniken och skruva ihop och koppla ihop och få funka så det är roligt med såklart
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3

    Standard

    Jag bygger om en DLG och printar ut delar till den. Samtidigt bygger jag om min Quad så att gimballen sitter bättre och för att inte vara sysslolös så bygger jag om min Hubsan-radio också...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Jag siktade på att bli kommersiell flygfilmare med multirotor direkt och på den vägen är det. Jag var helt insatt i att det krävs en hel del investering men det har varit en rolig resa hitills. Hade inte räknat med att jag även skulle bli indragen i avgrenar som acrobatisk flygning och FPV med quads på vägen dit och även flygplan. Men jag ser alla erfarenheter som bra erfarenheter.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  5. #5
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Jag bygger och flyger för att det är kul.
    Älskar att handla så billigt det bara går. Återvinner gärna "skräp" för att få saker att fungera och vara billigt.

    Jag flygfilmar och klipper ihop filmer i rent nöje.
    Slår gärna i en gök i kaffet en kväll och kikar igenom filmerna jag gjort. Att se det från ovan förbättrar lokalsinnet väldigt bra.

    Framför allt så ger hobbyn mig avkoppling, det är nog det som betyder mest.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •