Reklam

 
Sidan 130 av 132 FörstaFörsta ... 3080120125126127128129130131132 SistaSista
Resultat 2 581 till 2 600 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2581

    Standard

    Trevliga byggen, gillar färgshemat med gul/röd.
    Ser fram emot fler skogsvideos


    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Hangaren lite uppdaterad..
    Varför en LKTR när man kan ha två!?
    Den gula (bopps före detta svarta) har nu LRS och 800mW 1.3G video, tänkte försöka ta mig djupt in i skogarna med denna
    Måste ha tag på vassare motorer bara, funkar ju inte alls att gasa runt med RCX 1804 märkte jag, haha.
    Testar även cleanflight på den nya, verkar lovande!
    Ska skaffa en buzzer så jag kan göra autotune och se vad maskinen hittar på för skoj PIDs, iaf att utgå ifrån.
    Färgen är tänkt att göra det lättare att hitta den i hö och mossa.

  2. #2582

    Standard

    Jag tycker bulten passar perfekt
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #2583

    Standard

    Om det är folk som väntat på Nanotech's 4s 1800mAh 65-130C så är dom nu i lager på HK's internationella... Passa på att knipa ett par innan dom tar slut igen beställde själv några nyss!

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  4. #2584

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    funkar dom nanotech accarna ? min erfarenhet av nanotec ( 6cell) är att det är dom sämsta och mest svällbenägna accar som finns
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #2585

    Standard

    Av vad jag sett på tester är dom helt ok för priset. Kan säker skifta i kvalite dock. Jag tycker mina 4S har funkat bra för priset. Alla populära modeller är nästan alltid slut nuförtiden dock, speciellt i EU lagret

    Jag slog istället till på Dinogy som är bland dom bästa vad jag sett på tester.
    Dronematters säljer dom sjukt billigt.. Typ 50% lägre än man ska så Dinogy klagar på dem att höja tydligen.
    Dock inga av 65C varianterna i lager just nu, sen är det Fedex så hur "billigt" det blir i slutändan får man räkna på.

    Jag skaffade 1500mah 4S 65C till min 220mm ram.
    Dom ger bra med tryck av det jag hunnit testa.
    Så håll utkik om dom fyller på lagren igen och ni inte har emot Fedex.

    http://www.dronematters.com/batterie...batteries.html

  6. #2586

    Standard

    Har alltid kört nanotechs i både båtar med mycket hög belastning och på min zmr. Tycker att de har varit bland dom bästa hittills jag använt och definitivt mest prisvärda.
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  7. #2587

    Standard

    Alla mina nanotechs har svällt upp efter ett fåtal cykler, detta oavsett antal celler eller kapacitet. Kommer inte att köra igen.

  8. #2588

    Standard

    Turnigy Nanotech verkar alltid vara lika rolig att höra kommentarer om. :-D
    "Dom bästa jag haft" och "sämsta skräpet som finns". Var har dessa två grupper personer köpt dessa ackar ifrån egentligen?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #2589

    Standard

    Tror faktiskt att det är kvalités kontroll har 6 st 1300 45-90 c och över 200 flighter på dom och nu börja dom bli sämre men har oxå 2200 som svällt och är kasst efter 10 flighter

  10. #2590

    Standard

    Haha, well vi får se hur dom här jag får håller då. Kanske bara haft tur hittills
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  11. #2591

    Standard

    Alla Turnigy-ackar jag haft har svällt. Tror det varit fel klistermärken på dem, siffrorna kan ju aldrig stämma.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #2592

    Standard

    Kvalitetskontroll och Hobbyking har nog inte så mycket med varandra att göra... och eftersom HK äger Turnigy så blir det väl sisådär med det.

  13. #2593

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Här är en bild från min blackbox, hur tyder jag denna?
    Quadden är fel inställd med mening för att försöka förstå loggarna.

    Ska jag tolka det att Både P och D är för högt? Eller är det bara D?
    Sedan ser I jämn och fin ut men den sticker iväg en bit är detta bra eller dåligt?


  14. #2594

    Standard

    Hej på er!

    Hur länge kan man förvänta sig att en motor ska hålla på en sådan här maskin? Gör ni något speciellt för att förlänga livslängden, smörja lager t.ex?

    Jag har fått byta 2 motorer nu på typ 20-30 flygningar p.g.a. att den har börjat dra snett vid gaspådrag. Är det "normalt" att man får byta så ofta? Visserligen lever de ju ett ganska hårt liv men ändå.. :-) Kör med Cobra 2204-1960kv.

    Lite osäker men jag har för mig att det är på samma motorplats jag fått byta båda gångerna, kan det vara en felaktig esc som pajjar motorerna? Kör Afro 18A med blheli och oneshot.

  15. #2595

    Standard

    Tjaba !

    Med hårt liv menar du gasa järnet eller krasha ? eller både
    Bara flygningen i sig ska inte slita ut dom så fort på långa vägar men krasher är en annan femma.
    En av mina 2204r låter lite sliten men just den slog i hård mark en gång så förmodligen därför hehe.
    Annars så har jag inte slitit ut nån av att bara flyga.
    Prova byt ut reglaget och kolla så inte axeln tar i undertill kanske. Men det borde kännas om man snurrar på motorn. Tänkte att det skulle kunna göra motorn extra varm och kanske skada nått.

    Har själv aldrig smörjt men vet att det är bra att göra efter ett tag.

    Citat Ursprungligen postat av andreas77 Visa inlägg
    Hej på er!

    Hur länge kan man förvänta sig att en motor ska hålla på en sådan här maskin? Gör ni något speciellt för att förlänga livslängden, smörja lager t.ex?

    Jag har fått byta 2 motorer nu på typ 20-30 flygningar p.g.a. att den har börjat dra snett vid gaspådrag. Är det "normalt" att man får byta så ofta? Visserligen lever de ju ett ganska hårt liv men ändå.. :-) Kör med Cobra 2204-1960kv.

    Lite osäker men jag har för mig att det är på samma motorplats jag fått byta båda gångerna, kan det vara en felaktig esc som pajjar motorerna? Kör Afro 18A med blheli och oneshot.

  16. #2596

    Standard

    Jo de har ju blivit utsatta för både hårt gaspådrag och hårda "landningar", men det räknas väl nästan som normalt slitage på en sån här pryl? Du har aldrig märkt att dom drar ojämnt då trots att en motor är sliten?

    Provade för övrigt att gå ner på 5x3 proppar ikväll (har bara kört 5x4.5 & 6x3 förut) och då försvann nästan fenomenet. Ska prova att byta fartreglaget och se om det är det som spökar. Vilken underbar precisionskontroll man fick med 5x3 för övrigt, riktigt skoj att kryssa runt bland träden.

  17. #2597

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag klarar inte av att flyga med 5x3. Helikoptern lättar ju knappt från marken ,ed det

    Det enda jag lyckats med är rasslande lager böjda axlar och glapp upp/ner för axeln glider ur en bit tills stoppen tar emot kanten på skåran i axeln.
    Rasslande lager undviks lättast med balanserade proppar och en droppe olja någon gång i veckan.
    Böjda axlar. Undviks enklast med bredare armar runt motorerna så dom tar större del av smällen eller hela. Att den drar snett. Troligtvis har du fel pid/sne arm/fel kalibrera reglage
    Citat Ursprungligen postat av andreas77 Visa inlägg
    Jo de har ju blivit utsatta för både hårt gaspådrag och hårda "landningar", men det räknas väl nästan som normalt slitage på en sån här pryl? Du har aldrig märkt att dom drar ojämnt då trots att en motor är sliten?

    Provade för övrigt att gå ner på 5x3 proppar ikväll (har bara kört 5x4.5 & 6x3 förut) och då försvann nästan fenomenet. Ska prova att byta fartreglaget och se om det är det som spökar. Vilken underbar precisionskontroll man fick med 5x3 för övrigt, riktigt skoj att kryssa runt bland träden.

  18. #2598

    Standard

    Motorn är bara marginellt "trögare" när man snurrar på den för hand och lagret låter lite slitet. Inget jag märkt av i flygning dock. Flyger tills den ger upp helt hehe.

    Citat Ursprungligen postat av andreas77 Visa inlägg
    Jo de har ju blivit utsatta för både hårt gaspådrag och hårda "landningar", men det räknas väl nästan som normalt slitage på en sån här pryl? Du har aldrig märkt att dom drar ojämnt då trots att en motor är sliten?

    Provade för övrigt att gå ner på 5x3 proppar ikväll (har bara kört 5x4.5 & 6x3 förut) och då försvann nästan fenomenet. Ska prova att byta fartreglaget och se om det är det som spökar. Vilken underbar precisionskontroll man fick med 5x3 för övrigt, riktigt skoj att kryssa runt bland träden.

  19. #2599

    Standard

    Nu byggs det, och fint ska det bli

    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  20. #2600

    Standard

    Måste vara trög, men hur få man på landnings benen på armarna? [emoji28]

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •