Reklam

 
Sidan 76 av 132 FörstaFörsta ... 2666717273747576777879808186126 ... SistaSista
Resultat 1 501 till 1 520 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1501

    Standard

    Suck, jag skulle beställt min nya Mobius kamera från ebay/fabriken istället :<
    Tog en vecka innan jag fick detta svaret från Banggood.

    "Dear customer ,

    We are sorry to tell you that We have been informed that due to customs problem , our company has been stopped transport by HongKong DHL .
    We can send the order to you if you change it to air mail register or EMS . Both
    options take around 7-25 working days for delivery (once shipped).
    "

    Underbart mail att få samma dag som man blir +1. Nåja min 6s tmotor anlände till min flygplan ialf.

    Edit: blev en kort test med tri idag. Yaw pidsen är fortfarande inte helt ok. Bör dock bli betydligt bättre nästa flygning, tyvärr hade jag inte fler ackar laddade.
    Senast redigerat av Xermalk den 2014-09-17 klockan 20:26.

  2. #1502

    Standard

    Ni som kör med naze32 mini kortet, vad har ni för 3.3V FTDI för att programmera. Insåg idag att den jag trodde skulle fungera inte gjorde det. Var har ni köpt och isf vilken. Skulle vara trevligt om det fanns att köpa över disk någonstans här hemma.
    Någon i uppsala kanske har en och låna ut

  3. #1503

    Standard

    jag körde med en 5v när pillade med mitt afromini. Electrokit har 3.3v och borde även ha 5v.

  4. #1504

    Standard

    Jag har faktiskt en extra ftdi och finns i Uppsala. Kan nog tänka mig att sälja den.

  5. #1505

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    jag körde med en 5v när pillade med mitt afromini. Electrokit har 3.3v och borde även ha 5v.
    Den jag har är 5v default men 3,3v om man kortsluter mellan två lödpunkter
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #1506

    Standard

    Jag har några olika modeller - på flera av dessa finns det möjlighet att bygla på baksidan och välja mellan 3.3 och 5volt - smidigt som sjutton - bara flytta en jumper (från en slaktad gammal hårddisk)
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #1507

    Standard

    Mina har lödpunkter för att byta men har 2st så orkar inte klydda utan har en med 5v och en med 3,3v

  8. #1508

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Mina har lödpunkter för att byta men har 2st så orkar inte klydda utan har en med 5v och en med 3,3v
    har lött dit pinheaders så det är bara att trycka dit en liten jumper när man vill byta
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #1509

    Standard

    exakt - precis så jag gjort - bara att böja ihop benen så att de passar lödpunkterna
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #1510

    Standard

    Pris?

  11. #1511

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av turmere Visa inlägg
    Pris?
    Pris på vad? en FTDI adapter eller att löda dit en stiftlist?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  12. #1512

    Standard

    Såg inte alla svaren men boopido hade en till salu.

  13. #1513

    Standard

    aha - Ok.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  14. #1514

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    För min del så kan allt 250 och liknande samlas här.
    Nyttigt att ha det samlat.
    Hoppas det är okej med 260 också
    Tycker det är bra med allt samlat. Är själv intresserad av att se olika lösningar som folk har gjort.
    Är sugen på en minimOSD men tycker det verkar så krångligt. Kanske nån orkar skriva en lathund på vad man behöver köpa och göra

    Här är min senaste version av Flip 260n.
    Slutade tidigt så blev att cruisa lite mellan höstackarna innan bonden samlar in dem.
    Mitt batteri klarar inte motorerna så därför den varnar hela tiden (spänning under 3.5v) även fast jag har gasen väldigt lågt hela tiden.
    Får nya batterier nästa vecka dock. Kan posta spec. sen på grejorna om nån vill veta.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7624.jpg 
Visningar:	165 
Storlek:	87,6 KB 
Id:	47803



  15. #1515

    Standard

    full rulle

    Jag kör med en HK E-OSD och ett 3S LIPO alarm ombord som börjar pipa så hör man även om det är dags att landa.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  16. #1516

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Hoppas det är okej med 260 också
    Tycker det är bra med allt samlat. Är själv intresserad av att se olika lösningar som folk har gjort.
    Är sugen på en minimOSD men tycker det verkar så krångligt. Kanske nån orkar skriva en lathund på vad man behöver köpa och göra

    Här är min senaste version av Flip 260n.
    Slutade tidigt så blev att cruisa lite mellan höstackarna innan bonden samlar in dem.
    Mitt batteri klarar inte motorerna så därför den varnar hela tiden (spänning under 3.5v) även fast jag har gasen väldigt lågt hela tiden.
    Får nya batterier nästa vecka dock. Kan posta spec. sen på grejorna om nån vill veta.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7624.jpg 
Visningar:	165 
Storlek:	87,6 KB 
Id:	47803


    Klart den klagar när du flyger runt med en colaburk på den

  17. #1517

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    full rulle

    Jag kör med en HK E-OSD och ett 3S LIPO alarm ombord som börjar pipa så hör man även om det är dags att landa.
    Aa den har jag kollat på med, verkar bra lösning för spänningskoll men tänkte att jag vill kunna koppla GPS på nått vänster som jag förstått ska gå med minimosd. Mest för när jag ska flyga över vattnet, lite läskigt om man inte kan hitta tillbaks så skulle vilja ha en hempil.

  18. #1518

    Standard

    Haha det vore nått nytt. Powered by Coca Cola
    Lipo det är så 2013 !
    Citat Ursprungligen postat av cyberpete Visa inlägg
    Klart den klagar när du flyger runt med en colaburk på den

  19. #1519

    Standard

    Vilka props kör ni med på era 250? Min cloneout trillade ur himeln innan idag och antagligen var det en prop som knäcktes (eller en pissig lödd, hatar kina tenn).
    Tänkte testa med några cf eller gf förstärkta istället? Har kört vanliga gemfan nylon 5030 men antar att dom inte pallar.


  20. #1520

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Gemfan 5x3 eller HQProp CF 5x3, 5x4
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •