Reklam

 
Sidan 101 av 132 FörstaFörsta ... 519196979899100101102103104105106111 ... SistaSista
Resultat 2 001 till 2 020 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2001

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Funkar fint med vanlig xmix
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #2002

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Vad är det för bekymmer du tänkte på ? vet att det snackats extremt mycket och vissa saker har dom haft strul med men mycket har varit snack av folk som inte vet vad fpv är.
    Har provkört mina dom hd en del idag och ångrar inte en sekund att jag skaffade dom, om inte jag har helt fel så är även lasse betong som är med i samma klubb som mig väldigt nöjd med sina.
    Hos HK står följande:
    ETA: Due to the complexity of the new DominatorHD and the uncertainty over customer acceptance of the high magnification optics, production will remain purposely limited until acheiving positive customer feedback. Fat Shark is pushing design limits with the large FOV of the DominatorHD so please understand our hesitation in producing large amounts until we're sure you will love it as much as we do. Production updates and information are routinely posted on Fat Shark FPV lab forums.

    Tror inte man blir missnöjd med Dominator HD men det är ändå en rätt stor extra peng att lägga ut.
    Precis klämt på minimosd på min fulla naze32, kan fan knappt se osd:n med min teleporter.

    De flesta testarna säger ju att Dom HD är bäst men inte värt den kostnaden då man klarar sig extremt bra med Dom V2.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fat-shark-goggle-comparison_1.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	37,2 KB 
Id:	48866

  3. #2003

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har inte läst på nätet utan hört från en som kör med dom HD och det var något med mtagardelen i dom. Skall kolla med honom imorgon då vi skall flyga
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  4. #2004

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    På mina predator vi har jag inga som helst bekymmer att se min OSD text och dom var inte dyra. Dock hade jag velat ha dubbelt så stor bild.

  5. #2005

    Standard

    Vill man ha riktigt stor bild är det för nuvarande bara hemabygge som gäller. Dvs en 4-5" 800*480 skärm + fresnel lins.

    Fungerar riktigt bra, men är varken smidiga eller snygga.

  6. #2006

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Vad är det för bekymmer du tänkte på ? vet att det snackats extremt mycket och vissa saker har dom haft strul med men mycket har varit snack av folk som inte vet vad fpv är.
    Har provkört mina dom hd en del idag och ångrar inte en sekund att jag skaffade dom, om inte jag har helt fel så är även lasse betong som är med i samma klubb som mig väldigt nöjd med sina.
    Är helnöjd med mina HD och varken du Totte och Blomster har ju haft några problem med suddig bild.
    Visst kan ett hörn vara lite lätt suddigt innan man startar, men så fort jag flyger försvinner den känslan.
    Använder iofs ingen osd till något som jag fpvar, så har ingen referens till osd och suddig text.
    Men när jag flyger har jag aldrig haft problem med suddig bild.
    //Lasse

  7. #2007

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    På mina predator vi har jag inga som helst bekymmer att se min OSD text och dom var inte dyra. Dock hade jag velat ha dubbelt så stor bild.
    Jag har ett par Teleporter V3. HAde noll koll när jag köpte dem. De är fan 320x240 per öga. Ser knappt något med dem

  8. #2008

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    väldigt förvånad att dom släppte teleporter, så låg upplösning är inte lämpligt alls.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #2009

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    ingern aning om upplösningen på predator v2 men 640x480 skulle jag tro

    Citat Ursprungligen postat av Doomboy Visa inlägg
    Jag har ett par Teleporter V3. HAde noll koll när jag köpte dem. De är fan 320x240 per öga. Ser knappt något med dem

  10. #2010

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Hann med en flygtur med BEE245:an idag

    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  11. #2011

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Hann med en flygtur med BEE245:an idag

    Grymt sugen på en BEE ram, verkar vara en riktigt bra plattform.
    FPV250
    Fatshark Predator V2

  12. #2012

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Bara slå till grym kvalitet för pengarna. Har kört min ganska hård och den tål mycket. Jämför man kolfiberkvaliten på BEE245 jämtemot andra kolfiberarmar i 250 storlek så ser man väldigt stor skillnad till BEE245ans fördel. Du hittar ramen på http://www.birdseye.nu och kan rekommendera DYS black edition som dom även säljer. Dom har riktigt bra prestanda för pengarna samt har 5mm propaxel istället för 4mm som version 1 hade.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  13. #2013

    Standard

    Black Edition går den att köra på 4s?
    FPV250
    Fatshark Predator V2

  14. #2014

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Hmm skall kolla men tror det.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #2015

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Den klarar 4s utan problem med 5x3 proppar och antagligen med 5x4 också. Har ett svagt minne av att någon testat dom på 6x4.5 med 4s men då börjar det bli varmt samt ställa högre krav på acc och ESC.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #2016

    Standard

    Stämmer bra det, 5x3/4 funkar toppen på 4s medans 6" funkar men det ligger på gränsen.
    Kör 4s på mina black och det är riktigt bra drag i dem.

  17. #2017

    Standard

    Trevligt, då blir det nog ett sånt kit. Måste ju ha nått att pilla med i vinter
    FPV250
    Fatshark Predator V2

  18. #2018

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Låter bra Base. Jag tror inte du kommer att bli missnöjd.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #2019

    Standard

    Såja, då har jag aktiverat comp_pwm på min tris esc's. Samt flashat&ställt in cleanflight.

    Nu väntar jag bara på hyfsat flygväder. Någon som testat hur cleanflights autotune fungerar?

  20. #2020

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag har testat det och det funkar men inte 100% i min mening. Bra att köra för att hitta ungefärliga PIDDAR och kan man finjustera därifrån.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •