Reklam

 
Sidan 92 av 132 FörstaFörsta ... 42828788899091929394959697102 ... SistaSista
Resultat 1 821 till 1 840 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1821

    Standard

    Min zmr börjar snart också blí helt klar. Va ute och provade hur snabbt man kan få den o köra igår, inte helt lätt när man bara ser marken.

    Senast redigerat av administrator den 2014-10-31 klockan 09:18.

  2. #1822

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1414648584.300565.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	146,5 KB 
Id:	48485här är en typ av lösning för att inte se så mycket mark vid snabb flygning
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  3. #1823

    Standard

    Har lite lutning men får nog försöka se om jag kan få lite mer grader där. Vad är den för ramp du har där uppe till kameran? Den såg najs ut.

  4. #1824

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har ritat den själv. Sök på QAV250 på thingiverse.com
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  5. #1825

    Standard

    Grymt, får försöka fixa något liknade till min zmr.

  6. #1826
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Min ligger på operationsbordet...nya armar i aluminium med alternativ längd på armarna, LED belysning fram och bak samt modifikation av "Clean" dvs övre plattor för enklare montering av batteriet.
    Då flyger vi i helgen om tid och väder tillåter?

  7. #1827

  8. #1828
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Funderar på om transparant är lika hållbart som svart plast?

  9. #1829

    Standard

    Förmodligen inte, den ser rätt skör ut. Kylan här i sverige kommer inte hjälpa heller.

    Själv väntar jag på armattans mini pcb, som skall ha integrerade navigationsleds och lite annat intressant.
    För övrig så kommer det snart delar för att konvertera armattan mini trin/quaden till Y4, Y6 samt X8.
    http://armattanminis.ca/

  10. #1830
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Testade lite till idag med 5040 på emax 1806, tycker det blev stor skillnad mot 5030 proppar


  11. #1831

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    BoopidoLKTRen provflugen LOS faan vad nice denna kommer att bli. Hoppas att jag hinner få på en Videosändare till imorgon för då blir det FPVpremiär
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  12. #1832

    Standard

    E själv lite sugen på o bygga nått liknande, har tittat lite på http://www.diatone.hk/en/frame%20kits/fpv250_v3.htm och tänkte kolla lite om det någon som vet några fördelar/nackdelar med att ha buren ovanför eller under så som här? Kan tänka mig att har man kameran o så under får man en mer riktig bild av när man är nära marken, men å andra sidan kanske det blir mer utsatt vid krashar. Input?

  13. #1833

    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    31
    Jobb
    Daaata
    Klubb
    Trosa RCK

    Standard

    Är det någon som kört mini-quad både med fast ram och med clean/dirty och kan berätta om skillnaderna? Jag balanserar gärna propellrar statiskt, men när man måste börja balansera motorer och även propellrarna dynamiskt tröttnar jag.
    Kan man slippa den supernoggranna balanseringen om man väljer en ram med clean/dirty?

  14. #1834

    Standard

    Jag har inte flugit mini quad med Clean/Dirty men däremot har jag flugit massvis av quads i 450 storlek med både Clean/Dirty och utan.

    Jag tycker en bra tillverkad Clean/Dirt setup hjälper enormt mycket. Men det hänger på kvaliten av gummit också.

    Körde först min flip-fpv på kinagummin och det var ren skit som blev av filmningen.

    Men när jag bytte till några fina Tüska så blev det silkeslent till den grad att jag kunde flyga med en halv prop och inte märka av det i bilden.

  15. #1835

    Standard

    , du får gärna länka de gummina. De som kom med min armattan mini börjar bli rätt slitna.

    Just nu har jag skippat renplattan på min tri, i väntan på pdb'n specifikt designad för minin.

  16. #1836

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Sure
    http://www.hoverthings.com/antivibrationmount.html

    Amerikansk sida men guminas härkomst är tydligen från Tüskland.
    Den funkar iallafall toppen, riktigt hållbara

  17. #1837

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag har en med och en utan och båda flyger kanon den enda fördelen med clean är filmresultatet som blir aningen bättre
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #1838

    Standard

    OSDoge verkar intressant. Osd som sätts på naze32, med 5&12v försörjning till fpv utrustning och naze32'an + extras (rx, gps).
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2274993.

    Fungerar till alla gyron/autopiloter som kör någon variant av minimosd.

  19. #1839

    Standard

    Ni som kör med Naze32 har ni testat auto tune?

  20. #1840

    Standard

    Sen när hade baseflight auto tune?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •