Reklam

 
Sidan 44 av 132 FörstaFörsta ... 3439404142434445464748495494 ... SistaSista
Resultat 861 till 880 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #861

    Standard

    Gött fick flugit en del med min LKTR250 idag. Riktigt nöjd men ''landade'' på avlägsna platser lite för många gånger :/
    Med gopro flyger den riktigt bra men utan så känns den extremt äcklig att flyga. Gissar på att det är CG.


  2. #862

    Standard

    Snygg flygning !
    KUl sätt att valla får haha.

  3. #863

    Standard

    Jag kör också med GoPro för FPV på denna...vet dock ej om man vågar lite på dem ännu
    Min känns helt OK och jag kan flytta accen mer fram och tillbaka för att hitta CG.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #864

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Brukar generellt inte gilla när man jagar djur med våra FPV-grejor men får är ju vana att vallas så no harm done snyggt flugit dock

    Min Hammerquad börjar närma sig premiär men har några småsaker kvar dock. Väntar på kamera samt måste fixa en S.bus kabel till denna också. Har en liggande (andra änden på den jag fick av sig Simonarvestrand) men kan Faan inte hitta den surt!
    Den dyker väl upp efter lite städning.



    384gram och då skall det dit lite större acc och FPV kamera. Kan bli bra det här.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  5. #865

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har alltid haft problem att löda på motorkablar om det är de lackade som kommer ut från motorn och är samma som lindningarna i motorn. Hittade dock ett tips på nätet. Varm lödkolven runt 400 grader minst och så bara att värma samtidigt som man tillsätter lödtennet. Till slut så bränns lacken av och tennet fäster.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #866

    Standard

    Mm verkar som bästa alternativet. Skrapar man med kniv är det lätt att råka göra hack i kopparn så den lätt kan gå av.
    Prövade även tändare för att smälta lacken men det funkade inte vidare bra. Kraftig värmen med lödkolv funkar bäst.

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Har alltid haft problem att löda på motorkablar om det är de lackade som kommer ut från motorn och är samma som lindningarna i motorn. Hittade dock ett tips på nätet. Varm lödkolven runt 400 grader minst och så bara att värma samtidigt som man tillsätter lödtennet. Till slut så bränns lacken av och tennet fäster.

  7. #867

    Standard

    Tackar brukar inte skrämma fåren men skulle bara få in dom i sin hage (dom hade ju rymt).

    Jag brukar skrapa los det dom har på motor kablar men ska testa att värma till 400 tack för tipset.

  8. #868
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Snyggt Neu, det var ju inga problem att visa vem som bestämmer

    Använd sandpappersrondell till dremeln, stödrondell. Skitsmidigt att ta bort lacken på tråden med!
    http://www.widgetsupply.com/product/SDE4-RA91313S.html
    Senast redigerat av markusb den 2014-07-03 klockan 12:32.

  9. #869

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Sådär. Då har Hammerquaden varit i luften. Jag kan bara säga en sak fy faaaaaaaaan vad rolig den var. Under bilden hittar ni lite info om den. Saknas bara ett LCfilter, kablarna till FPVsystemet och så Sony kameran. Mobius skall sitta framför accen. vikt utan kameran och filter landade på 470g. (Notera att detta är med Mobius)



    Ram: Untested prototypes Hammerqaud v3 (Med lite 3D printade detaljer)
    Flight Controller: Open Pilot Revolution
    ESC: Afro 12A
    Motorer: Emax Copter MT1806 2280kv
    Proppar: Emax CF 5x3
    Acc.: Thunder power 70C 1300 mAh 3s LiPo
    Video TX: Immesion 5.8GHz 600 mW
    FPV Kamera: Somy Super HAD CCD 600TVL super mini Camera
    HD kamera: Mobius
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  10. #870
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Mycket stilig!
    Väntar med spänning på första filmen från den

  11. #871

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    någon som har en lite pyttebit LED strip sådan som HK säljer. behöver bara en kort bit med 3 st LEDare och de skall vara vita helst men blå funkar också. Någon som kan undvara?

    Om någon kan hjälpa mig så PMa så svarar jag med address

    MVH / Anders

  12. #872
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Jag ska kolla sen om jag har, vet att det finns röd och grön iaf..

  13. #873

    Standard

    jag har vit röd och grön...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  14. #874

    Standard

    Jag har rätt mycket av åtminstone två olika färger

    Men blev inte Hammerquaden ganska tung? Det är ju samma som LKTR.

  15. #875

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Om du har lust UndCon så får du gärna slänga ner en kort bit med 3 LED på och skicka till...

    Anders Lindström
    Uppsalavägen 16
    81470 Älvkarleby

  16. #876

    Standard

    Visst kan jag göra det - skall iväg till posten och hämta ett kinapaket så jag kan posta lite till dig samtidigt. Adressen har jag sedan tidigare
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  17. #877

    Standard

    Ett brev är postat med 3 färger
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  18. #878

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Fasiken vad snällt. Tackar. Får göra en gentjänst vid tillfälle.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #879

    Standard

    Nu har jag fått hem alla grejer till min LKTR också.

    Funderar på att inte dra skruvarna till motorerna genom hela armen utan göra hålen på undersidan lite större så att man får in hela skruvhuvudet och skruvmejsel spetsen och endast fästa skruven ett "lager" aluminium. Är de dumt av nån anledning? Jag vill dra kablarna genom armen och om man jag så får jag mer utrymme inne i armen.

  20. #880

    Standard

    Det är så du bör göra annars måste du ha väldigt långa skruvar vilket ger onödig vikt. Dessutom måste du beroende på motorerna även göra ett hål så att motoraxel och C-clip går fritt mot ramen.

    Du kan dock få lite problem med kablaget då du måste passera 2st skruvar som håller armarna i ramen - men man kan ju ta ut dem på sidan straxt innan...


    Kajaken - det löser vi någon gång...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •