Reklam

 
Sidan 110 av 132 FörstaFörsta ... 1060100105106107108109110111112113114115120 ... SistaSista
Resultat 2 181 till 2 200 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2181

    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    31
    Jobb
    Daaata
    Klubb
    Trosa RCK

    Standard

    Ju mer jag läser den här tråden desto mer rädd blir jag för hela inställningsbiten när det gäller naze32. Kunskaper om PID-justering räcker inte längre, nu behöver man fixa TPA och looptime också! Tur att det är vinter så att jag hinner läsa på ordentligt. Eller så kanske autotune fixar allt...

    Mitt paket från Dronematters kom idag. Riktigt imponerad att det bara tog en vecka från Singapore!

  2. #2182


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kanske dags att avsluta denna enorma tråd och starta en ny - 110 sidor med ca: 2200 inlägg är rätt mycket...
    Kanske inte heller fel att ha olika trådar för olika maskiner/ramar för vill man leta info om t ex en specifik ram i denna tråd är det nästan omöjligt. Bara en tanke från en okunnig men intresserad...
    Roger

  3. #2183

    Standard

    Men då blir man ju ensam i sin tråd . Så vitt jag vet så flyger ingen annan i Sverige en Armattan mini "Morphling" ram. Tråden för den blir också något svårplacerad, den går att bygga som tri, y4 , y6 , quad, vtail , X8 samt V8.

    Skulel inte skada med någon form av uppdelning, alternativt nystart/indexering av tråden.

  4. #2184

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Kanske dags att avsluta denna enorma tråd och starta en ny - 110 sidor med ca: 2200 inlägg är rätt mycket...
    Kanske inte heller fel att ha olika trådar för olika maskiner/ramar för vill man leta info om t ex en specifik ram i denna tråd är det nästan omöjligt. Bara en tanke från en okunnig men intresserad...
    Roger
    Slutade läsa tråden för länge sen av just den anledningen. Tittar förbi då och då men orkar inte läsa allt för 99% har inget med varken LKTR eller FPV250 att göra. Bättre med lite olika trådar så man kan ha koll. Skulle någon vilja bygga en LKTR nu så lär dom aldrig hitta alla länkar till det som behövs.

  5. #2185

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Någon som har ett bra förslag på indelning i nya trådar. Jag tycker det har varit rätt kul att det inte varit strikt en typ av ram (LKTR) som tillåtits. Man kanske skulle kunna dela in det i...

    ...Flygfilmer med miniquadar (250-3030)
    ...PIDar och inställnignar Naze32 miniquadar (250-330)
    ...PIDar och inställnignar Open pilot miniquadar (250-330)
    ...Byggtrådar miniquadar (250-330)

    Kanske blir svårt i och för sig. ...Gillar inte stuprör

    Vad tycker ni övriga?

    MVH / Kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #2186

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    tycker alla är bra val utom byggtråd. vill man göra en byggtråd så gör man ju sin egen och kallar den vad man vill.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #2187

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Sant
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #2188

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Tack Copterdude, jag kommer prova dina inställningar så småningom.

  9. #2189


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Visst kan det vara tråkigt med "stuprör" men samtidigt så är ju denna tråd oerhört oöverskådlig och ostrukturerad så det är närapå omöjligt att hitta nåt specifikt som man letar efter. Kajakmannens förslag är ju helt klart bättre än vad denna tråd är idag. Men personligen skulle jag föredra en lite mera stringent namnsättning av trådar som handlar om i detta fall miniquadar - t ex att alla börjar med just ordet Miniquad - och sen t ex Naze32-inställningar och erfarenheter. Alltså som exempel - Miniquad - Naze32-inställningar och erfarenheter. Så lämpligen startar samma person några trådar samtidigt och namnsätter dessa enligt nån sorts standard så att det är snabbt att bilda sig en uppfattning om vad den handlar om och att det är enkelt att inse vilken tråd man skall skriva sitt inlägg i...
    Området tycks ju närmast vara outtömligt...
    Roger

  10. #2190

    Standard

    Låter bra tycker jag. Lättare att hitta relevant information men samtidigt inte för utspritt som det kan bli om alla skapar sin egen tråd. Finns så många olika ramar nu att det skulle bli lite tråkigt med en person i varje tråd.

    Men man kan göra en tråd om det är en populär ram som många har eller vill bygga som LKTR250 och andra.

    På stora forum som rcgroups passar det med egna trådar om varje modell men på vårat mindre forum räcker det nog gott med erat förslag.

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Visst kan det vara tråkigt med "stuprör" men samtidigt så är ju denna tråd oerhört oöverskådlig och ostrukturerad så det är närapå omöjligt att hitta nåt specifikt som man letar efter. Kajakmannens förslag är ju helt klart bättre än vad denna tråd är idag. Men personligen skulle jag föredra en lite mera stringent namnsättning av trådar som handlar om i detta fall miniquadar - t ex att alla börjar med just ordet Miniquad - och sen t ex Naze32-inställningar och erfarenheter. Alltså som exempel - Miniquad - Naze32-inställningar och erfarenheter. Så lämpligen startar samma person några trådar samtidigt och namnsätter dessa enligt nån sorts standard så att det är snabbt att bilda sig en uppfattning om vad den handlar om och att det är enkelt att inse vilken tråd man skall skriva sitt inlägg i...
    Området tycks ju närmast vara outtömligt...
    Roger
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-12-09 klockan 17:28.

  11. #2191

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Nackdelen med en tråd för varje modell är att de som kör den ramen lägger sina filmer etc där och då missar man dom. Man vill ju se bredden utmana tt gå ner i varje tråd för varje ram. Går ju dock att lösa om man lägger filmer i rätt tråd
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  12. #2192

    Standard

    Jag gillar den här typen av luftiga trådar men man måste acceptera att det är opraktiskt att söka information i dem då sökfunktionen blir ganska oanvändbar när man får reda på att sökordet finns i ett av 2000 inlägg.

    Det måste alltså vara ok att fråga om man behöver vägledning. Kanske någon orkar svara, kanske någon just har hittat informationen på ett annat ställe och kan dela med sig av en länk.

    Även om det är mycket begärt så kan man skapa ett par trådar där man lägger in frågan och svaret EFTER att det är besvarat i den större brötiga tråden. På det sättet så kan man slippa frågor som kommer upp för ofta.

    Jörgen

  13. #2193

    Standard

    Hrm, kanske vore en ide att starta en "index" tråd till denna. Men länkar till lite olika matnyttiga posts.
    Alternativt så startar vi en ny allmän tråd i /193-Allmänt.

    Luftade mina KISS reglage idag,

    Roll/pitch är helt underbar, men den vägrar hålla riktningen vid ff.
    Skall byta tail mekanik och servo när jag fått den nya designen utskriven.

  14. #2194

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag försöker hänga med och läsa i denna tråden varje dag. Roligaste tråden att läsa för tillfället. den har blivit så off topic från ett bygge till en almän mini quad diskution lite kul. Försöker man moderera och ordna upp kommer den bara dö ut.

  15. #2195

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Håller med dig eAk. Ett alternativ till att dela upp är att skapa inställingstrådar till olika FC och ramar möjligtvis och sedan skapa en tråd två av denna att ha som allmän tråd för diverse. Just saying
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #2196


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Som sagt - denna tråd kan vara trevlig att läsa om man ständigt följer den men att senare söka information i den kommer inte att vara enkelt... Och filmer bör väl ligga under "filmdelen" i forumet - annars känns det som att de uppdelningar i olika avdelningar som finns är rätt onödig.
    Roger

  17. #2197

    Standard

    Någon har byggt en armattan mini som V-tail 8'a.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	15800769168_d666fe81f8_o.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	82,0 KB 
Id:	49340
    Borde ha lagom med lyftkraft

  18. #2198


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Finns det inga "karosser" som passar på dessa 250-kärror ? Typ nåt i lexan ungefär som till RC-bilar - eller helisar för den delen...
    De skulle ju bli både snyggare och inte minst borde de bli enklare att lägesbestämma om man flyger "LOS"...
    Roger

  19. #2199

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Finns det inga "karosser" som passar på dessa 250-kärror ? Typ nåt i lexan ungefär som till RC-bilar - eller helisar för den delen...
    De skulle ju bli både snyggare och inte minst borde de bli enklare att lägesbestämma om man flyger "LOS"...
    Roger
    En som flyger med oss vacumdrar lexan huvar till sina 250. Det blir bara en kaross över kroppen och botten, mest för att skydda dem mot väta så här års. Men visst skulle man ju kunna lacka till dem också.
    //Lasse

  20. #2200

    Standard

    På TBS Gemini race-hexa sitter det "skal" både på ovansidan och undersidan som ger ett riktigt rent intryck och fin strömlinjeform.

    Jag beställde även genomskinliga skal till min som tillbehör, tänkte lacka invändigt i lite sjyssta färger på samma sätt som en bilkaross. Funderar även på att lämna en olackad sektion därbak och sätta en röd led-ramp där så alla medtävlande kan se mig försvinna i fjärran

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	TBS gemini.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	95,0 KB 
Id:	49345

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •