Reklam

 
Sidan 117 av 132 FörstaFörsta ... 1767107112113114115116117118119120121122127 ... SistaSista
Resultat 2 321 till 2 340 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2321

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kollat balansen på propparna ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #2322

    Standard

    Ne har inte det, läste nånstans att fc har riktigt kast balanserad props men kan det verkligen göra så stor skillnad?

  3. #2323

    Standard

    Har du en kamera monterad direkt mot ramen borde det gå att se/höra hur mycket det vibrerar. Vad jag läst är FC ingen höjdare. Prova ett par HQ5045 annars.

  4. #2324

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Ne har inte det, läste nånstans att fc har riktigt kast balanserad props men kan det verkligen göra så stor skillnad?
    absolut, en dåligt balanserad propp i kombination med kanske inte världens bästa vibrationsdämpning vid styrkortet kan ställa till stora problem
    gyrot har ingen aning om det är quaden som börjar luta eller om det är en vibration så den försöker helt enkelt kompensera för det vilket då sällan blir så bra
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #2325

    Standard

    Hrm vilken 4s batteristorlek är att föredra för 2206 1850kv motorer med 6x4.5 hq proppar?
    Jag står och velar mellan dualsky 1750 mAh (197g) och 2250 (249g) mAh 45c ackar.

  6. #2326

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Hrm vilken 4s batteristorlek är att föredra för 2206 1850kv motorer med 6x4.5 hq proppar?
    Jag står och velar mellan dualsky 1750 mAh (197g) och 2250 (249g) mAh 45c ackar.
    (Med reservation för att jag inte har så mycket praktiskt erfarenhet, utan mer teoretisk kunskap.)
    Det beror på:
    -Hur många A(mpere) drar dina motorer med de propellrarna. Eftersom båda är 45c så levererar de 45*1.75=78A resp 45*2.25=101A maximalt kontinuerligt. Jag har bara sett värden för en liknande motor (RCX 2206 1950kV) och då är nog båda batterierna väl inom spec, misstänker att de drar runt 15A max per motor, och lär hovra på 5-10A per motor. Men att mäta är att veta.
    -Vad kan respektive batteri leverera i praktiken! Ser ofta indikationer på att c-rating inte riktigt stämmer med verkligheten.
    -Hur mycket prioriterar du 52 g vikt. Fått intrycket att du kanske flyger en del acro och då är väl lyftkraft vs vikt prioriterat?
    -Hur mycket prioriterar du ca 30% extra flygtid om du går till det större batteriet?

  7. #2327

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Du vill nog ha det lilla. Den kommer säker kännas slö med det stora. Köp ett av varje sedan köper du fler av det du gillar. Men den kommer förmodligen kännas som min med gopro på om du kör det stora och mobius. Har 1600 på min. Med lite för låg C

  8. #2328

    Standard

    Hrm, får nog bli 1750mah ackar då.
    Problemet är att batteritiden är rätt usel när man börjar flyga lite fortare.

    Men det kanske är dags att leta efter lite aerodynamiskt utformade 250 ramar.


    Och så lutningen på vidvinkel mobius.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150218_140435[1].jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	67,6 KB 
Id:	50657

    Det blir rätt mycket luftmotstånd när man lutar ramen 50-60 grader.

    Edit: såg precis att immersionrc har en pnf lågprofils 250 racequad påväg.


    Fast den har fortfarande inget "skal" för att minska luftmotstånd.

    Magpe027 här på forumet har byggt en riktigt vacker 250. Med ordentlig kåpa för att minska luftmotstånd.

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post364522
    Senast redigerat av Xermalk den 2015-02-18 klockan 16:37.

  9. #2329

    Standard

    Ja det drar en hel del saft att flyga fort. Kanske kombo av en så slimmad quad som möjligt med kåpa och vinklade motorer 10-15grader skulle funka bra. Lutning på motorerna så att quaden ligger mer plant i luften vid hög fart och inte framåtvinklad som blir stort luftmotstånd. Immersionquaden verkar bra för detta bara skapa ett skal på nått sätt.

  10. #2330

    Standard

    så dök den upp
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1322.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	37,7 KB 
Id:	50690  

  11. #2331

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe40 Visa inlägg
    så dök den upp
    Schysst! Du får säga vad du tycker om den då jag också har två beställda
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  12. #2332

    Standard

    Provade lite Cleanflight luxfloat (controller 2). Sjukt stor skillnad i inställningarna mot t.ex. Baseflight.
    Är nere på Roll P = 1.4 och får fortfarande mycket oscillationer med vanliga SimonK reglage. Tror det kan vara vibrationerna men hur lågt vågar man testa innan det blir knas måntro, TPA är jue bortkopplat på denna kontroller.

    Blåste endel så därför det gick trögt åt ena hållet och yaw glider/bråkar så går inte att rolla ordentligt.
    Aja, det löser sig nog..


  13. #2333

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe40 Visa inlägg
    så dök den upp
    Mina 4 också. Den jag kollat på var böjd.

  14. #2334

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Provade lite Cleanflight luxfloat (controller 2). Sjukt stor skillnad i inställningarna mot t.ex. Baseflight.
    Är nere på Roll P = 1.4 och får fortfarande mycket oscillationer med vanliga SimonK reglage. Tror det kan vara vibrationerna men hur lågt vågar man testa innan det blir knas måntro, TPA är jue bortkopplat på denna kontroller.

    Blåste endel så därför det gick trögt åt ena hållet och yaw glider/bråkar så går inte att rolla ordentligt.
    Aja, det löser sig nog..

    Finns det någon dokumentation över de olika kontrollerna än. Jag sökte massor för några månader sedan men hittade aldrig något vettigt. Så har inte känt någon mening att testa annat än default. Då jag ändå inte har läst någon dokumentation över skillnaderna.

  15. #2335

    Standard

    Inte när det gäller att ställa pids.
    Finns en del information från boris b i rcgroups tråden, då han testat de olika en hel del.
    4an är för nuvarande buggad, men kommer fixas i nästa uppdatering.

    0,1 och 2 skall vara någerlunda lätta att ställa in, även om 2'ans pids kommer vara rejält lägre än 0 & 1.
    3, 4 skall vara svåra att få roll & pitch rätt. Men yaw skall vara helt underbar för los acro.

  16. #2336

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Inte när det gäller att ställa pids.
    Finns en del information från boris b i rcgroups tråden, då han testat de olika en hel del.
    4an är för nuvarande buggad, men kommer fixas i nästa uppdatering.

    0,1 och 2 skall vara någerlunda lätta att ställa in, även om 2'ans pids kommer vara rejält lägre än 0 & 1.
    3, 4 skall vara svåra att få roll & pitch rätt. Men yaw skall vara helt underbar för los acro.
    Testat finns det folk som har men jag vill ha dokumentationen från cleanföight där dom förklarar varför och vad meningen med de olika kontrollerna är. Annars kör jag på 0 för den funkar kanon för mig.

    Att man får lågt p på någon av dom behlver inte betyda att det är lågt. Skalningen av värdet lär ju vara olika.

  17. #2337

    Standard

    Testa 1 istället för 0. Det är i princip samma, men rates är separata från p värdet. Gör det mycket enklare att få den inställd som man vill.

    Står en del i cleanflights dokumentation. 3 och uppåt är dock i teststadie, och bör inte användas om man absolut inte vill testa det senaste.

    https://github.com/cleanflight/clean...ID%20tuning.md

  18. #2338

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Tackar för länken. ologiskt att det ligger under pid tuning ska läsa på imorgon

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Testa 1 istället för 0. Det är i princip samma, men rates är separata från p värdet. Gör det mycket enklare att få den inställd som man vill.

    Står en del i cleanflights dokumentation. 3 och uppåt är dock i teststadie, och bör inte användas om man absolut inte vill testa det senaste.

    https://github.com/cleanflight/clean...ID%20tuning.md

  19. #2339

    Standard

    Lite mer med RD270n. Tog det väldigt lugnt då jag inte flugit där innan. Mycekt saker man kan krasha i

  20. #2340

    Standard

    Trevliga klipp! Jag kör med cleanflight o harakiri pid kontroller på min 3s emax 250 - lite över 3 i roll p nästan 4 i pitch, jag e feg o bangar såfort jag får störningar i goggsen.



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •