Reklam

 
Sidan 45 av 132 FörstaFörsta ... 3540414243444546474849505595 ... SistaSista
Resultat 881 till 900 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #881

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Sådär- jag och några kompisar var ute och rastade de små.

    Sjukt kul och slutsatsen blir att man måste beställa mer proppar haha


  2. #882

    Standard

    Jag har blå led om du vill ha lite.

  3. #883

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tack Masv. UndCon har skickat redan
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  4. #884
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Go flygning, riktigt skön hinderbana du hittade där!
    Den flyger finfint den där ju!

  5. #885

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Ja jag är riktigt nöjd med den. Skall dock fila lite mer på Max rollhastigheterna då den är lite för livlig där. Dock tycker jag inte att den rollar allt för snabbt. Kanske skall labba lite med expo.
    Senast redigerat av kajakmannen den 2014-07-04 klockan 12:33.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #886

    Standard

    Då var äntligen min armattan 250 vtail skickad. Tog vist lite längre tid än väntat då han behövde förstärka bottenplattan på min.
    Cobra 1960 kv motorerna på 4s har så mycket kraft att ramen flexar när den är byggd som vtail. istället för tri/quad som den designades för.

    Förhoppningsvis skall 20 gemfan 6x3 proppar samt 8 hq 6x3 räcka ett litet tag.

  7. #887

    Standard

    Jag var inte nöjd med känslan och tyckte att det kändes lite onaturligt. Nu idag inser jag att jag har haft expo på både radion och FC. Det kanske inte egentligen ska spela så stor roll men jag tycker iaf att det känns bättre med endast expo på FC.

  8. #888

    Standard

    Flög lite FPV igår och lyckades kanske förstöra min TV-ut-sladd till GoPro'n.
    Tur att man har en till

    Ett problem med att använda Gopro till LKTR250 är att kameran är så bred att den inte skyddas av ramen - om jag bygger en ny LKTR250 skall jag bredda ritningen så att en GoPro får rum utan problem.

    Alternativt köpa en Mobius för film och använda en dedikerad FPV-kamera under den viket totalt blir en lättare och mer skyddad lösning.

    Videolänken var stabil fram till första krashen - sedan fick det bli LOS flygning istället och det var rätt bra fart i den om man satsar framåt.

    Jag har fortfarande en del darrningar som jag vill få bort
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #889
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Testat tpa?
    det gjorde nytta för mig

  10. #890

    Standard

    TPA är 0.00 default - hur mycket har du (så jag vet hur stora steg jag skall testa)
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #891

    Standard

    Maiden gjord!!! Funkade hyfsat med default PID. Ni som kör med Flip 1.5 posta gärna era inställningar.

  12. #892

    Standard

    kan detta stämma

    3D operation: TPA applies on top 10% and bottom 10% of throttle curve. You can set TPA in both multiwii GUI or CLI

    Standard operation: TPA applies on top X percent of throttle curve, as specified by TPABREAKPOINT.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  13. #893
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Kör 0.25 som kändes ok. Inte testat högre än.

  14. #894

    Standard

    AUW 457g det enda jag saknar är en vtx, är det nån som har en till salu, 5,8 som funkar med RC305? Och ev en dedikerad fpv kamera.

    Den "dansar" lite vid gaspådrag men det löser sig säkert.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	lktr.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	84,1 KB 
Id:	46487

  15. #895

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Snyggt bygge. Tänk på att video out på Mobiusen ger en del lagg. Inget jag vill ha då man flyger aktivt och behöver ha bra uppdatering av bilden.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #896

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Snyggt bygge. Tänk på att video out på Mobiusen ger en del lagg. Inget jag vill ha då man flyger aktivt och behöver ha bra uppdatering av bilden.
    Jo jag har förstått det men som jag flyger är det inget problem än, total n00b . Men jag tänker köpa en fpv kamera så småningom men vill testa först.

  17. #897

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Absolut. Tänkte bara att det kan vara bra att tänka på. Bara att testa sig fram.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  18. #898

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    lagg i bilden är problem oavsett hur du flyger, skulle säga ännu mer problem på en sån liten maskin som inte är lika lugn som en stor hexa eller liknande.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  19. #899

    Standard

    Har du nån rekommendation?

  20. #900

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    sony 600tvl från securitycam2000 är bra och billig och går minska ner till lagom storlek
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •