Reklam

 
Sidan 70 av 132 FörstaFörsta ... 2060656667686970717273747580120 ... SistaSista
Resultat 1 381 till 1 400 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1381

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Tänk dig att motorns rotation skall vilja dra åt muttern om håller i propellern (istället för motståndet i luften då den är igång).
    Precis vad jag tänker men kanske tänker fel. Dom motorerna som det står ccw på tror jag ska vara på cw och tvärtom....

    Jag kanske tänker helt fel.....

    Jag har Emax motorer

  2. #1382
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Tittar du på quaden framifrån så är svart knopp på höger fram, grå knopp på höger bak, grå knopp vänster fram och svart knopp vänster bak.
    Om du lossar muttern i proppens rotationsriktning är det rätt monterat.

    Håller du i muttern och snurrar motorn för hand åt det hållet den kommer snurra när du flyger så ska muttern dras åt. Då är det rätt.

  3. #1383

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    hmm först pep den hela tiden trots att spänningen var tillräckligt hög men nu verkar den funka.

    MVH / Kajaken
    Ställde du in lämplig spänning per cell i Baseflights förstasida?

  4. #1384

    Standard

    Nya motorer innebar mer jobb än jag tänkt, osympatiska hål ej centrerat mitt hål så låsclipset tog i.. Kina kvalité passar på att flytta ut esc så dom får bättre kylning då de kommer att pressas mer med dessa motorer

    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  5. #1385

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Min 250 flyger.. jippi.. va lite huvudbry men nu så..

  6. #1386

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Fick tips om ett ställe på nätet där jag kan köpa Gemfan 5x3 proppar billigt. Dock behöver jag köpa 200 st (10 paket med 20 proppar i varje (10 CCW och 10 CW). någon som är intresserad av sådana proppar? Inte helt säker på att jag vill ha så många som 200 st

    ca 14$ för 20 proppar alltså (de som är intresserade kan få ta fler om de vill)

    MVH / Kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  7. #1387

    Standard

    Sänkte min LKTR250 i en myr idag. Gopro, LKTR och mina skor under vatten (märkte att det var en myr när man hörde ett plask ljud och kände hur fötterna försvann)....... Ligger nu i en burk med ris så får hoppas att allt funkar om några dagar.

  8. #1388

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Fick tips om ett ställe på nätet där jag kan köpa Gemfan 5x3 proppar billigt. Dock behöver jag köpa 200 st (10 paket med 20 proppar i varje (10 CCW och 10 CW). någon som är intresserad av sådana proppar? Inte helt säker på att jag vill ha så många som 200 st

    ca 14$ för 20 proppar alltså (de som är intresserade kan få ta fler om de vill)

    MVH / Kajaken
    Du får väl träna lite så du inte kör sönder några proppar.
    //Lasse

  9. #1389

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tränar köra rate nu så det går lite proppar
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  10. #1390

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    108
    Jobb
    Chalmerist
    Klubb
    Lidingö Modellflygklubb

    Standard

    Kajakmannen, är det inklusive tull o frakt till mig?, är intresserad av 40st proppar.

  11. #1391

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tull vet man aldrig med men fraktfritt om jag beställer så många
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  12. #1392

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    108
    Jobb
    Chalmerist
    Klubb
    Lidingö Modellflygklubb

    Standard

    ok, då antar jag att man även riskerar postens hemska avgift, eller tar du in alla proppar i Sverige med samma packet?

  13. #1393

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    108
    Jobb
    Chalmerist
    Klubb
    Lidingö Modellflygklubb

  14. #1394

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Någon som sitter på stort lager 5x3 proppar som kan tänkas låna ut eller sälja några. Åker till Sälen på tisdag och skulle behöva ett gäng. Har beställt men kommer inte att hinna få dom i tid.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #1395

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Åker upp till Dala-Järna på onsdag och vidare upp till Sälen så är det hon som kan bistå så kan de skickas till dala-Järna så hinner de nog komma upp. Skickas måndag och borde vara framme till på onsdag
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #1396

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Kört av mig två ackar idag o flyger hur fint som helst..
    Sån jäkla skilnad mellan Naze o KK2.1 hade svårt o tro det innan men är såld på Naze nu.. blir ett i Reptilen med..

    Hade en flyg vikt på 430g utan FPV men då går det få ner par gram då kablarna är okortade..

  17. #1397
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Gårdagens flygning, en gammal slottsruin!
    Beklagar alla skakningar, vinden friskade i lagom till jag lättade från backen.


  18. #1398

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    hårdkördning idag haha börjar få riktigt bra koll på rate flygningen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	qav250 crashpicture_01.jpg 
Visningar:	115 
Storlek:	193,2 KB 
Id:	47598
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #1399

    Standard

    250 jordfräs
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #1400

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Kraschen skedde faktiskt då jag skulle flippa framåt. Förstår inte riktigt varför den inte vill flippa rent. Deg kommer runt halva varvet och sedan tumlar den ner bara. Gör jag exakt likadant med min Hammerquad så funkar den klockrent och rollar och flippar rent och med full kontroll. Jag fick värsta ahaupplevelsen då jag först flög QAVn med cc3d i rate och sedan min Hammerquad med Naze32. Hammerquaden uppför sig så som jag får en känsla för att styrningen skall fungera då man flyger rate medan cc3dn är lite skum. Någons om har några idéer på vad som kan vara fel i cc3d kortet? Kan jag ha missat något?
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •