Reklam

 
Sidan 47 av 132 FörstaFörsta ... 3742434445464748495051525797 ... SistaSista
Resultat 921 till 940 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #921

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Väntar också på HK grejor får väl bygga lite antenner i väntan
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #922

    Standard

    Så det blev inte TrueRC varianter nu. Snygga!

  3. #923

    Cool

    Flyger ganska Bra nu LKTRen, blev en lite snabbtjoppad film innan det blir en tripp uppöver svedala till umeå en vecka.. får se om det finns nåt najs ställe under veckan o dra nåra repor.. Toppenbra med liten rese qvadd .



    //Patrik.

  4. #924

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Väntar på ett paket från RMRC där det ligger en Circular Wireless antenn som reserv till det par jag har men tänkte att jag skulle bygga lite egna. SKall bli spännande att testa. Igår upptäkte jag även den nya funktionen Rattitude och Cruisecontroll som finns i nya versionen av OpenPilot GCS Release 14.1. Måste genast testas.

    Rattitude:
    Rattitude mode is basically Attitude mode when close to neutral transmitter stick, and Rate mode when stick angle is large. The first half of stick travel feels like Attitude mode with a lot of expo; insensitive at neutral stick, but it quickly gets sensitive away from center stick. This is the mode you want to use when doing your first copter flips.

    Cruise Controll:
    Cruise Control is a copter only feature that automatically adds power based on bank angle. It adds just the right amount of power to avoid a change in altitude.

  5. #925

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Väntar också på HK grejor får väl bygga lite antenner i väntan

    Jag köper gärna ett par av dig om du känner för att göra fler

  6. #926
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Tragi, stabilt!
    Är det naze på den?

  7. #927

    Cool

    Jepp ett acro sitter det i.. Jo den är rätt stabil nu.nästan lite för "hydraulist" ska posta inst när jag är tillbaka hemma nästa vecka..
    tpa gör gott i farter strax över halvgas till fullskaft!. Kör 0'.25 på tpa nu. O början på 1500..(default)
    fick precis emaxmotorerna innan jag åkte.ska bli intressant o testa.
    hur upplevs emax Marcus?. Såg väldigt bra ut med riktig låda o skydd för transport. Rcx motorerna låter ju väldans olika i skrammel.. . Men funkar ju väldigt bra ändå.

    //Patrik

  8. #928

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag har riktigt bra drag i mina emaxmotorer. Gillar dom skarpt.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  9. #929
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Emax känns kraftigare än rcx, men inte hejdlöst med pulver.
    Jag märker en tydlig förkortning i flygtid eftersom det är roligare att skicka på gas nu, och acken blir strax över ljummen.

    Jag hör ett metalliskt skrik när jag drar på. Vet inte alls vad det är, kan tänka mig att det är sång i lindmingarna som jag hör. Påminner om ljudet i en omriktarstyrd industrimotor.



    lyssna vid 0:30 bl.a så hör du ljudet.

    Sammanfattat så blev det mycket bättre med emax.
    Senast redigerat av administrator den 2014-07-10 klockan 12:55.

  10. #930
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Har blivit så inspirerad av dirty/cleanramarnas effektiva dämpning av vibrationer, så igår skissade jag lite i sketchup, och för en stund sedan blev första testet i 4mm plywood ihopskruvat.
    Skissande av clean ramen påbörjas strax..


  11. #931

  12. #932

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Flög igår med Boopidoo i uppsala och efter några hårda landningar så fick jag sjukt med vibrationer i vissa kritiska varvtal. Faan vad surt tänkte jag. Visste dock inte om det var något som skadats i någon motor eller om det berodde att jag bytte till gemfan från CF förstärkta HQProppar. Hmmm tänka tänka. Idag gjorde jag slag i saken och fräste ut förstärkningar till armarna så att de istället för 2 mm G10 består av två lager (1 lager 2 mm G10 och ett lager 2 mm kolfiber med lättningshål) vibrationerna försvann och nu funkar den som den skall. Kan vara bra att tänka om man köper någon HK ram som består av endast fräst G10.

    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  13. #933
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    En stor trearmad LKTR börjar växa fram ur min brädhög.







    Verkar kunna sluta runt 1300-1400g flygklar.

  14. #934

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Idag gjorde jag slag i saken och fräste ut förstärkningar till armarna så att de istället för 2 mm G10 består av två lager (1 lager 2 mm G10 och ett lager 2 mm kolfiber med lättningshål) vibrationerna försvann och nu funkar den som den skall. Kan vara bra att tänka om man köper någon HK ram som består av endast fräst G10.
    Jag köpte en extension ram från HobbyKing till min FPV250, som den här tråden faktiskt började handla om. Vad jag märkte var att den var tjockare och därmed tyngre än den ram som mackez fräst ut åt mig. Vissa tycker det är dåligt med tjockare/tyngre ramar, vissa tycker det är bra uppenbarligen. Men det går undan i dissningarna av HK

  15. #935

    Standard

    Njae, det är ju inte direkt samma sak. Kajaken förespråkade inte tyngre/tjockare ram utan styvare/tjockare armar. Ram != Armar

    Sedan vad gäller kritik av HK så är de definitivt förtjänta av den.

  16. #936

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Kan inte ramen börja vibrera?

  17. #937

    Standard

    Med tanke på distanserna som styvar upp finner jag det inte direkt troligt. Inte så att det på något vis påverkar FC.

  18. #938

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    En stor trearmad LKTR börjar växa fram ur min brädhög.
    Verkar kunna sluta runt 1300-1400g flygklar.
    Håller på med en batbone tricopter men nu blir jag kanske sugen på nåt liknade, clean/dirty kontruktionen funkar ju super bra på LKTR quaden så det här är intressant.

  19. #939

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har hunnit flyga lite med antennerna nu och de funkar riktigt bra
    Är det någon som är ute och jagar 5.8 antenner så säljer jag efter beställning SMA kontakt

    150:- styck eller 250:- för ett par.

    MVH / Kajaken

  20. #940
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ja det ska bli intressant att testa denna trikoptern framöver. Jag hoppas den blir lika avvibrerad som min QAV och LKTR.
    Funkar det bra så ska jag snygga till min sketchup och göra den i glasfiber. Då kommer jag även posta sågmallarna om någon vill ge sig på bygget.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •