Reklam

 
Sidan 6 av 132 FörstaFörsta 12345678910111656106 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #101

    Standard

    kanske din fina elinstallation

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1957630_806906636003386_801934835_o.jpg 
Visningar:	223 
Storlek:	85,1 KB 
Id:	45099
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #102
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Åtgärdat av bredbandsgruppen.
    Dessutom kan inte en telefonskarv störa ut 800mW 1.3GHz video på ett par hundra meter.

  3. #103

    Standard

    Om man gör en sådan installation kan man störa ut vadsomhelst
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #104
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Den enda som blev störd var deras tekniker

  5. #105

    Standard

    haha - han har en kronisk störning...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #106
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Skulle du kika ut nån dag med en LCD till Leo?
    Ta med din trasiga 300mW då och om du har nån quad på 5.8G så kan vi dra iväg en sväng ut vid åkrarna och gasa.

  7. #107

    Standard

    LCD'n ligger klar att levereras
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  8. #108

    Standard

    Toppen! Missödet med min kamera blev inte så dyrt då Bara minneskortet som sprack men det kunde ju varit värre. Det otroliga är hur glaset på det vattensäkra skalet sprack men det enda som gick sönder var lcd??? Min bixler klippte en klippa i en himla fart...

  9. #109
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Man ska ha lite tur ibland helt klart

  10. #110
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Igår fick jag min Mobius. Hade trubbel med mitt Sandisk 4Gb cl4 så fick sticka till netonnet och köpa ett 8Gb Trancend cl4 som funkade klockrent direkt.
    Maskinen byggdes om lite för att få plats med nya kameran. Framflyttad så propparna precis försvinner ur bild i wide-läget.
    FPV-kameran blev lite mer utsatt nu istället men det får bli så i väntan på QAV buren till denna.

    Den lilla blå tampen på taket är för att snabbt kunna hitta rätt cg.








  11. #111
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Igår fick jag min Mobius. Hade trubbel med mitt Sandisk 4Gb cl4 så fick sticka till netonnet och köpa ett 8Gb Trancend cl4 som funkade klockrent direkt.
    Samma sak för mig. SanDisk klass 4 fungerade aldrig riktigt bra, böt till ett Kingston och allt var frid och fröjd.
    Monterade min Mobius på en liten platta med öronpluttar under och det tog bort all tendens till jello som fanns tidigare.

  12. #112
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Lite skumt att dom inte upplyser om det på sidan.. lite googlande och man kan se att många har samma problem.

    Gasade lite igår, blev bra mycket roligare med högre stick scaling och lägre expo.
    Sänkte gain lite och det blev stabilare med den extra vikten av kameran.


  13. #113

    Standard

    Hur är RCX motorerna tycker du med den vikten?

    Jag har äntligen fått ingång min.
    Då jag har en GoPro3 på min så väger den 500g och har multistar 1900kv. Så känns den lite orkeslös och svår kontrollerad.

    Eller är det mycket pill med kk2 innan man får till det?

  14. #114
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Tycker den känns rapp. Den var rappare utan kameran men det är klart, varje gram räknas på en sån här liten grejj.
    Men drar jag på full gas så är den snabbt borta. Ska försöka filma lite till imorrn efter jobbet så ska du få se några fullgasrepor och andra effektkrävande manövrar innan du ev bestämmer dig för att köpa rcx.
    Jag är nöjd iaf!


    Jag flög default på KK innan jag monterade kameran. Då blev den lite ryckig så jag sänkte gainen 5 steg. Ska sänka lite till.
    Stick scaling ökar du om du vill att den ska svara fortare på insignal från radion, det är en inställning för max vridningsvinkel per sekund. Ju högre desto fortare kan den svara vid mer insignal. Lägre är bra till flygfilmning för det blir stabilare och inte lika ettrigt.

  15. #115

    Standard

    Skysst flygning, roligare att kolla nu med HD kvalle
    Eran tomt är perfekt för att leka runt med mini !

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Lite skumt att dom inte upplyser om det på sidan.. lite googlande och man kan se att många har samma problem.

    Gasade lite igår, blev bra mycket roligare med högre stick scaling och lägre expo.
    Sänkte gain lite och det blev stabilare med den extra vikten av kameran.


  16. #116
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Va f.. gillade du inte min live view filmning
    Helt klart roligare i HD och utan störningar! Tomten är verkligen klockren!

    Men..

    Fightas fortfarande med störningarna. Bakom uthuset funkade det, men när jag vände om på båda sidor hade störningarna precis kommit. Skitsvårt att se träd och buskar då.
    Ringde svenska skogsplantor idag (grannverksamheten här) och fick prata med arbetsledaren. Dom har trådlösa system till sina maskiner sa han, han kollar frekvenser och återkommer till mig imorgon. Det står igång 24/7.
    Han verkade oxå väldigt villig att hjälpa mig när jag förklarade vad min hobby handlade om.

    "Aha, tufft, ja det är klart du ska kunna flyga då, vi ska nog kunna lösa detta"

    Sjysst kille!

  17. #117

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Tycker den känns rapp. Den var rappare utan kameran men det är klart, varje gram räknas på en sån här liten grejj.
    Men drar jag på full gas så är den snabbt borta. Ska försöka filma lite till imorrn efter jobbet så ska du få se några fullgasrepor och andra effektkrävande manövrar innan du ev bestämmer dig för att köpa rcx.
    Jag är nöjd iaf!


    Jag flög default på KK innan jag monterade kameran. Då blev den lite ryckig så jag sänkte gainen 5 steg. Ska sänka lite till.
    Stick scaling ökar du om du vill att den ska svara fortare på insignal från radion, det är en inställning för max vridningsvinkel per sekund. Ju högre desto fortare kan den svara vid mer insignal. Lägre är bra till flygfilmning för det blir stabilare och inte lika ettrigt.
    Flög lite idag och jag tycker den är lite svår manövrerad så jag träffade några träd 😁ska se om det går att fixa annars har jag en extra ram 😃 Jag är dock mest van med Naza

    Så det blir till att åtgärda det ändra lite och testa ändra stick scaling som du sa. Så får vi se hur det blir

  18. #118
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Hur är den svårmanövrerad? För snabb, för seg? Ostabil?

  19. #119

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Hur är den svårmanövrerad? För snabb, för seg? Ostabil?
    Vet inte hur jag ska förklara men lite av allt.
    Den är lite seg och sen blir den väldigt snabb fast jag knappt rör stickan. Detta med att den är ostadig i de lägena. Kan tappa ork, sen så bara drar den iväg.

    Vet inte vad man ska ändra. Tips eller är det mest att testa sig fram.

  20. #120
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Att den blir snabb när du knapt rör stickan beror nog på för lite expo i radion alternativt har du ställt upp stick scaling i KK?
    Testa stick scaling 40 på roll och pitch, samt 30-40 expo på roll och pitch i radion, jobba dig sedan upp mot en mer aggresiv inställning.

    Är den ostadig som att den oscillerar? Sitter KK avvibrerad på ramen? Har du för hög gain på roll och pitch? Testa sänk i steg om 5 eller 10 för att känna skillnad.

    Det viktigaste är att den är stabil vid hovring, är den inte det så är gain feljusterad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •