Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fråga om drivning av kamera/ sändare i planet?

  1. #1


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 220
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard Fråga om drivning av kamera/ sändare i planet?

    Mors på er, håller så sakterliga på att få ihop min FPV-utrustning som jag köpt för ca 2 år sedan.
    Har Immersion 5,8/ 600 mW i planet och tänkte först driva den och kameran (FatShark RCV922Cam) via eget batteri.
    Har Lipo 3s/ 2200 mAh för det var så mycket snack om att man fick störningar om man hade samma kraftkälla.
    Nu sitter jag och skall ympa in detta i en moddad Bixler2 f HK och det känns tungt med extra-batteriet.
    Så vad säker dagens experter? Har det kommit någon bra lösning/ erfarenhet på hur jag kan slippa extrabatteriet med bibehållen bildkvalité? Det har ju gått 2 år så det borde väl ha löst sig nu?

    Vet ni om sladden mellan kamera och sändare går att köpa löst någonstans? Skulle behöva olika längder framöver.

    Ser fram emot flygsäsongen mer än vanligt i år :-).

    // Mats W
    Flygsmurfen

  2. #2

    Standard

    Sökte lite på RMRC och hitta denna, vet inte om det var den du mena.
    http://www.readymaderc.com/store/ind...roducts_id=229

    Jag kör 3s (delat med motorerna/ESC) ->Immersion 600mw ->Pololu 5v-12v stepup ->Sony pz4020 utan störningar i bilden på min quad. Inget filter imellan.

    5V utgången på Immersionsändaren är filtrerad speciellt för att driva kameror men dom kan vara olika känsliga för störningar så svårt att säga hur det kommer bli utan att testa. Beror på hur mycket störningar din motor och ESC generar också.

  3. #3

    Standard

    Jag har använt samma batteri till hela setupen, utan störningar. Så det är bara att köra, får du störningar så löser du det då

  4. #4


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 220
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Den sladden är det nog, tackar för länken.
    Gläder mig att höra att det skall gå utan separat ack.
    Den extra vikten behövs verkligen inte.
    Kopplar febrilt för att få allt klart till flygsäsongen nu.
    Höres:

    // Mats W

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •