Reklam

 
Sidan 65 av 132 FörstaFörsta ... 1555606162636465666768697075115 ... SistaSista
Resultat 1 281 till 1 300 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1281

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Mina små får en storebror
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #1282
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Lite skogsrally.
    Som vanligt tampas jag med videostörningar. Vet inte varför 1.3 blir så utstört här på fastlandet.
    Riktigt kul ställe att flyga på iaf!


  3. #1283

    Standard

    Jag kör sunnysky och kan säga att dom har löjligt med kraft på min gopro utrustade lktr.

  4. #1284

    Standard

    Låter bra då ju kajaken 400an är fin köpte en sådan i somras och är jättenöjd!!
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  5. #1285

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ja den är verkligen nice. Har du några bilder på hur du installerade elektronik Henke.a? Mottagare, FPV system etc. Kör du gimbal på din?
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #1286

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    66
    Jobb
    Ica
    Klubb
    finns ingen i närheten :/

    Standard

    Nån som har motor å esc liggandes till en 250?! Behöv inte va nå värstingar! Väntar fortfarande på packeten med elektroniken :/
    Using Tapatalk

  7. #1287

    Standard

    Snygg flygning.

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Lite skogsrally.
    Som vanligt tampas jag med videostörningar. Vet inte varför 1.3 blir så utstört här på fastlandet.
    Riktigt kul ställe att flyga på iaf!

  8. #1288

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Lite skogsrally.
    Som vanligt tampas jag med videostörningar. Vet inte varför 1.3 blir så utstört här på fastlandet.
    Riktigt kul ställe att flyga på iaf!

    Kung!

  9. #1289
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard


    Kul att ni gillar den.
    Ja det var ett grymt ställe att flyga på, lär bli fler gånger. Ska försöka mickla på en klöver på minin bara för att testa skillnaden. Den borde vara överlägsen i skogsmiljö, fast jäkligt känslig när man vurpar.

    Funderar på en våning till, enbart för att skydda klövern. Bra ide eller korkat?

  10. #1290
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Gjorde lite småjusteringar ikväll som förhoppningsvis ska kunna testas imorrn.
    En ny klöver tillverkad, och videosändare + filter nedflyttat en våning.

    Hoppas det blir bättre bild och räckvidd på grejjerna nu så man kan buskflyga ordentligt!



    Ett fetto!


  11. #1291

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Jag körde också maiden på en fpv250 som stått på bygghyllan i några månader men som blev klar igår. Första kontakten med Naze32 efter diverse MultiWii-varianter både självlödda och färdiga, men som sagt... Vilket uppsving med Naze32!

    Det bara funkar! Inget pill över huvuddraget med pidarna, och trots obalanserade propellrar så var det utan konkurrens den mest stabila och mjuka quad jag satt ihop. Nu blir det Naze32-kort framöver. Punkt!

    Måste sätta ihop min Armattan-tri också... Jag har en till Naze32 acro som ligger och väntar på att få styra den.
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  12. #1292

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Gjorde lite småjusteringar ikväll som förhoppningsvis ska kunna testas imorrn.
    En ny klöver tillverkad, och videosändare + filter nedflyttat en våning.

    Hoppas det blir bättre bild och räckvidd på grejjerna nu så man kan buskflyga ordentligt!



    Ett fetto!

    Hoppas det blir bättre för det är några skumma saker i görningen
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  13. #1293
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Har precis provåkt och det blev inte sämre iaf. Var rädd att jag skulle störa rx iom att vtx sitter precis ovanför, plus att jag inte har 2.4G notch på min klöver, men det verkar lugnt.
    Störningar fanns ändå, ~ lika många men inte lika kraftiga. Det var lättare att orientera sig runt huset nu än med inverted vee-antennen.

    Om jag orkar så ska jag ta mig ner till björkö senare (senaste skogsrallyfilmen) och testa för där finns iaf inga växthus eller mobilrepeaters som kan spöka. Funkar det inte där så ska jag sälja av allt och börja virka framför TVn istället

    Nu håller jag på och experimentera fram någon foam/frigolit som kan monteras under quaden och som har tillräcklig bärighet för att hålla maskinen flytande om något händer vid dom planerade kanalflygningarna.

  14. #1294

    Standard

    Vi vill se - en virkad Quad
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  15. #1295
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Experiment - Rosa isolerfoam (läggs bl.a i tak) behövs 15g för att ge flytkraft med en liten smula marginal åt ett 540g aluminiumblock.
    Lika stor bit krävs av vit EPP, packmaterial till TV och bildskärmar.

    15g rosa foam är en bit på ex 210*65*30mm, samma bredd som LKTR, några cm längre och 3cm tjock.

    Nu vet jag inte om det är någon bärighet i LKTR som den är, vikten består ju till viss del av plast, men särskilt mycket är det inte.
    Glasfiber har NOLL bärighet i vatten, testade just med en skrotbit. Jag trodde faktiskt den hade bärighet så detta var intressant att testa!
    Sjönk som en sten.



    Här har vi provbitarna som PRECIS håller LKTRs vikt flytande. Det är en rejäl klump som krävs.


  16. #1296

    Standard

    Då får du all bärighet undertill och all vikt över den. Resultatet kommer att bli att den vänder sig i vattnet - dränker hela Quaden och foamie-blocket kommer förhindra den att sjunka vidare (fungerar som ett flöte)

    Du måste få ut flytkraften på armarna för att förhindra en vändning i vattnet. Dela blocket på 4 och montera dessa under motorerna.


    Vad väger PET-flaskor?

    Nu är 50cl flaskor för stora men en ihålig behållare med luft fyller nog en bättre funktion

    Det finns mindre flaskor med kork på Apoteken. Liknande behållare är lämpliga att använda när man flyger utomlands pga 100ml begränsningarna.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  17. #1297

    Standard

    Spännande! Huvudsaken är ju ar den inte sjunker bara, Pet flaska då?
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  18. #1298
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Att den gör kullerbytta och lägger sig på rygg gör mig inget. Allt blir blött hur eller hur så huvudsyftet är att slippa dragga kanalen manuellt i bara fillingarna
    håller den sig bara synligt flytande så är det bara skynda hem till t-röd och kompressor så kan man troligen rädda det mesta på den.
    Minneskortet i mobius klarar sig, så det innebär att även ni får se magplasket

    funderade på plastflaskor, pingisbollar och liknande men är lite rädd att dom punkteras vid markkänningar och då fyller dom ingen funktion i skarpt läge.
    Nästa fundering är bubbelplast. Ska undersöka om det bär bättre än foam för isf kan en plan vara en liten silvertejpad foamlåda med bubbelplast inuti. Ska mycket till om allt det ska råka punkteras.
    Ska ut i verkstaden och se om jag hittar lite bubblor nu.

  19. #1299
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Nicke, fyra block, en under varje motor, blir alldeles för stort. Det blir stötkänsligt och kommer stjäla mycket kraft iom att propparna inte kan jobba ostört neråt.

    Ev kan man sätta 10x10 foamstavar under armarna, silvertejpa dom runt armarna. Resten under maskinen.

    Jag fortsätter laborationerna så får vi se om det blir skrot eller en fiffig lösning.

  20. #1300

    Standard

    en airbag ?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •