Reklam

 
Sidan 38 av 132 FörstaFörsta ... 2833343536373839404142434888 ... SistaSista
Resultat 741 till 760 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #741
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Hehe

  2. #742
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Haha, jag fegade ju inte ur i poolen iaf.
    Fick mig ett gott skratt då jag läste om din lilla träff med poolen

    Ang. motorer, jag har 4st 1806 2300kv från Tiger motor, har inte kopplat in dom ännu men kan återkoppla då jag testat dom

  3. #743

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Vore intressant att se hur dom små beast motorerna på hobbyking funkar. Billiga och borde funka fint.
    Jag kollade på dom när dom släpptes men backade.

    Dom väger väl betydligt mer? 30g jämfört med 13.4. Men då är det kontakter och lite längre kabel på "Baby Beast". Kanske inte spelar nån roll om det är märkbart högre effekt, men det är ju drygt 60 g extra i den här setupen.

  4. #744

    Standard

    Om Baro är aktiverat går det inte att starta.
    Testa även att kalibrera om gyro innan start med spakarna.
    Spakarna i magen + Fullt vänster yaw.
    Vänta tills dioden slutat blinka.

    Annars kolla så kanalerna på sändaren når mellan ~1000 - ~2000.

  5. #745

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Hmm, någonting underligt är det. Jag kan inte armera fartreglagen från AfroMinin men via EZ-GUI kan jag testköra alla motorer vilket borde betyda att ESC+motor är ok. Eftersom jag ansluter vis AfroMini så borde väl rimligtvis den också vara ok? Vad är det som kan vara fel? Tips mottages gärna.
    Kollade lite på den rekommenderade setup videon för Naze 32. Två saker dök upp som kanske skulle kunna vara relaterade:
    Throttle end-points:
    https://www.youtube.com/watch?featur...XA2hDW0#t=1487
    ESC-kalibrering, särskilt för Afro ESC.
    https://www.youtube.com/watch?featur...XA2hDW0#t=2383

  6. #746

    Standard

    På AfroMini finns det ingen diod markering när den är armerad. Men omkalibrering av ACC fungerade.

    Två motorer låter dock illa och jag har beställt nya samt en omgång fartreglage. Det skaffar ju inte att ha lite fler. Men när jag får lite feedback från starkare motorer ska det bytas tror jag.

  7. #747

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Vad kör alla med för motorer? Mina park300 är rätt tunga så skulle ju kunna banta ner lite gram där på min.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #748

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Någon som flyger med Tiger 1806 2300kv? Är det mer kräm i dem än i RCX tror ni?
    Jag gör tiger 2300kv på min blackout och kan inte klaga på kraften. Jag har även cobra 2300kv som jag skall ha till en hex. Ej testat de än så kan inte säga mycket. Det jag däremot hört är att för 250 racer quads så är det tiger 1806 tillsammans med sunnysky's som skall vara de bästa. Cobra motorerna påstås vara i ungefär samma klass. Det är i alla fall vad jag läst till mig under ett år på blackout tråden på rcgroups. Sunnysky är billigare vilket förklarar att de alltid är slut överallt.

  9. #749

    Standard



    Innan gårdagens krash...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #750

    Standard

    Skysst ställe att flyga på, trodde du skulle försöka landa på den

  11. #751

    Standard

    Det kan man göra då den är relativt platt. korgarna är gjorda för att stå och jobba i så det är nog en meter brett där uppe där det sluttar lite. Jag kan fråga bonden nästa gång jag passerar. För några år sedan flög jag en Quad där och krashade pga glappiga bulletkonnektors - löder alltid sedan dess...

    Det roliga då var att jag flög tillsammans med bonden dvs ägaren av vindkraftverket och han såg allt via FPV-länken
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  12. #752

    Standard

    Nu är allt ihopmonterat och testat och den flyger igen! Ingenting gick således sönder efter plumset i poolen. Två motorer lät lite illa så jag har beställt nya samt fler fartreglage, jag gjorde det dock lite för fort för nu idag beställde jag en uppsättning F12 12A reglage samt Sunnysky X2204 2300kV-motorer och ett gäng propellrar med kolfiber (de med glasfiber är lite mjuka).

    Nu när mina nya batterier kom så är det betydligt roligare att flyga, 460g med 3S1300 och 470g med 3S1500. Nu kunde även videosändaren placeras lite bättre.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140627_111554_Richtone(HDR).jpg 
Visningar:	271 
Storlek:	80,0 KB 
Id:	46309

  13. #753

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av High Five Visa inlägg
    Kollade lite på den rekommenderade setup videon för Naze 32. Två saker dök upp som kanske skulle kunna vara relaterade:
    Throttle end-points:
    https://www.youtube.com/watch?featur...XA2hDW0#t=1487
    ESC-kalibrering, särskilt för Afro ESC.
    https://www.youtube.com/watch?featur...XA2hDW0#t=2383
    Tackar, jo jag har kört igenom hela videon och har både kalibrerat ESC samt har 800 steg för throttle (1050-1850). Jag löste dock problemet genom att kalibrera ACC.

  14. #754

    Standard

    Har testat att flyga med 1.3 nu och gillar det mycket mer än 5.8. Den här ska ju flygas lågt och genom saker. Tyvärr får jag mycket störningar som måste kollas upp. Eventuellt löser ett LC-filter lite men eftersom jag inte har störningarna på 5.8 blir jag lite konfunderad.

  15. #755

    Standard

    Vad kör du för 1.3 setup? vilken sändare,antenn`?

  16. #756

    Standard

    Rangevideo 300mW och Circular Wireless SPW12

  17. #757

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Rangevideo 300mW och Circular Wireless SPW12

    Ok har du möjlighet att lägga up en bild med den setupe+

  18. #758

    Standard

    Jomenvisst!

    Det finns ju viss risk att mitt TSLRS stör min 1.3 mottagare men det har den ju inte gjort förr så det verkar mindre troligt. Ska testa med LC-filter och annan mottagare och andra sladdar mellan goggles och mottagare.



  19. #759

    Standard

    Ser riktigt grym ut
    Hyfsat låg profil även med 1.3Ghz.

  20. #760

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Du tappar ju lite "omvänd" markfrigång med den antennen Simon blir inga ringar på midsommarstången med den haha


    Har ni sett HiFloos senaste film där han flyger i skogen (tät skog!) haha sjukt häftigt


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •