Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Flysky FS-TH9XB

  1. #1
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard Flysky FS-TH9XB

    Hejsan.

    http://m.banggood.com/index.php?com=...ducts_id=47904

    Kollar med er alla om ni vet med vilka märken/modeller som denna sändare kan binda med?

    Har förstått att wltoys funkar.

    Tacksam för svar.

    Mvh Henrik

  2. #2
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Radion är en modulradio och de vanligaste modulerna är för Spektrum DSM2 och FrSky. Det finns moduler till en hel del andra system också, men de har inga speciella fördelar.
    Modulen på bilden är till FlySkys helt egna radiosystem. Det finns en 8-kanalsmottagsre, en 6a och en liten (3a eller 4a) avsedd för bilar. HobbyKing säljer allihop under olika namn som Turnigy och HobbyKing. Fördelen är att de är billiga.

    Min egen erfarenhet, som jag delar med många andra, är att FlySkys radiomodul och mottagare inte är lika stabila som FrSky eller ens Orange/Spektrum DSM2. Jag rekommenderar inte någon att satsa på det för utomhusbruk . Och inomhus är mottagarna för klumpiga.

    Det fanns tidigare ett antal billiga modeller från WLToys som använde FlySkys 2.4ghz system. Bland annat en rolig liten helikopter som hette W911 och några små quadar. Jag har för mig att WLToys bytt radiosystem i de nyare modellerna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •