Reklam

 
Sidan 115 av 132 FörstaFörsta ... 1565105110111112113114115116117118119120125 ... SistaSista
Resultat 2 281 till 2 300 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2281

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Samma här. men räknar med att det blir strömavbrott så hela filmen får man nog inte se :P
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #2282

    Standard

    Det var *länge* sedan vi hade ett ordentligt strömavbrott här.
    Men nåja, man kan alltid flytta nasens ups.

  3. #2283

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    här är det rätt vanligt, men va ett tag sedan nu. har dubbla ups'er men dom klarar nog inte hemmabion vidare länge
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #2284

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Mm, vet inte vad de an vänder för att hålla Plastidip flytande, men har en svag misstanke om att det är aceton.
    Det brinner iallafall Riktigt bra när det inte torkat till 100%
    Man förtunnar det med celulosaförtunning när man ska spraya bilar med det iallafall.
    /Philip Thulin

  5. #2285

    Standard

    Lite Cleanflight test. Inte så kul video men är jue ändå så lite aktivitet nu på vintern så postar :P
    Provar lite låga looptimes för kuls skull. Looptime = 1600. Lär väl dock inte göra nån skillnad för SimonK reglage hehe.
    Flyttade allt från min RD260 till Flip260. Har även satt batteriet inne i ramen som ett experiment då tyngdpunkten hamnar mer i linje med propparna.
    Mina Gemfan 5x3 och 1806 motorer får dock kämpa med den tyngre ramen. Yawen bråkar också endel men genom att flytta batteriet lite framåt fixar det sig förhoppningsvis då den är lite baktung.
    Runt 5min flygtid med 1300mah 4S när jag flyger som nedan.

    Tejpad så snön inte kommer in.


  6. #2286

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Den ser stabil ut, perfekt 4cell flygställe
    går det inte trimma yaw så den blir bättre? dock helt klart enklare om cg sitter bra centrerat hellre framtung än baktung
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #2287

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Den ser stabil ut, perfekt 4cell flygställe
    går det inte trimma yaw så den blir bättre? dock helt klart enklare om cg sitter bra centrerat hellre framtung än baktung
    Jo den känns bra nu om jag lyckas fixa yawen. Helt okej ställe att flyga runt lite på.
    En gles skog hade suttit fint dock. Här får man ta fram macheten om man ska ut i skogen på vissa ställen hehe.
    Kan endast flytta batteriet 2cm framåt. Får hoppas det räcket.
    Har även märkt att om man tejpar ramen får det lite skumma effekter på yaw av nån anledning. Kanske får köra lite plastic dip istället.
    2204 eller 2206 med 5x4 proppar hade suttit fint för lite mer kraft men det får bli senare projekt.

  8. #2288

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag kör med plastidip , så grymt smidigt . dock vet jag inte riktigt hur man ska göra på naze32 fullversionen känns inte optimalt att plasta in barron .
    nu har jag iofs aldrig använt den men får säkert för mig att vilja testa om man plastar den.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #2289

    Standard

    Har bara Acroversionen så det är nog lugnt. Får skaffa sån där Plastidip vid nått tillfälle.

  10. #2290

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag har sprayen och är nöjd. Har normalt acro men råkade bygga en maskin till och snodde en full från ett flygplan. Ser egentligen ingen anledning till annat än acro på en 250
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  11. #2291

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Jag kör med plastidip , så grymt smidigt . dock vet jag inte riktigt hur man ska göra på naze32 fullversionen känns inte optimalt att plasta in barron .
    nu har jag iofs aldrig använt den men får säkert för mig att vilja testa om man plastar den.
    På min mikrokopter som har baro så tejpade jag barometern å sen målade kortet, tog bort tejpen å satte en mic puff över dels för att skydda den å dels få lite vindskydd. MK vill ha ett skydd på barometern å lika borde vara med naze så den inte får in luftström å annat som kan störa?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  12. #2292

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    På min mikrokopter som har baro så tejpade jag barometern å sen målade kortet, tog bort tejpen å satte en mic puff över dels för att skydda den å dels få lite vindskydd. MK vill ha ett skydd på barometern å lika borde vara med naze så den inte får in luftström å annat som kan störa?
    Alla kontroller vil lha skydd på barometern det är pga att dom är ljuskänsliga.

  13. #2293

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Skydd vill man ha för vinddraget ljuskänslig tror jag inte ett skit på möjligtvis pga värmen av sol
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #2294

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Skydd vill man ha för vinddraget ljuskänslig tror jag inte ett skit på möjligtvis pga värmen av sol
    Det är vad dom skrivit om apm i flera år iallafall nu. att barometrar är ljuskänsliga så täcker du dom inte med skum som inte släpper igenom ljus får du ett dåligt värde som hoppar fram och tillbaka. Levereras ju tillockmed med ljus skyddande skum bitar att montera inuti lådan över barometern.
    Citat Ursprungligen postat av Rcgroups;
    Always cover your barometer/pressure sensor with a piece of open cell foam to protect it from airflow and light!



    Make sure it's not too dense so the baro can still "breathe".
    Senast redigerat av eAk den 2015-01-14 klockan 23:35.

  15. #2295

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag täcker mina med sådant skum men det är för att inte få direkta tryckdiffar av direkt vind. En solig vindstilla dag har jag aldrig märkt något utan skum men med vind har den studsat som en jojo.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #2296

  17. #2297

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag kör med den från mekonomen. Inte sprayen utan den andra. Ett till två lager. Funkar kanon. Går att dra av om man ändrar sig. Blir som ett skinn. Inte alla mekonomen har det men i uppsala på östra sidan av gamla genomfartsleden har dom den.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  18. #2298

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Jag kör med den från mekonomen. Inte sprayen utan den andra. Ett till två lager. Funkar kanon. Går att dra av om man ändrar sig. Blir som ett skinn. Inte alla mekonomen har det men i uppsala på östra sidan av gamla genomfartsleden har dom den.

    Annars kan man beställa på nätet och hämta ut i sin närmaste butik dagen efter, sjukt snabbt och smidigt!

  19. #2299

    Standard

    Jag har också den man penslar på, Spray tyckte jag tog för många gånger innan det vart ett bra lager.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #2300

    Standard

    Får handla en och testa lite

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •