Reklam

 
Sidan 108 av 132 FörstaFörsta ... 85898103104105106107108109110111112113118 ... SistaSista
Resultat 2 141 till 2 160 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2141

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tack Det var nog Carlos (Charpu FPV) som inspirerade mest
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #2142

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det va charpu som fick mig att börja med dom, första gången jag såg det va jag tvungen att spola tillbaka flera ggr, ser så grymt coolt ut
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #2143

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Kul att du också,lyft ribban Simon. Har du några Snygga filmer på G. Vill se!
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  4. #2144

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    började lyfta ribban sen släppte jag ner den igen. jobbar för mycket så just nu är jag nog tillbaka på ruta noll igen,
    filmer finns nog lite men har inte fått tid att slänga ihop några klipp av dom.
    hoppas det löser sig under julledigheten
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #2145

    Standard

    Ringrosten lägger sig på fort när man inte ligger i...

  6. #2146

    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    31
    Jobb
    Daaata
    Klubb
    Trosa RCK

    Standard

    Jag har blivit så inspirerad av era videos att jag var tvungen att beställa en egen mini-quad. En Nemesis kommer förhoppningsvis med posten snart!

    En fråga, behöver ni använda batterier med högre C-värde på vintern för att få tillräcklig prestanda? 30C kanske inte räcker sen när det blir minusgrader? Motorerna kommer dra runt 10A styck, och jag tänkte börja med 1800 mAh 3S.

  7. #2147

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    har inte funderat på vinter eller sommar, men högt C är ett måste, köper inga under 30C .
    För tillfället är jag mest nöjd med accarna från readymade, dom verkar prestera det som lovas.
    http://www.readymaderc.com/store/ind...oducts_id=3574
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #2148

    Standard

    Galet kul att se alla flygningar.
    Gjort som flera före mig och byggt en egen liten rejs quadcopter.
    Blev en QAV250, väntar på min CC3D sen är den klar.
    Har någon en bra setup att mata in från start?

  9. #2149

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Finns i settingsbiblioteket då du lägger in senaste openpilot fw.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  10. #2150

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Och tack. Kul att kunna inspirera
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  11. #2151

    Standard

    När man väl drar ström från batteriet agerar den egen värmekälla till viss del så viktigast är att hålla batterierna tinade innan flygning genom att ha dom i jackfickan eller dylikt.

    Brukar köra med 35C-x minimum.

    Citat Ursprungligen postat av Dreamer Visa inlägg
    Jag har blivit så inspirerad av era videos att jag var tvungen att beställa en egen mini-quad. En Nemesis kommer förhoppningsvis med posten snart!

    En fråga, behöver ni använda batterier med högre C-värde på vintern för att få tillräcklig prestanda? 30C kanske inte räcker sen när det blir minusgrader? Motorerna kommer dra runt 10A styck, och jag tänkte börja med 1800 mAh 3S.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-12-07 klockan 10:45.

  12. #2152

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    På vintern brukar jag ha mina accar igen liten kylbag
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #2153

    Standard

    Nån som kör med 5x45 props? Lyckas inte få rätt med pidsen, har kört autotune och den hovrar o glider runt fint,
    men så fort jag gasar på lite börjar den vibrera som fan, provade höja TPA ända upp till 0.5 men det hjälpte inte.

  14. #2154

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag kör det på min qav250 och har hittat rätt pids. Kan skicka över dom senare. Dvs. Om du kör 2300kv på 3s
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #2155

    Standard

    Jupp cobra 2300 på 3s, hade varit snällt kajak!

  16. #2156

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Nån som kör med 5x45 props? Lyckas inte få rätt med pidsen, har kört autotune och den hovrar o glider runt fint,
    men så fort jag gasar på lite börjar den vibrera som fan, provade höja TPA ända upp till 0.5 men det hjälpte inte.
    Testa med att sänka Tpa_breakpoint, default värde är 1500 men jag behövde sänka mitt värde till 1300 för att bli av med oscillationerna. Om du har en quad som hovrar under halvgas så kanske detta löser ditt problem. Testa även att minska P. Lägg upp en filmsnutt hur din quad uppför sig, så kan du nog få mer kvalificerade gissningar än mina.
    //Stefan
    Senast redigerat av Steflo112 den 2014-12-07 klockan 17:05.

  17. #2157

    Standard

    Vad har du tpa på då?

  18. #2158

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Vad har du tpa på då?
    Nu är den på 0,35. Jag gjorde som du oxå med att höja tpa. Jag var uppe på över 0,7 och inte ens det hjälpte. Minskade då både P och tpa_breakppint och nu flyger den helt fantastiskt.

  19. #2159

    Standard

    okok får prova lite när vädert blir bättre.

  20. #2160

    Standard

    Tänkte prova nya Openpilot 14.10 på minin men har glömt hur allt funkar i GCS.
    Om jag vrider styrkortet 90 grader åt höger/medsols ska jag knappa in -90 eller bara 90 ?
    När jag kollar i Flight Data ser det ut som -90 för horisonten stämmer men modellen är jag osäker på.
    Är dom gröna armarna framåt på modellen ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •