Reklam

 
Sidan 126 av 132 FörstaFörsta ... 2676116121122123124125126127128129130131 ... SistaSista
Resultat 2 501 till 2 520 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2501

    Standard

    Vad är dina p värden? Med luxfloat så ligger roll/pitch p runt 1.0-2.5 och yaw p hamnar runt 7.

  2. #2502

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Vad är dina p värden? Med luxfloat så ligger roll/pitch p runt 1.0-2.5 och yaw p hamnar runt 7.
    p 0.6 och d 10
    Men jag får inte bort oscilationerna. Ska kolla på det mer imorgon. den flyger helt suveränt men massa oscilationer hela tiden. huir jag än går fram och tillbaks med pid.

    (kommer att bygga om den med 8" proppar när jag får mitt 4mm kolfiber och då hjart jag nya fräscha motorer till det.)

  3. #2503

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det var yaw pid som spökade. nu ska jag provflyga med lillebror och hoppas jag ligger tillräckl9gt bra

  4. #2504

    Standard

    Ibland ska man envisas flyga fast huvet och tummarna inte känns hemma :P
    Superkort snutt med lite punchouts iaf med runt 90% gas max på första punchout. Cobra 2300Kv plus 5x4.5 Bullnose på 4S ger rätt trevligt med kraft iaf. Får återkomma med längre video nån dag när huvet är med hehe.

    Frågan jag tänkte ställa är att jag funderat på att skaffa airgates till sommarn att sätta upp på stället i videon då det blir trist att bara flyga runt. Vad kan man använda som är enkelt att ta med på Cykel eller på fot ? Antar det finns mycket info med rcgroups men är det nån här som provat göra airgates ?

    Blackout V1 220mm ram.
    Cobra 2204 2300Kv
    DYS mini SN20 (BLHELI 13.2 Oneshot/Dampening)
    HQ 5x4.5 Bullnose
    Naze32Acro (Cleanflight Luxfloat/PC2)
    Immersion 600mw
    Frsky d4r-ii
    Sony 600TVL
    Nanotech 4S 1300mah 45-90C
    Vikt med battteri 500g utan gopro.


  5. #2505

    Standard



    En flygning med markusb häromdagen...eller var det sasquatch i skogen...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #2506

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg

    En flygning med markusb häromdagen...eller var det sasquatch i skogen...
    Står privat så går ej att se.

  7. #2507

    Standard

    åtgärdat...stack ut å flög medans det laddade upp
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  8. #2508

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg

    Frågan jag tänkte ställa är att jag funderat på att skaffa airgates till sommarn att sätta upp på stället i videon då det blir trist att bara flyga runt. Vad kan man använda som är enkelt att ta med på Cykel eller på fot ? Antar det finns mycket info med rcgroups men är det nån här som provat göra airgates ?
    Vi har kört en del med VP-rör, men det är ju inte så smidigt på cykel. En idé jag har, men inte testat är att använda tältpinnar från kupoltält. De fälls ju ihop till rätt små paket, och med fladdrande tejpremsor i någon gräll färg borde det synas hyfsat. Finns att köpa på ebay om man inte har något gammalt tält hemma:
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...poles&_sacat=0

  9. #2509

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard


    Här är en video med min ZMR250, också i en kohage.

  10. #2510

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av finnen Visa inlägg
    Vi har kört en del med VP-rör, men det är ju inte så smidigt på cykel. En idé jag har, men inte testat är att använda tältpinnar från kupoltält. De fälls ju ihop till rätt små paket, och med fladdrande tejpremsor i någon gräll färg borde det synas hyfsat. Finns att köpa på ebay om man inte har något gammalt tält hemma:
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...poles&_sacat=0
    vi hade två sånna uppe sist vi flög från just ett sönderklippt litet kupoltält. Funkade men blev väldigt låga för att kunna flyga fort igenom. Dubbla ihopsatta eller något för att höja är att rekommendera

  11. #2511

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    vi hade två sånna uppe sist vi flög från just ett sönderklippt litet kupoltält. Funkade men blev väldigt låga för att kunna flyga fort igenom. Dubbla ihopsatta eller något för att höja är att rekommendera
    Okej, misstänkte att man behövde ganska långa.. Hmm tåls att fundera på, känns som det kan bli mycket att släpa på om man iaf vill ha 3 gates..

  12. #2512

    Standard

    Skall man släpa på det, så är det nog flaggor/stolpar som gäller. Eventuellt med avspärrningsband, om man vill ha "fusk" gates.

    6 rör + band bör ju få plats på en cykel.

  13. #2513

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Skall man släpa på det, så är det nog flaggor/stolpar som gäller. Eventuellt med avspärrningsband, om man vill ha "fusk" gates.

    6 rör + band bör ju få plats på en cykel.
    Det får nog bli något sådant till att börja med bara för att testa. Man blir jue sugen när man ser alla airgate videos

  14. #2514

    Standard

    Sådana ballongdjurs ballonger!...
    Lätt att transpotrera.

  15. #2515

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PatrikE Visa inlägg
    Sådana ballongdjurs ballonger!...
    Lätt att transpotrera.
    Ja det kanske vore nått
    Måste bara ha helium också så dom inte ramlar omkull hehe.
    Eller tejpa fast pinnar på dom och sticka ner i marken.

  16. #2516

    Standard

    Nästan så jag inte vågar säga det men jag gillar PC1 mer än PC2 nu när jag provat.
    Tycker PC1 känns mer distinkt i rörelserna vilket är bra då jag inte har bästa precisionen i tummarna :P
    Kan jue ha varit PIDsen men jag är tillbaka på PC1 iaf.
    Boris skrev väl att PC1 är mer robotlikt och PC2 mer organiskt så antar det är "smaksak" också.

  17. #2517

  18. #2518

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Cobra 2208 1200kv 4s med 7 eller 8" 4.5 proppar. Någon som har erfarenhet av hur det flyger jämnfört med 6x4.5 på 2000kv 3s?

  19. #2519

    Standard

    Ojoj, vad har jag gett mig in på

    Att föra över mina inställningar i 9X till Taranis var inte så lätt som man kunde tro...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #2520

    Standard

    Bara att ställa in igen med OpenTX companion
    Att navigera menyerna på själva sändaren är smärtsamt. Taranis utvecklarna skulle behöva tvingas ta en 2-3 kurser i användargränssnittsdesign.

    Funktionaliteten är underbar, men gränssnittet är seriöst uselt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •