Reklam

 
Sidan 100 av 132 FörstaFörsta ... 50909596979899100101102103104105110 ... SistaSista
Resultat 1 981 till 2 000 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1981

    Standard

    Trodde opto esc behövde 5v in? Eller det är de du menar att dom ger ström till sig själv? Precis själv köpt opto så försöker fatta hur dpm funkar

  2. #1982

    Standard

    Börjar det bli populärt med 170mm quaddar? Såg att armattan lanserat en 170mm med 4" proppar.

    http://www.armattanminis.ca/morphite-170mm-quadcopter/

  3. #1983

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Trodde opto esc behövde 5v in? Eller det är de du menar att dom ger ström till sig själv? Precis själv köpt opto så försöker fatta hur dpm funkar
    Ett esc förser sig själv med ström. Otto betyder att det är isolerat från störningar via opto omkopplare. Men det missbrukas och används för alla esc som inte har bec. Men dom har alltid en regulator att förse sin processor med ström.

  4. #1984

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Börjar det bli populärt med 170mm quaddar? Såg att armattan lanserat en 170mm med 4" proppar.

    http://www.armattanminis.ca/morphite-170mm-quadcopter/

    Presis som att batteritiden inte är kass nog på en 250 Lär inte direkt bli bättre med en mindre quad.

  5. #1985

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Presis som att batteritiden inte är kass nog på en 250 Lär inte direkt bli bättre med en mindre quad.
    2 min flygning ftw he he

  6. #1986

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Ett esc förser sig själv med ström. Otto betyder att det är isolerat från störningar via opto omkopplare. Men det missbrukas och används för alla esc som inte har bec. Men dom har alltid en regulator att förse sin processor med ström.
    Säker på att dom alltid har regulator till 5v? Vad jag läst verkar det som dom flesta riktiga opto behöver 5v från servo sladdarna. När jag köpte dom tänkte jag "skönt o slippa massa sladdar, kan bara köra signal rätt in" men det verkar som jag behöver använda 6 extra sladdar istället ..

  7. #1987

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Om man funderar på Bättre motorer.. står det då mellan Cobra o Sunnysky va säger ni då?
    Har DYS BE1806 2300KV nu.. men efter lyssnat i basflight var motor så låter en tyst resten låter så där en ylar..

  8. #1988
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    För min del funkar Emax 1806 finfint.. nu finns det ju en uppsjö av nya minimotorer.

  9. #1989

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Cobra hellre än sunnysky. Cobra har funkat fint sofar för mig med högt effektuttag. Sunnysky har jag losat magneter på och det har fler gjort. Skall du betala minsta möjliga med bra prestanda så köp DYS v2. Finns hos birdseye.nu bästa prestanda för priset, snyggt svarta och v2 har även 5mm propadaptern
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  10. #1990

    Standard

    Nu har ju jag inget att jämföra med men jag är supernöjd med mina dragonfly mc1806. En annan bra sak med dom är:
    "Dragonfly motors come with a Satisfaction Guarantee, if for any reason you are not COMPLETELY 100% SATISFIED you can return the motors for a full refund within 30 days upon receiving them."

    http://www.fpvmodel.com/dragonfly-mc1806-2300kv-mini-motor_g695.html

  11. #1991

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    gillar trycket som är i dysmotorerna. bra att dom satt 5mm axel på v2 men tyvärr har det varit axeln igenom motorn som flugit ur och krökt sig inte själva proppaxeln.
    även om jag tycker att motoraxeln och dess låsning inte är super så är dys för tillfället mitt nr1 val.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #1992

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Säker på att dom alltid har regulator till 5v? Vad jag läst verkar det som dom flesta riktiga opto behöver 5v från servo sladdarna. När jag köpte dom tänkte jag "skönt o slippa massa sladdar, kan bara köra signal rätt in" men det verkar som jag behöver använda 6 extra sladdar istället ..
    hela grejen med opto är att det ska vara isolerat från resten av elektroniken för att inte skapa störningar därav opto koplare på signal sladden

  13. #1993

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    För min del funkar Emax 1806 finfint.. nu finns det ju en uppsjö av nya minimotorer.
    Valde också dessa till mitt senaste bygge och är nöjd hittills. Verkar vara lite bättre drag än RCX 1804 som jag haft tidigare men fortfarande mycket lätta och snåla.
    Imprez hangar:
    Multirotor: Hubsan 107 FPV, LKTR250 x2
    Flygplan (scratchbyggda): FliteTest Spitfire x2 , Fw190 baserad på FT Spitfire.
    Flygplan (byggsats): FliteTest Viggen

  14. #1994
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Någon som vet om det sitter kortslutnings diod på immersionRC 5.8ghz video sändare? Jag råkade löda stömmen baklänges. den funka<r nu när jag gjort det rätt. Men känner mig lite orolig för att jag kan ha haft sönder något annat.
    Det gör det, så kör på
    Däremot såg är dom lite känsliga för kortslutning!

  15. #1995

    Standard

    Själv sitter jag och våndas över om jag ska ersätta mina Fatshark Teleporter V3 med ett par Dominator V2. Givet egentligen.
    Men det är fan pengar, tror dock det är helt jäkla värt det. Har så svårt att se vafan som händer på ett par Teleporter.

  16. #1996

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Grymt nöjd med mina dominator v2. Gött med inbyggda dvren
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  17. #1997

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Dominator hd är väl den man ska köpa om man uppgraderar nu eller

    Men det hade varit nice att veta vilka glasögon som har den största bilden + fortfarande bra kvalitet på bilden. Är nöjd med kvaliten på mina predator v2 men vil latt den skulle vara större.

    Citat Ursprungligen postat av Doomboy Visa inlägg
    Själv sitter jag och våndas över om jag ska ersätta mina Fatshark Teleporter V3 med ett par Dominator V2. Givet egentligen.
    Men det är fan pengar, tror dock det är helt jäkla värt det. Har så svårt att se vafan som händer på ett par Teleporter.

  18. #1998

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    De har ju haft lite problem med dom HD så vet i Faan om jag skulle våga köpa dom än.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #1999

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    De har ju haft lite problem med dom HD så vet i Faan om jag skulle våga köpa dom än.
    Vad är det för bekymmer du tänkte på ? vet att det snackats extremt mycket och vissa saker har dom haft strul med men mycket har varit snack av folk som inte vet vad fpv är.
    Har provkört mina dom hd en del idag och ångrar inte en sekund att jag skaffade dom, om inte jag har helt fel så är även lasse betong som är med i samma klubb som mig väldigt nöjd med sina.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #2000

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Någon som har en motor mix för zmr250 quad? då den inte är kvadratisk är det ju inte en xquad?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •