Reklam

 
Sidan 80 av 132 FörstaFörsta ... 3070757677787980818283848590130 ... SistaSista
Resultat 1 581 till 1 600 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1581

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ett litet. Tips. David Vindestål har lanserat sin nya Tricopter som ser riktigt seriös ut. De kolfiberbommar som david låtit tillverka är av riktigt bra kvalitet och funkar som armar på LKTR quadar då de är 10x10 mm och inte protruded utan gjutna i väv vilket ger grym styrka. Väntar hem ett gäng så får vi se hur de presterar. Finns i webshopen på http://www.rcexplorer.se
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #1582

    Standard

    Jag har kört med vävda kolfiber armar i flera månader. Har inte lyckats knäcka någon ännu och jag har smällt rejält. Väger bara 5g vs aluminium som väger 9-10g

  3. #1583

    Standard

    Jag byggde än nu med 10x10 mm träarmar. Tål mycket och enkla / billiga att byta.

  4. #1584

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Kör du afro reglage i den?
    Sunrise 20A BLHELI. Det finns nyare firmware men det är så meckigt att flasha dessa att jag inte orkar prova.
    Har andra fartreglage "Blueseries" med SimonK. Kör på dom istället och hoppas på att det är reglagen som spökar även om jag kört exakt dessa länge utan minsta problem. Ibland är elektronik lustiga. En liten förändring kan trigga problem som man inte haft tidigare. Är annan version av firmware på Nazekortet, typ enda skillnaden jag kan komma på.

    Aja..

  5. #1585

    Standard

    Skulle testa större batteri på Flip260n och var lite tankspridd. Tur dessa quads bromsar på en femöring tappade nästan bilden helt också så vart lite halv panik haha. Märkte dock att det större batteriet gjorde att CG flyttades bak för mycket vilket gav effekten att den ville tappa baken ibland. Blir att flytta fram gopron så batteriet hamnar mer i mitten.

    Har även märkt att om CG är bakåt vill quaden inte få upp bra flyt framåt medans lite framför får jag aningen mer flyt framåt än om den är mitt på.

    Så ska man ha maximal hastighet framåt är lite framför CG att föredra kanske. Det har säkert sina nackdelar också då främre motorerna får jobba hårdare.


  6. #1586

    Standard

    att tyngdpunkten flyttas bakåt är väl inget nytt?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #1587

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    att tyngdpunkten flyttas bakåt är väl inget nytt?
    Trött idag så skrev aning rörigt, vet inte själv vad jag mena riktigt hehe.
    Tänkte bara att jag observerat olika resultat när jag haft tyngdpunkten på olika ställen än mitten när det råkat blivit så av olika anledningar

  8. #1588

    Standard

    Råka visst bli jag som postar igen sen får nån annan ta nästa

    Lite tråkigt test igen så klippte bort det mesta.
    Mitt bygge känns aningen "dimish returns" vid det här laget hehe. Större motor = mer lyft men behöver större reglage och batteri = tyngre = man är tillbaka där man börja.

    Enda fördelen är väl att vinden inte påverkar nämvärt när den är så tung.

    260mm och 1,2Kg ! 4min flygtid på 4S 3200mah. Inte direkt effektiv rigg men gasade till endel iof.
    Gör ett par punchouts med runt 90% gas och ett par halvdanna försök till långsamma flippar.
    Läskigt när man inte vet hur fort den faller.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7645.jpg 
Visningar:	142 
Storlek:	139,4 KB 
Id:	47987



  9. #1589
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Jag har en rätt skum tendens i min maskin som ni erfarna kanske kan förklara..

    Flög just en sväng. Var på skaplig höjd och dök nedåt i lagom tempo, gjorde en långsam flipp och när jag rätar upp maskinen så gör jag samtidigt en vänstersväng, dyker och ger lite gir åt vänster. Svårt att förklara i detalj.
    Jag känner hur den nästan slutar svara på input och bara vinglar runt, mest runt yaw i samma riktning som jag just svängt.
    Känns som jag tappar kontrollen över den men efter ca 1-2 sekunder är den stabil igen och inga skumma tendenser visar sig förrän nästa gång jag gör en blixtsnabb manöver, och jag tror det alltid har med yaw och fart att göra.

    Är det att den på något vis stallar i luften eller har jag något trubbel med mina PIDs? Vad bör jag testa i första hand?

    Heljobbigt fenomen, vågar inte ta i riktigt med risk att dimpa ner i åkern från 30m höjd eller nåt.

  10. #1590
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Vi gör så här så blir det väl lättare.
    Jag styr emot som en galning när den dummar sig..


  11. #1591

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Hade det varit min maskin hade jag först filmat mina händer eller kollat loggen från radion om du har sån så att jag inte gör nåt dumt själv. Sen hade jag testat att byta prop, motor, fartreglage för vänster fram sett uppifrån. Efter det hade jag testat att rotera flight controllern ifall det är nåt skumt med nån sensor men det beror på vilken flight mode man kört i.

  12. #1592

    Standard

    Är inte det samma typ av "bugg" som tidigare? har för mig att det var vänstersvängen...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  13. #1593
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ja ev, kommer inte ihåg riktigt.
    Jag tror ändå det är nåt med naze. Kanske pid, kanske nåt annat.

  14. #1594

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Är inte det samma typ av "bugg" som tidigare? har för mig att det var vänstersvängen...
    Den ska vara fixad i senaste versionen har jag för mej.
    Jag fck en skum grej en gång.
    Den blev omöjlig i Yaw..
    Först hände inget sen kastade det runt den våldsamt.
    Hade tydligen "Justerat" Yaw rate Liite för mycket...
    2,5 var nog i överkant.
    Farligt när man använder AndroidAppen har jag märkt.

  15. #1595

    Standard

    Jepp jag har slutat med android appen för den gick inte att lita på. Ibland så ändrades pidsen och ibland inte och helt plötsligt så ändra den på något annant.

  16. #1596
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Kör ni default pid på yaw på era lktr eller har ni skruvat upp?
    kan för hög eller låg inställning ge detta fenomenet? Vad är mest troligt?

  17. #1597

    Standard

    Jag kör på 50 på Yaw.
    För låg ger en segare rotation.
    Men standard är noll och det funkar även det för mjuk flygning.

  18. #1598

    Standard

    Som ni kanske läste tidigare gick mitt bygge av min RD230 inge bra med problem med fartreglagen men nu under veckan byggde jag om den en gång till med lite andra grejor jag hade plus längre armar.

    Den är inte inställd för 5 öre så det skakar friskt men den blev riktigt kul. Slängde på en Mobius Wide men den gillade inte mörkret med grundinställningarna. Antar det hjälper med wide dynamic range.
    För skojs skull puttra jag runt långsamt på minsta gasen möjligt och sen drog på fullt
    Blev så mörkt så klippte bort det mesta men nedan är en liten snutt.

    Adrenalinmaskin.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7646.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	86,8 KB 
Id:	48022


  19. #1599

    Standard

    Råkat ut för liknande, det hjälpte att höja Yaw P värdet en del.

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Vi gör så här så blir det väl lättare.
    Jag styr emot som en galning när den dummar sig..

  20. #1600
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Tack copter, ska testa öka på i steg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •