Reklam

 
Sidan 119 av 132 FörstaFörsta ... 1969109114115116117118119120121122123124129 ... SistaSista
Resultat 2 361 till 2 380 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2361

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Om jag ritar en sådan topplatta charpu hade på flite test.
    finns det många intresserade av en sådan då till zmr250?
    Alltså en breddning med plats för Gopro 3/4 där man sätter ccd kmeran annars.

  2. #2362

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Om jag ritar en sådan topplatta charpu hade på flite test.
    finns det många intresserade av en sådan då till zmr250?
    Alltså en breddning med plats för Gopro 3/4 där man sätter ccd kmeran annars.
    Jag skulle absolut vara intresserad! (kanske av två då isf). Får man fotfarande plats med 6"-proppar?
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  3. #2363

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag har inte ritat någon ännu men skulle det bli ont om plats kan man ju alltid göra ett par längre armar
    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Jag skulle absolut vara intresserad! (kanske av två då isf). Får man fotfarande plats med 6"-proppar?

  4. #2364
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Var inne på Carbix o kollade priser på glas- o kolfiber plattor när jag stötte på denna:
    http://www.carbix.se/product.html/ca...category_id=36

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	carbix.jpg 
Visningar:	146 
Storlek:	29,0 KB 
Id:	51249
    Har ej orkat läsa igenom hela denna tråd så om någon annan redan postat detta tips innan får ni ha överseende..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #2365

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Lätt är den säkert men fel design om man satsar på quad racing. Ser alldeles för vek ut i mitt tycke. En hjulningen med den och man får byta många armar
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #2366

    Standard

    Haha, ja... skulle jag smälla den som jag brukar lär det inte bli mycket kvar. Det som oroar mig är att motorerna lär lossna o slita i kablarna o dra bort lödpunkterna på esc... då är det verkligen slutfluget.

    Den är säkert jättebra för de som racar på hög nivå o behöver maxprestanda. Jag behöver något som går att laga med tejp o buntband, som de flesta andra som flyger 250klass.

  7. #2367

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Den viktbesparingen går enkelt att kompensera för med en värre drivlina och jag tror alla (hög som låg nivå) skulle premiera en hållbar och robust konstruktion. Den som carbix säljer känns mer som en produkt som skall tilltala någon som gillar komplicerade konstruktioner.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #2368

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Har suttit och kollat lite nu för att förbereda ritandet. det handlar om milimeter för att 6" ska passa. Så EV räcker det att man monterar armarna med 2 av skruvhålen. Det har jag kört innan med mobius komaren och funkade utan problem.

    Ska sätta mig och rita till något nu iallafall där overcrafts PDB passar tillsammans med fästet.

    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Jag skulle absolut vara intresserad! (kanske av två då isf). Får man fotfarande plats med 6"-proppar?

  9. #2369

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Har suttit och kollat lite nu för att förbereda ritandet. det handlar om milimeter för att 6" ska passa. Så EV räcker det att man monterar armarna med 2 av skruvhålen. Det har jag kört innan med mobius komaren och funkade utan problem.

    Ska sätta mig och rita till något nu iallafall där overcrafts PDB passar tillsammans med fästet.
    Okej jag förstår! Har ett par reservdelar också så helt klart värt ett försök.

    Det låter utmärkt, har ett par overcraft batch 4 som ska komma om några veckor. Ska bli intressant att se hur det blir. Posta gärna dina framsteg sen!
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  10. #2370

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Okej jag förstår! Har ett par reservdelar också så helt klart värt ett försök.

    Det låter utmärkt, har ett par overcraft batch 4 som ska komma om några veckor. Ska bli intressant att se hur det blir. Posta gärna dina framsteg sen!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zmr gopro VIP.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	39,3 KB 
Id:	51270
    Såhär blir det om man vill slippa såga av orginal top plattan.
    Det kommer behövas en mindre platta som sticker fram i botten att skruva där de främre stolparna ska sitta.
    Jag har 4st batch 3 liggandes hemma hos min kompis så kan inte se om dom ändrat hålen där man kan sätta buntband för kamera kablarna eller ej.
    Det hade ju varit smidigt med 2 skruvar och ett buntband.

  11. #2371

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Såhär blir det om man vill slippa såga av orginal top plattan.
    Det kommer behövas en mindre platta som sticker fram i botten att skruva där de främre stolparna ska sitta.
    Jag har 4st batch 3 liggandes hemma hos min kompis så kan inte se om dom ändrat hålen där man kan sätta buntband för kamera kablarna eller ej.
    Det hade ju varit smidigt med 2 skruvar och ett buntband.
    Tycker det där ser helt klart vettigt ut! Låter ändå som en bra lösning helt klart värd att prova. GoPron blir ju verkligen skyddad från alla vinklar sådär. Tror det det skulle vara möjligt att designa ett fäste för FPV-kameran typ ovanför GoPron? Eller hur hade du tänkt dig med det?

  12. #2372

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Tycker det där ser helt klart vettigt ut! Låter ändå som en bra lösning helt klart värd att prova. GoPron blir ju verkligen skyddad från alla vinklar sådär. Tror det det skulle vara möjligt att designa ett fäste för FPV-kameran typ ovanför GoPron? Eller hur hade du tänkt dig med det?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150317_184320.jpg 
Visningar:	231 
Storlek:	55,2 KB 
Id:	51271
    ca 7mm tillgodo på varje sida med 6"
    Om man monterar armar i 2 hål. Flugit mängder med 3s så och det höll. Så borde väl göra med 4s också tycler man.
    jo en extra våning får det bli enbart för att fästa ccd kameran. Eller om man kör skalet som går att köpa till sony kameran och bara skruvar fast den direkt på top plattan.

  13. #2373

    Standard

    Men va fn. Emaxmotorerna till 250'n har lackad koppartråd ända ut. Vilket är det bästa sättet att få bort lacken så att lödningen mot esc'n blir bra? Har provat att skrapa försiktigt med en hobbykniv men blir inte riktigt nöjd.

  14. #2374

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    ca 7mm tillgodo på varje sida med 6"
    Om man monterar armar i 2 hål. Flugit mängder med 3s så och det höll. Så borde väl göra med 4s också tycler man.
    jo en extra våning får det bli enbart för att fästa ccd kameran. Eller om man kör skalet som går att köpa till sony kameran och bara skruvar fast den direkt på top plattan.
    Ser perfekt ut! Kör än så länge 3s så borde inte vara några problem då.
    Man behöver ju ingen jättevåning heller utan räcker ju nästan bara med ett litet fäste så man kan montera den i en uppåtvinkel som GoPron.

    Citat Ursprungligen postat av UrsaMayor Visa inlägg
    Men va fn. Emaxmotorerna till 250'n har lackad koppartråd ända ut. Vilket är det bästa sättet att få bort lacken så att lödningen mot esc'n blir bra? Har provat att skrapa försiktigt med en hobbykniv men blir inte riktigt nöjd.
    Har själv använt fint sandpapper och våtslipat med bra resultat. Har också provat att ha en klick lödtenn på lödkolven och hålla mot änden på tråden tills lagret lack smälter, men det blir bara onödigt brända fingrar och ändå inte bättre resultat än det första alternativet.

  15. #2375

    Standard

    Tack för tipsen cklinga! Jag testar lödkolven. Har laddat in Cleanflight i Nazen istället för Baseflight nu och det ser inte alls dumt ut ☺

    Dum fråga: Det finns en option att koppla in en sonar. Använder Naze32 den informationen på något sätt? Det vore ganska ballt med terrängföljning ☺

  16. #2376

    Standard

    Nu är den klar och vägd. 334 g utan ack, med Naze32 och kamera och 600 mW vtx och en liten multiplexmottagare. 446 g med en 3s 1300 ack. Låter det ok?

    Jag la inte överdrivet mycket energi på att dra kablar snyggt eftersom jag räknar med att krascha en hel del, är ju relativt grön på fpv. Men kontakten på nazen där mottagarkablarna går in sticker ju ut en hel del åt sidan. Kör ni uppåtvinklade kontakter eller löder ni kablarna direkt på kortet?

    /Anders

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150318_002952.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	81,9 KB 
Id:	51293Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150318_003050.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	111,9 KB 
Id:	51294
    Senast redigerat av UrsaMayor den 2015-03-18 klockan 07:12.

  17. #2377

    Standard

    334g är en bra vikt för 3s.
    Min kolfiber armattan mini väger 450g, men jag kör med 4s och 2206 motorer och 6x4.5 prop.

  18. #2378

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär nu har jag fått ritat lite mer på gopro skyddet för zmr 250.
    Det känns nu som att det enda som saknas är ett fäste att montera CCD kameran ovanpå där man annars monterar gopro.
    Jag har mätt på mitt overcraft PDB så att det ska passa med lödpunkter och lysdioder. Hoppas det ser likadant ut på senare versioner.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zmr gopro VIP 02.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	41,6 KB 
Id:	51295

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zmr gopro VIP 03.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	45,8 KB 
Id:	51296

  19. #2379

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Sådär nu har jag fått ritat lite mer på gopro skyddet för zmr 250.
    Det känns nu som att det enda som saknas är ett fäste att montera CCD kameran ovanpå där man annars monterar gopro.
    Jag har mätt på mitt overcraft PDB så att det ska passa med lödpunkter och lysdioder. Hoppas det ser likadant ut på senare versioner.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zmr gopro VIP 02.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	41,6 KB 
Id:	51295

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zmr gopro VIP 03.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	45,8 KB 
Id:	51296
    Ser sjukt snyggt ut eAk! Den nedre plattan du ritat, ska den mellan bottenplattorna?

    Jag kan ta på mig att prova på OC v4 när jag får den iaf. Ifall man har GoPron lätt vinklad uppåt, är den fortfarande skyddad då?

  20. #2380
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Stiligt! Har du tagit med i beräkningarna att man kan komma att vilja tilta gopron lite också?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •