Reklam

 
Sidan 112 av 132 FörstaFörsta ... 1262102107108109110111112113114115116117122 ... SistaSista
Resultat 2 221 till 2 240 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2221
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Provade att sätta på en Sony as15 actionkamera på min zmr250 idag.. Kameran väger omkring 160 gram med vattentäta höljet på... funkade ganska bra! Men tappade kontrollen i en bråkdels sekund (varför vet jag inte), så jag avbröt och landade..

    Senast redigerat av administrator den 2014-12-19 klockan 14:04.

  2. #2222

    Standard

    Najs, den går väldigt stabilt.

    Förresten ett tips till er med CC3D. Höll på ett bra tag att försöka komma på varför min discovery buzzer inte funkade på OP 14.10 men fick svaret här i. http://forums.openpilot.org/topic/53749-1410-buzzer/



    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Provade att sätta på en Sony as15 actionkamera på min zmr250 idag.. Kameran väger omkring 160 gram med vattentäta höljet på... funkade ganska bra! Men tappade kontrollen i en bråkdels sekund (varför vet jag inte), så jag avbröt och landade..

    Senast redigerat av administrator den 2014-12-19 klockan 14:05.

  3. #2223

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    Idag vart det premiär för FPV för min del!
    Fy satan va kul det här är! nu är det bara till å hårdträna så man vågar maxa ur det lilla som finns med de budgetgrejer jag valt hehe.
    känns som jag om inte allt för länge kommer vilja uppgradera drivlinan lite :P

    har en del vibrationer på 60%+ gaspådrag som syns i videon som jag ska försöka få bort, troligtvis propparna som inte är helt ok.

    lite hopklipp från de första två flygningarna

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6558.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	102,6 KB 
Id:	49522
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6559.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	103,5 KB 
Id:	49523

    /Philip Thulin

  4. #2224

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    tips: Tested gästas av Charpu som gör "lite" lumenier-reklam och förklarar de ingående komponenterna i en racequad

    /Philip Thulin

  5. #2225

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Tog ut lillen på FPV sväng i oskulden är tagen men hade lite vind o fick o fick jobba imot en hel del...
    måste kalibrera om Naze32

    Sådå till snabb frågan.. har ingen möjlighet o se Youtube där jag är nu..
    behöver snabb förklaring
    Gyro calibration är väll 360 alla 3 riktningar
    Acc calibration level måste göra då den driver..
    Mag calibration ??
    Acc trim
    va gör vad
    Senast redigerat av GREVEN den 2014-12-22 klockan 21:04.

  6. #2226

    Standard

    Det verkar som om den sista cleanflight configurator updateringen igår trasslar för vissa.

    Då jag fick problem så tänkte jag lägga in några länkar till rätt versioner av programmen som behövs.

    Man bör gå in och göra en "dump" i terminalen och spara denna, det kommer att behövas när man uppdaterat firmware.

    http://www.hw-group.com/products/hercules/index_en.html används för att skicka ett R till terminalen för att tvinga in den i boot loader läge om man inte vill skruva isär allt för att komma åt att korstluta boot padsen. Av någon anledning så kunde jag inte få det att fungera med putty. 115200 8N1 (no parity)

    https://afrodevices.googlecode.com/files/stm32-stm8_flash_loader_demo.zip
    V2.4 vet jag att fungerar. 2.7 verkade inte vilja fungera med en hex fil. 115200 8E1 (even parity)

    Firmwaren hittar ni här.
    https://github.com/cleanflight/cleanflight/releases

    Firmware uppdatering är helt smärtfritt annars, det verkar bara ha blivit lite fel i Cleanflight confgurator som normalt sett sköter det.

    Jag hoppas att ingen behöver det här.

    Jörgen

  7. #2227

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Troligtvis dålig pid
    Citat Ursprungligen postat av Thullen Visa inlägg
    Idag vart det premiär för FPV för min del!
    Fy satan va kul det här är! nu är det bara till å hårdträna så man vågar maxa ur det lilla som finns med de budgetgrejer jag valt hehe.
    känns som jag om inte allt för länge kommer vilja uppgradera drivlinan lite :P

    har en del vibrationer på 60%+ gaspådrag som syns i videon som jag ska försöka få bort, troligtvis propparna som inte är helt ok.

    lite hopklipp från de första två flygningarna

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6558.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	102,6 KB 
Id:	49522
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6559.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	103,5 KB 
Id:	49523


  8. #2228

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Troligtvis dålig pid
    Definitivt, prova att använda TPA på Nazen. Börja med 0,3, funkar inte det öka 0,1 tills oscilleringarna slutar. Kommer du upp till 0,7-0,8. Gå tillbaka till 0,3 och minska P istället. Min Blackout oscillerade mycket mer än din i början men med hjälp av TPA så flyger den helt grymt nu. Lycka till

  9. #2229

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Definitivt, prova att använda TPA på Nazen. Börja med 0,3, funkar inte det öka 0,1 tills oscilleringarna slutar. Kommer du upp till 0,7-0,8. Gå tillbaka till 0,3 och minska P istället. Min Blackout oscillerade mycket mer än din i början men med hjälp av TPA så flyger den helt grymt nu. Lycka till
    satt precis och läste på om TPA och det är helt klart det jag måste labba med.
    Tack för tipsen
    /Philip Thulin

  10. #2230

    Standard

    Jag förstår fortfarande inte hur man gör en flip eller rolls. Försökt hitta nån vettig video där de visar kontrollerna, för jag antar det inte är bara att svänga runt liksom.

  11. #2231

    Standard

    Det beror ju på hur högt upp du är

    Men på låg höjd så behöver du ge ganska mycket gas så att du accelererar uppåt. Dra sedan av till halvfart och ge full roll eller pitch. Sedan gäller det att stabilisera i rätt läge och dra på lite gas så att du håller höjden. Om du kör i horizon läge så behöver du bara komma ungefär rätt efteråt.


    Detaljerna vet jag inte riktigt då jag lärde mig på helikopter och det fungerade på quadden också, man behöver bara tänka att man inte får dra ner gasspaken som man gör på helikopter. Jag har svårt att låta bli efter all helikopter flygning.

  12. #2232

    Standard

    Verkar som att cleanflight + oneshot är en vinnare.
    Ser nästan ut som att han flyger med kamerastabilisering.


  13. #2233

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Verkar som att cleanflight + oneshot är en vinnare.
    Ser nästan ut som att han flyger med kamerastabilisering.

    Edit: Nu såg jag det var en modul till Cleanflight. Men funkar bara med ett visst antal ESC:er

    Det där ser ju bananas ut. Försökte googla på oneshot men hittar ingen direkt info.
    Har en Acro32 liggandes som det vore kul att blåsa till Cleanflight.

  14. #2234

    Standard

    Ett till galet klipp med Cleanflight/Oneshot/KISS. Verkar ultimata kombon för minis just nu.
    Blir väl att skaffa KISS till våren sen.. (en som inte gillar kyla)

    Galna börjar nån minut in..


  15. #2235

    Standard

    6s 30A kiss reglage är påväg.




    @Doomboy
    Oneshot125 är ett nytt sätt för fartreglagen att prata med fcn. som är över 10 ggr snabbare än vanliga ppm signalen. Detta gör att fcn hinner skicka motorsignalen innan nästa loop i logiken är klar. Till skillnad från ppm, där den inte hinner skicka signalen innan nästa beräkning är klar.

  16. #2236

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Ja cleanflight är mycket bättre än baseflight. med och utan KISS
    När jag fått hem motortest prylarna jag beställde och fått testat mina omlindade motorer ska jag försöka mig på kiss 18a. Börjar det brinna med dom också så blir det hobbywing 20a reglage för min del. Redan beställt hem 7st

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ett till galet klipp med Cleanflight/Oneshot/KISS. Verkar ultimata kombon för minis just nu.
    Blir väl att skaffa KISS till våren sen.. (en som inte gillar kyla)

    Galna börjar nån minut in..


  17. #2237

    Standard



    Vem hade vunnit en hök eller en 250?

  18. #2238

    Standard

    Glöm inte att boka in Degerfors träffen 5 jan kl 10-24
    då träffas vi och kör inne i värmen!

  19. #2239

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg

    Vem hade vunnit en hök eller en 250?
    Höken skulle jag satsa på hehe. Häftigt att den klarar att flyga genom grenverk sådär smidigt med sina stora vingar.

    Nu har snön kommit och det är dags att vädertäta quaden lite.
    Ett par varv med frystålig tejp fick det bli. Lite onödigt tung tejp men det var den jag hade. Det är mest så inte snö ska flyga in vid start och landningen men även om man krashar. Inte vattentätt men bättre än inget hoppas jag.

    Kom på att gopron kanske måste tejpas också...

    Hur gör ni på vintern när det är snö ?

    Råka bli ur fokus menmen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7745.jpg 
Visningar:	142 
Storlek:	94,5 KB 
Id:	49560

  20. #2240

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Faan vad jag hatar denna kyla och snö två dagar med försök till att flyga. Hyfsat lyckat igår men satte den i djupsnön på slutet. :/ jaja idag gick det skitdåligt, kom inte ens upp i luften.

    Jaja, man får planera för våren. KISS18A reglage beställda och nu small oneshot och PID controller 1 utforskas hehe
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •