Reklam

 
Sidan 121 av 132 FörstaFörsta ... 2171111116117118119120121122123124125126131 ... SistaSista
Resultat 2 401 till 2 420 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2401

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Duger en 50 lapp ink frakt.
    Jadå, PMa dina uppgifter så löser vi det

  2. #2402

  3. #2403

    Standard

    Trevligt .
    Men 150km/h? det läte inte som att där var någon 6s maskin i luften där.
    På 4s kan man glömma 150 km/h på en raksträcka.

    Gillar pappers quaden de håller framför videon. Man kan se stödpinnarna när den lutar åt fel håll i svängarna. De orkade inte ens animera något .

  4. #2404

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150323_201528.jpg 
Visningar:	164 
Storlek:	81,2 KB 
Id:	51393 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150323_200332.jpg 
Visningar:	174 
Storlek:	77,7 KB 
Id:	51394 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150323_193847.jpg 
Visningar:	158 
Storlek:	52,4 KB 
Id:	51395 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150323_192351.jpg 
Visningar:	152 
Storlek:	90,4 KB 
Id:	51396

    Ett par bilder från fräsningen och test montering. Fick jämvikt med batteriet.

  5. #2405

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Bilder

    Ett par bilder från fräsningen och test montering. Fick jämvikt med batteriet.
    Ser bra ut! Snyggare än vad jag tänkt mig Är det meningen att man inte ska använda de främre stöden alls med denna topplatta? Känns som att lite av hållbarheten och styvheten offras då.

    Är riktigt intresserad av denna för övrigt!! Snyggt jobbat

  6. #2406

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Man kan ju använda dom hålen om man vill. Men då får man vinkla kameran på annat vis. Ex en kil eller något.
    Jag gjorde dom för att lämna valfriheten.

    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Ser bra ut! Snyggare än vad jag tänkt mig Är det meningen att man inte ska använda de främre stöden alls med denna topplatta? Känns som att lite av hållbarheten och styvheten offras då.

    Är riktigt intresserad av denna för övrigt!! Snyggt jobbat

  7. #2407

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det ser inte snyggt ut med en undervåning till ccd kamera / batteri.
    Så kommer att rita om så att den använder en kil till att vinkla kameran och en extra våning. För CCD kameran.
    Igentligen är det bästa att använda det skalet man kan köpa till sony kamerorna och skruva fast i top plattan.

  8. #2408

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Det ser inte snyggt ut med en undervåning till ccd kamera / batteri.
    Så kommer att rita om så att den använder en kil till att vinkla kameran och en extra våning. För CCD kameran.
    Igentligen är det bästa att använda det skalet man kan köpa till sony kamerorna och skruva fast i top plattan.
    Kan tänka mig det. Beställde en liten servo-gimbal för CCD-kameror som jag tänkte prova montera (stumt i rätt vinkel) på samma sätt som du föreslår med skalet till sony-kamerorna.

    Var kan man köpa det skalet till Sony-kamerorna förresten? Har inte kunnat hitta något när jag sökt

  9. #2409

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Där man köper effio-v har dom ett till den.
    Jag prov monterade propeller och märkte man måste förlänga top plattan ett par mm för 6"
    det finns bara 1 mm till godo och mer än så flexar armarna. Har beslutat att Gopro kameran ska få en glasfiber bit liknande den man har till ccd men som kilas fast i vinkel.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150325_220204.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	62,5 KB 
Id:	51434

    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Kan tänka mig det. Beställde en liten servo-gimbal för CCD-kameror som jag tänkte prova montera (stumt i rätt vinkel) på samma sätt som du föreslår med skalet till sony-kamerorna.

    Var kan man köpa det skalet till Sony-kamerorna förresten? Har inte kunnat hitta något när jag sökt

  10. #2410

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zmr gopro VIP 05.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	45,5 KB 
Id:	51458

    Nu hoppas jag att denna lösningen kommer funka bra sedan när jag ritat klart. Men orkar inte mer ikväll.
    Det blir lite som en stol för gopro att sitta i. Så spänner man fast den i stolen med gummiband.

    Ska rita om spåren man fäster stolarna i lite och rita in spåren i topp plattan också. Vikbrations dämpning ska gå att lösa om man vill ha det. Borde räcka att sätta något gummi aktigt på stolen. Men jag föredrar att man kör vibrations dämpning mellan motor delen och PDB delen.

  11. #2411

    Standard

    Äntligen är QAV250n klar efter ett drygt halvår i lådan. Fick ett ryck för några dagar sedan och trots otur vad gäller motorer och ESC (bytt uppsättning 3ggr) så är den äntligen flygduglig.

    Min LKTR250 Boopidoo edition är snart klar också, den kommer att ha lite mer klös med 6x4,5 proppar och 4S.

    Nu ska man bara tid att flyga också...

  12. #2412

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    LÖrdag är det flygning i Uppsala om du vill henka på vi är ett gäng som tänkte göra kronparken osäker haha
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  13. #2413

    Standard

    Imorgon är jag i Eskilstuna och tittar på en bebis men visst var det något på söndag också?

  14. #2414

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Skall regna så jag kommer iallafall inte att åka ner på copterfesten i Vallentuna. Blir lördag istället
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #2415

    Standard

    Var finns info om flygningen i Uppsala ?

  16. #2416

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Inget utlagt då vi bara är några stycken som skall åka runt på några flygställen runt uppsala, vattholma etc. Vill du joina så kan jag pm tid senare. Parkerar nog vid macken vid kronparken då vi tänkte starta där tror jag.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  17. #2417

    Standard

    Gör så, kan komma lite varsom efter lunch typ.

  18. #2418
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Fan att man ska jobba i helgen, hade också gärna hakat på! Hoppas det blir fler tillfällen

  19. #2419

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Skall regna så jag kommer iallafall inte att åka ner på copterfesten i Vallentuna. Blir lördag istället
    Äsch då vad tråkigt, nu när jag faktiskt kunde... jaja det blir väl fler tillfällen. Får väl tid att bygga ihop LKTRen om inte annat.

    Förresten, har du testat din LKTR BE med 4S och 6x4,5 än?

  20. #2420

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Nopp. Den är i min brors ägo nu och snurrar på 3s med 6x4.5 proppar
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •