Reklam

 
Sidan 84 av 132 FörstaFörsta ... 3474798081828384858687888994 ... SistaSista
Resultat 1 661 till 1 680 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1661
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Det ser ut att kunna gå bra. Det framgår dock inte vad dropout är på den, dvs behöver den 13V eller 17V in för att kunna reglera 12V ut.
    Det problemet slipper du tänka på med en boost-buck, men det är så billigt så testa!

  2. #1662

    Standard

    Tackar

    Jag har en boost buck också men det är lite för stor. dom här man man löda direkt på kabeln och täcka med krympslang.

  3. #1663

  4. #1664
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ah du tänkte så. Helt klart värt att testa, tror det funkar fint.
    Googla namnet på switch icn och kolla i databladet annars. Dessa billiga är nästan alltid byggda efter databladets exempelkoppling.

  5. #1665

    Standard

    Om du har lust kan du gärna kika här. Vet inte riktigt vad jag letar efter. Har inte läst sån här sedan gymnasiet och det var ett tag sedan :P

    http://www.digchip.com/datasheets/pa...2307DN-pdf.php

  6. #1666
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Verkar vara strax under 1V om jag tolkar datan rätt

    Kajaken: Tackar för det!
    Du flög lite småtrixigt där. Håller med om att det går lite sakta. Jag vinklade upp min kamera lite igår och tänkte prova nu om det går att vinkla maskinen mer i speedrunsen utan att bara se maskrosor. Blir det för mycket vinkel neråt så tappar jag känslan för höjden och det kan sluta på lite olika sätt

  7. #1667

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Verkar vara strax under 1V om jag tolkar datan rätt

    Kajaken: Tackar för det!
    Du flög lite småtrixigt där. Håller med om att det går lite sakta. Jag vinklade upp min kamera lite igår och tänkte prova nu om det går att vinkla maskinen mer i speedrunsen utan att bara se maskrosor. Blir det för mycket vinkel neråt så tappar jag känslan för höjden och det kan sluta på lite olika sätt
    Ska prova samma sak med min RD230. Vinkla både FPV kamera och Gopro.
    Den har massa kraft men utan att vinkla kameran känns det som att flyga epatraktor.
    Min andra ram i samma storlek är snabbare med samma hårdvara vilket är skumt då det enda som skiljer är lite hur armarna är vinklade och kroppen är utformad.

    Video på min RD230 (som blivit 260mm med 6" proppar)
    Det ser ut som slowmotion men det är bara att det går långsamt :P


  8. #1668
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Bra fart! 4S och 22-motorer med 6"? Är det Naze?

  9. #1669

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Bra fart! 4S och 22-motorer med 6"? Är det Naze?
    4S 2208 2300Kv HQ6x4.5 och Naze32Acro. Den känns iaf långsam i glajjorna om jag jämför "kryssningsfarten" med mina andra. Men ska prova vinkla kameran. Tycker fler ramar borde ha detta inbyggt från början. Bara ett fåtal som har fästen där man kan byta vinkel vad jag sett.
    Som du skrev tidigare vinklar man för mycket blir det problem så gäller hitta något bra mellanläge. Svårt att avgöra hur quaden ligger i luften annars.

  10. #1670

    Cool moose on the loose!.

    skulle ut o testa några nya Piddar en snabbis på nya Glas klonen av QAV250.
    stod en älgkalv i grannens trädgård o käka äpplen....
    var ju tvungen o filma den.visste inte att den skulle va såå intresserad av rc o quad .. tänkte jag kunde locka med den ut på gärdet så ingen kör på han.. funka. problem dock när han ville med hem o kolla mer vad som fanns o flyga med!!.. )) ja jösses så korkad man kan va ibland!. men kunde inte i min vildaste fantasi tro att den ville jaga den.. vet inte om det var dom nymonterade led belysningen han gilla..
    jag ville ju bara testa lie piddar ...


  11. #1671

    Standard

    Kör ni BT modul med eran naze?

  12. #1672

    Standard

    inte jag iallafal,kör.. ner o landa.. koppla te datorn... ändra... upp i luften...testa.. osv.. lite tidsödande men funkar..

  13. #1673

    Standard

    Jag körde men kör med 1,3ghz video så bara typ 1m räckvidd så tog bort det när jag tyckte min pids var ok (inte perfekta).

  14. #1674

    Standard

    Haha va tufft
    Trodde inte älgar kom sådär nära. Häftigt !

    Citat Ursprungligen postat av tragi702 Visa inlägg
    skulle ut o testa några nya Piddar en snabbis på nya Glas klonen av QAV250.
    stod en älgkalv i grannens trädgård o käka äpplen....
    var ju tvungen o filma den.visste inte att den skulle va såå intresserad av rc o quad .. tänkte jag kunde locka med den ut på gärdet så ingen kör på han.. funka. problem dock när han ville med hem o kolla mer vad som fanns o flyga med!!.. )) ja jösses så korkad man kan va ibland!. men kunde inte i min vildaste fantasi tro att den ville jaga den.. vet inte om det var dom nymonterade led belysningen han gilla..
    jag ville ju bara testa lie piddar ...

  15. #1675

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Väntar hem delar till nytt speed monster. birdseye.nu Bee245 med 4s och 5x4 proppar på 22xx 2300kv motorer.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #1676

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    I väntan på att Bee245:an kommer hem från Danmark så blir det att bygga ihop min LKTR250boopidoo edition (med aningen längre armar så att 6" proppar går på).



    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  17. #1677

    Standard

    Timtimtim: jag kör med naze32 FC. Har ingen BTmodul. Men en minimOSD som kör mjukvara från team-KV. Då kan du ändra pids och rates osv. Med sändaren via osd. Sändare och googles har man ju ändå med sig. MinimOSD kortet kostar ca 100 kr på eBay. Tror man kan köpa färdigflashat med den mjukvaran, och relativt enkel installation med FC.

  18. #1678
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Mycket stilig boppram!

  19. #1679

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Har nog bestämt mig för att det blir 3s 6x4,5 samt GoPro på boppramen. Kan nog bli bra ös och passande för lite större ytor
    Senast redigerat av kajakmannen den 2014-10-15 klockan 19:24. Anledning: ...
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  20. #1680
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Då väntar jag med spänning på resultatet med 3S, just eftersom jag 8st nu och definitivt inte tänkt köpa 4S nu...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •