Reklam

 
Sidan 102 av 132 FörstaFörsta ... 25292979899100101102103104105106107112 ... SistaSista
Resultat 2 021 till 2 040 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2021

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Jag har testat det och det funkar men inte 100% i min mening. Bra att köra för att hitta ungefärliga PIDDAR och kan man finjustera därifrån.
    Borde funka rätt ok, om det nu är helt vindstilla , autotune har funnits på regulatorer sen tidigt 80tal enda problemet är att man sällan kan låta den göra dom tester den behöver utan störning från annat.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #2022

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    De problem jag haft vissa gånger är att endast PID för roll sparats och inte pitch men det löstes ju enkelt genom att använda pidarna från roll på pitch. Funkar som sagt var men kan behövas lite fintrim efter autotune
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  3. #2023

    Standard

    Jag verkar ha missat något när jag ställde in cleanflight.
    Jag kan hovra i ett par sekunder, sen kapas nästan all kraft till mina motorer :<.

    Dump från cli
    http://pastebin.com/iLdX9JaW

  4. #2024

    Standard

    Grym flygning, den går riktigt fort. Känns som jag måste börja öva mer på såndär flygning. Ser så skoj ut

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Hann med en flygtur med BEE245:an idag
    vide

  5. #2025

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tack copterdude. Det är det roliga flygsättet
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #2026

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Konstaterade igår att jag formaterade sdkortet i mina dominatorhd, på de kortet fanns en av mina coolaste och hårdaste 250 flygningar , sådär kul.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #2027

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Surt. Hade en fin flygning på dragongate (inne på gården) med flipar över buddastatyn etc och fick inte med det på mobiusen. Också sådär kul :/ har bara dominatorinspelning kvar från den flygningen och det är väl sådär :/
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #2028

    Standard

    Det kan gå att rädda minnet efter en formatering - sök på olika verktyg för det.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #2029

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Surt. Hade en fin flygning på dragongate (inne på gården) med flipar över buddastatyn etc och fick inte med det på mobiusen. Också sådär kul :/ har bara dominatorinspelning kvar från den flygningen och det är väl sådär :/
    Kan ju för skojs skull berätta att även flygningarna innan försvann, frontade med ett träd som lassebetong sedan klättrade upp i för att hämta min maskin ( tack för det ) men i den krashen så ejektade mobiusen minneskortet så det kortet hittar man aldrig igen, lite synd för det va ett par roliga flygningar
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #2030

  11. #2031

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    absolut går det, har gjort det många ggr med krashade usbminnen och hdds men erfarenheten säger att
    har man råkat skriva på det igen efter formatering så brukar det vara väldigt svårt att få ut något vettigt.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #2032

    Standard

    Dum fråga kanske men kör ni lc filter på era 250s? Kör med en 600 immersion och läste nånstans att där va inbyggt filter?

  13. #2033

    Standard

    Hrm, flashade tillbaka till baseflight men har fortfarande samma problem.

    Lägger up en video när youtube bearbetat den.

    @Dithes
    Jag använder en RMRC 5/12V stepdown.


    Edit:

  14. #2034

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    @Dithes
    Jag kör med hemmabyggt LC filer då jag inte har en ImmesionRC sändare och har jag det så kör jag inget LC filter.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #2035

    Standard

    Okok! Har ett sånt fatshark powerfilter men hittar ingen bra plats till det det är onödigt stort med alla kontakter..
    Verkar som dom flesta som kör immersion skiter i lc filter, vad jag har sätt på olika byggen.

    Är det ett sånt sander lc filter du byggt kajak?

  16. #2036

    Standard

    Immersion sändare har rätt bra inre filtrering så därför man kan köra utan men den filtrerar nog inte lika bra som ett separat filter. Har inte haft några problem med störningar på mina byggen med Immersion sändare på dock.

  17. #2037

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Beställ team legit power board om du har en zmr250 eller annan likadan osm jag. Då får du filtret inbyggt i ditt pdb

  18. #2038

    Standard

    Hittat mit problem. Verkar som att mina cobra motorer har massiva timing problem med comp_pwm på.
    När jag närmar mig 1250 i motor test tabben så hostar de till och stoppar.

  19. #2039

    Standard

    Vad finns där för alternativ till K.I.S.S 18A escerna? De är lite dyra.
    Behöver något som klarar att köra cobra 2204 1960 på 4s med comp_pwm (simonk)/dampen light(blheli).

    Mina armattan 12A valde att strula igen under mitt autotune försök.



    Edit: Det fick bli 3x Kiss 18'a.
    Senast redigerat av Xermalk den 2014-11-21 klockan 17:52.

  20. #2040

    Standard

    Skyddar ni era FC-kort med nåt typ plastidip eller kör ni naket?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •