Reklam

 
Sidan 5 av 132 FörstaFörsta 123456789101555105 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #81
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Då blir det WD40-kanon, servostyrd flugsmälla och avsågat hagelgevär på quaden!

    Imorgon fortsätter laborationerna, slängde ihop en inverted vee med ett 2.4G notch som ska testas.

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1159968
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1758166

    Notchen är riktigt bra om man kör 1.3G video och 2.4G radiolänk. Rekommenderas starkt istället för dyra lågpassfilter!




  2. #82

    Standard

    https://www.youtube.com/watch?v=e-52zx67SKI
    Test med lite FPV med Mobius på FPV250.
    Ikväll ska jag testa en naza v1 på den.

  3. #83
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Visst är det skoj
    Här blåser det rejält så tror inte det blir nåt fluget ikväll... kanske på loftet i verkstaden om lusten infinner sig

  4. #84

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mackez Visa inlägg
    https://www.youtube.com/watch?v=e-52zx67SKI
    Test med lite FPV med Mobius på FPV250.
    Ikväll ska jag testa en naza v1 på den.
    Väldigt stabil !
    KK korten är fortfarande med i leken helt klart. Hade nog provat själv om det inte vore för att det inte får plats på min ram

  5. #85

    Standard

    Provade FPv250 med en Naza ikväll.
    Den imponerade inte..
    KK2.1 passar helt klart bättre på dessa lättviktare

  6. #86
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Körde en ack nu med min nya inverted vee, funkade mycket bättre men långt ifrån bra mottagning runt tomten och på åkern.
    Undrar om det går att trolla ännu mer med antenner, filter osv? Vill ju så gärna vara kvar på 1280MHz video för penetrationen skull.

    Satan va skoj den är lillquaden, ruskigt snabb och responsiv, men ändå ruggigt stabil på KK2 default inställningar.
    Ska se om jag kan koppla in min videograbber på markstationen och bjuda på en liten flimrig åktur sen

  7. #87
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Det enda jag gjort för att lugna ner den lite är runt 40% expo i radion, mycket lättare att finjustera den i trånga utrymmen.
    Ska försöka få till en gaskurva sen så höjden är mindre känslig på spaken.

  8. #88
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Jahapp, håll i hatten!


  9. #89

    Standard

    Den flyger väldigt bra ! Snygg flipp också
    Synd med problemen med videolänken, hoppas det löser sig på något sätt.

  10. #90
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Har aldrig flippat med mina multis innan. Har känts som lite för mycket jobb med 2kilosklumparna om något skulle gå fel
    Med denna var det ju simpelt och inte speciellt nervöst. Ska nog ställa upp stick scalingen lite till i KKn om jag ska hålla på sådär.

    Tappade videon fullständigt nyss...
    Slog i auto level och gasade fullt tills jag fick bild igen. Hade precis passerat vedboden och var på väg ut mot tågledningarna...
    Verkar bero väldigt mycket på var jag sätter mottagarantennen. Flyttade den ca 1m högre på balkongen och blev sämre tydligen.


    Väntar på acken ska laddas sen drar jag en sväng med bilen och flyger en bit från stora växthus och tågräls.. bara för att testa videolänken lite utan dom ev störkällorna.

  11. #91
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Tog quaden och utrustningen med mig och stack iväg nyss. Körde en bra bit men hamnade till slut bara knappa kilometern hemmifrån, mitt ute mellan två stora fält.
    Riggade upp och flög iväg. Flög och flög... klockren bild... vände när jag inte hörde den längre.
    For fram och tillbaka men det bara funkade, inga störningar alls.

    Körde vidare upp i byn för att shoppa lite. Tog en annan v'äg hem och fick då syn på något ca 5-600m hemifrån..





    Är det en repeater? Och vad kan man tänka sig att den är för, vilka frekvenser?

    Jag lyckades ju få kolsvart bild i brillorna på 910MHz igår när jag laborerade med antennen ute på balkongen, dvs något fanns där men inte var det någon videosignal inte.

    Ni som ev är hemma på området, finns det någon lösning annat än avbitaren?
    Kan tillägga att den övre antennen är riktad EXAKT mot kåken vi hyr.

    Stannade till mellan denna och vårat hem, tog mina grejjer och gick ut på en åker, åt sidan. Startade upp och flög bortåt, längre iväg på åkern och ifrån den tänkta linjen mellan repeatern och vårat hem. Klockren bild. Passerade bakom en skogsdunge, kikade på lite rådjur och flög tillbaka. Passerade över mig och in i den tänkta linjen mellan repeatern och huset... vips kom störningar och bildbortfall..

    Svenska skogsplantor har sin verksamhet här, stora växthus i vad som ser ut att vara plast på stålstomme. Tror iofs inte dom påverkar utan det är antennen.

    Nu är bara frågan om det går att lösa det på något sätt eller om det inte funkar att flyga hemma som jag hade hoppats på.

  12. #92

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Har aldrig flippat med mina multis innan.
    Har aldrig gjort det heller, men får väl prova det nån vacker dag hehe.

    Otur med det där sändartornet, ser helt klart ut som någon slags repeatertorn. Men kan inget om sånt så vet inte vad den kan tänkas sända.

  13. #93

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag lyckades ju få kolsvart bild i brillorna på 910MHz igår när jag laborerade med antennen ute på balkongen, dvs något fanns där men inte var det någon videosignal inte.
    googla lite på 900 bandet och sedan håller vi oss ifrån det så slipper vi alla bekymmer
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #94
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Jag sänder inte där och har inte gjort det heller. Jag stegade igenom alla kanaler på mottagaren för att se om det fanns något i närheten, ex något trådlöst videoövervakningssystem eller liknande..

    Jag hade alltså min sändare avslagen då för att se allt annat där ute.

  15. #95
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Undrar om en lösning kan vara antingen en 900MHz notch eller ett 1280 bandpass.. Ska laborera lite.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1758166

  16. #96
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Lite mer flygning från påskafton!

  17. #97

    Standard

    Du flyger väldigt kontrollerat genom störningarna
    En ej erfaren pilot hade nog fått panik många gånger om hehe.

  18. #98
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Tack jag har försökt memorera ungefär vad jag ska passa mig för inne i trädgården.
    Men det är skitjobbigt när bilden färgskiftar och är helt ostabil. Är van vid klockren bild flera kilometer...

  19. #99

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Ja den ser ut att flyga fint, men shit vad bilden flimrar.
    Visst är man van vid att det kan flimra till lite ibland runt träd och buskar, men det här var ju i tuffaste laget.
    //Lasse

  20. #100
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Det verkar bara vara i stort sett inne på gården videon beter sig så. 500m längre bort på en åker hade jag klockren bild flera hundra meter. Märkligt.
    Får nog överge mina planer på att sitta på balkongen och mysflyga, blir att masa sig iväg

    Bytte några ord med IBCrazy på rcgroups, han som designade cloverleafantennen bl.a. och han tror inte det är mobilmasten (eller vad det nu är för mast) utan han säger att det är något på mitt band.
    Jag borde kunna hitta störkällan med en riktantenn.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •