Reklam

 
Sidan 53 av 132 FörstaFörsta ... 343484950515253545556575863103 ... SistaSista
Resultat 1 041 till 1 060 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1041

    Standard

    Skicka genast över filerna så jag kan printa ut en
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #1042

    Standard

    Fråga angående LKTR250 Hur många ramar får man ut på en 1.5 mm skiva som är 50x30cm och en 3mm som är 50x30? För det är väl dom man behöver?
    Using Tapatalk

  3. #1043
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Just inkommen från kvällens flygning.
    Lite lättare att flyga sedan jag bytte till en lins med mer vidvinkel och justerade om min kamera.
    Riktigt skoj att flyga runt inne bland grenverken bland träden

  4. #1044

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard

    Nicke, du får vänta tills imorrn, är bortrest. Har ett par timmar på mig så det fixar jag

  5. #1045

    Standard

    Det är lugnt - ingen brådska.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #1046

    Standard

    Passar på att låna tråden lite för en nybörjarfråga. Köpte en hobbyking arf fpv250 och satte i ett kk 2.1.
    Tyckte det var assvårt att flyga så jag beställde en naza med gps. Wow vilken skillnad, jag älskar nazan [emoji1]
    Dock så hände något trist under mitt tredje batteri med den nya nazan, inte en, men 2(!!!) propellrar lossnade efter några sekunders flygning. Tack och lov verkade allting klara sig då jag bara var 6 meter upp ovanför en gräsmatta.
    Otroligt nog hittade jag båda muttrarna samt en av brickorna, naza gpsen fick några smårepor men inget allvarligt tror jag.
    Nu till min fråga: Hur får jag propellrarna att sitta? Jag vill ju inte limma för jag måste ju kunna ta bort dom om jag måste byta dom.

  7. #1047

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cinzano Visa inlägg
    Fråga angående LKTR250 Hur många ramar får man ut på en 1.5 mm skiva som är 50x30cm och en 3mm som är 50x30? För det är väl dom man behöver?
    Man brukar använda 10x10 ALU till armarna på lktr eller kolfiber
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #1048
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stocken Visa inlägg
    Passar på att låna tråden lite för en nybörjarfråga. Köpte en hobbyking arf fpv250 och satte i ett kk 2.1.
    Tyckte det var assvårt att flyga så jag beställde en naza med gps. Wow vilken skillnad, jag älskar nazan [emoji1]
    Dock så hände något trist under mitt tredje batteri med den nya nazan, inte en, men 2(!!!) propellrar lossnade efter några sekunders flygning. Tack och lov verkade allting klara sig då jag bara var 6 meter upp ovanför en gräsmatta.
    Otroligt nog hittade jag båda muttrarna samt en av brickorna, naza gpsen fick några smårepor men inget allvarligt tror jag.
    Nu till min fråga: Hur får jag propellrarna att sitta? Jag vill ju inte limma för jag måste ju kunna ta bort dom om jag måste byta dom.
    Använd låsmuttrar eller dubbla muttrar med fjäderbricka mellan.

  9. #1049

    Standard

    Blå Loctite använder jag på alla muttrar. Blå Loctite kan dras loss med vanliga verktyg vid behov så det är mest för att det inte skall vibrera loss.

    Loctite finns i många färger - se till att köpa sådana som kan monteras loss.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #1050

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cinzano Visa inlägg
    Fråga angående LKTR250 Hur många ramar får man ut på en 1.5 mm skiva som är 50x30cm och en 3mm som är 50x30? För det är väl dom man behöver?
    Svårt att få in så många på den ytan, kanske finns fler sätt att göra det på men så här ser det ut när jag provade bara ramdelarna på en 50x30 bit. Förmodligen om man har mycket material så delar man nog in alla olika delar på olika ark för att få ut så mycket som möjligt.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	lktr1.jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	123,0 KB 
Id:	46839   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	lktr2.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	128,6 KB 
Id:	46840  
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  11. #1051

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Svårt att få in så många på den ytan, kanske finns fler sätt att göra det på men så här ser det ut när jag provade bara ramdelarna på en 50x30 bit. Förmodligen om man har mycket material så delar man nog in alla olika delar på olika ark för att få ut så mycket som möjligt.
    Visst borde det väl vara dubbla plattor till bottendelen (dirty frame)?

  12. #1052

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jupp
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  13. #1053

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Sitter o klurar själv på en mini..
    va säger ni om det här paketet..


  14. #1054

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Intressant studie dom gjort.
    Det förklarar varför din bec dog.
    Har du några trasiga esc där hemma? Det du behöver är en elektrolyt, och sådana brukar sitta över matningen på esc.
    Kolla om du har, annars kollar jag lite senare idag på mitt skrot.
    33uf är inte jättenoga, det är esr som spelar roll. I detta fallet vet vi inte vilken esr som behövs så det är i princip testa som gäller.
    Bra tänkt. De är klart att jag har några brända ESCs. Jag testar en så får vi se vad som händer med en 4S. Om den håller lär den gå flytta på sig duktigt.

  15. #1055

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av GREVEN Visa inlägg
    Sitter o klurar själv på en mini..
    va säger ni om det här paketet..
    Är den likadan som Bruce i RcModelReviews testar just nu?
    https://www.youtube.com/watch?v=xpu0nshqjI0

    Hur som helst, den här tråden är redan över 1000 inlägg, kan vi inte hålla oss bara till dom två modeller den faktiskt ska handla om? Det är inga problem att skapa nya trådar i Quad delen av forumet och diskutera andra modeller separat.

  16. #1056

    Standard

    Vart sugen och fräste ut en LKTR men tyckte inte den var smart nog för de man skulle montera på. Vill ha färdig hål för att enkelt montera ESC, kamera, Vtx mm så fick rita om den lite Får se när resten av delarna kommer från världens hörn...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild1.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	94,5 KB 
Id:	46841   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild2.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	92,8 KB 
Id:	46842  
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #1057
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Stiligt Hanke!
    Vart är det tänkt att ha acken på den?

    Edit: Ser nu att du har mottagaren på tvären bara för att sära på plattorna inför fotograferingen

  18. #1058

    Standard

    Håller med Hanke - det är flera detaljer som måste ändras till nästa version.

    Jag kommer att:
    Gopro-anpassa ramen dvs bredda den lite för att kameran skall passa bättre.
    En del hål måste ändras för att ge mer stöd åt accen (kardorren har svårt att fästa)
    Ett stag i mitten på Clean-frame som kommer ta upp stöten från en Acce som far framåt vid en eventuell krash.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  19. #1059

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Ett stag i mitten på Clean-frame som kommer ta upp stöten från en Acce som far framåt vid en eventuell krash.
    Alternativt kan man ha lite självhäftande kardborrband på batteriet, då fäster det i bandet du drar runt det och hindrar att det åker framåt, i alla fall mer än rörligheten i bandet. Jag brukar ändå ha det för mina batterier i flygplan för att fixera dom i de modeller som har en del extra tomrum i batteri-utrymmet.

  20. #1060

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Ser nu att du har mottagaren på tvären bara för att sära på plattorna inför fotograferingen
    Och jag som tänkte att det var ett utrymmesbesparande sätt att ha mottagaren! Kameran på den våningen tar ju ändå i princip all fartvind där.

    Tänker att jag i framtiden kan ha mottagare, Bluetooth-kort för Naze32 och (beroende på storlek) VTX på den ledden mellan live-kameran och batteriet.

    Hanke har ju bytt våning mellan Mobius och live-kameran så i hans fall är det svårare pga Mobiusens längd (och låga höjd)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •