Reklam

 
Sidan 90 av 132 FörstaFörsta ... 40808586878889909192939495100 ... SistaSista
Resultat 1 781 till 1 800 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1781

    Standard

    Vilken kontroller kör du?

  2. #1782

    Standard

    KK kortet
    FPV250
    Fatshark Predator V2

  3. #1783

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Om det är KK2 så finns det en meny som heter mixing där du kan välja hur mycket kraft som ska appliceras på respektive motor. Bra förklarat i slutet av den här videon
    Senast redigerat av administrator den 2014-11-27 klockan 19:20.

  4. #1784

    Standard

    Perfekt, problemen ligger säkert däri! Ska titta på det när jag kommer hem från jobbet :-)
    FPV250
    Fatshark Predator V2

  5. #1785
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ligger inte cg fel, alternativt felkalibrerade esc om den beter sig så?
    Är inte säker, men känns logiskt.

  6. #1786

    Standard

    Skulle även kunna vara så, men ska kontrollera att varje motor ger 100% på varje axel
    FPV250
    Fatshark Predator V2

  7. #1787

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Base Visa inlägg
    Skulle även kunna vara så, men ska kontrollera att varje motor ger 100% på varje axel
    Det är inte att varje motor ger 100% i kk2ans meny, det handlar mer om "balansen".
    Om en motor inte har samma kv, reglaget är okalibrerat osv så gör det att den inte varvar i samma hastighet som de andra.

    Dock är det värt att kolla CG, Balans i mitten är toppen.

  8. #1788

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Då är frågan är det samma hålbild på zmr250 som dendär silvriga glasfiber varianten jag och några andra beställde från ebay?

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg

  9. #1789

    Standard

    Jag skulle nog tro det, dem ser förbaskat lika ut och vad jag förståt det som är att det finns tre versioner. En i glasfiber, en i kolfiber och en silvrig stil.

    Skriv annars ut ritningen till zmr och skala upp den till 1:1
    och jämför med din.
    http://www.rcgroups.com/forums/showt...180331&page=42

  10. #1790

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Hum klickade på länken på rcgroups då fick jag fram den c250
    så det bör ju vara samma då, men har inte läst tråden ordenterligt om dom bara listar massa olika cloneout.

    C250 heter den och säljaren är listad som en zmr250 säljare på rcgroups. Så antingen kallar dom den bara c250 eller så har dom slutat med zmr250 och säljer denna c250 nu istället.

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Jag skulle nog tro det, dem ser förbaskat lika ut och vad jag förståt det som är att det finns tre versioner. En i glasfiber, en i kolfiber och en silvrig stil.

    Skriv annars ut ritningen till zmr och skala upp den till 1:1
    och jämför med din.
    http://www.rcgroups.com/forums/showt...180331&page=42

  11. #1791

    Standard

    Kanske det och den är ju så lik ZMRen så undrar om dem verkligen skulle göra en klon på en klon bara för att få den i silver.
    Jag säger att PDB plattan passar.

  12. #1792

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag menar inte att det skulle vara clon på en clon utan samma men hos olika kinesiska affärer heter den bara olika namn.
    Det kan också vara olika fabriker som köpt samma ritning av någon ingengör och producerar med olika namn.

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Kanske det och den är ju så lik ZMRen så undrar om dem verkligen skulle göra en klon på en klon bara för att få den i silver.
    Jag säger att PDB plattan passar.

  13. #1793

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jag menar inte att det skulle vara clon på en clon utan samma men hos olika kinesiska affärer heter den bara olika namn.
    Det kan också vara olika fabriker som köpt samma ritning av någon ingengör och producerar med olika namn.
    Sant

  14. #1794

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Nice! Hoppas du inte behöver vänta för länge. Väntar nog själv med att beställa en sådan först när dem faktiskt finns tillängliga. Bra pris dock...
    Fick mail av PayPal att min order från Team-Legit är skickad, så verkar inte bli så lång väntan

  15. #1795

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Satans blåsväder går och suktar efter premiär med min nya Bee245 quad med 4s setup. Smygprov LOS i trädgården visade på hysterisk prestanda
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1414497339.124222.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	334,8 KB 
Id:	48451
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1414497313.162602.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	320,8 KB 
Id:	48449
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1414497325.574082.jpg 
Visningar:	88 
Storlek:	316,6 KB 
Id:	48450
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #1796

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Satans blåsväder går och suktar efter premiär med min nya Bee245 quad med 4s setup. Smygprov LOS i trädgården visade på hysterisk prestanda
    ]
    Jag är i samma läge som Du. Höstmonterad quadd. Fick klar min Blackout mini-h V.3 i helgen och körde en liten vända igår kväll i mörkret. Vågade inte dra på något men jisses va den gick. Jag kör med 4S, FM 2206-2000 kv, 6045 Propp, KISS 18A ESC och Naze32. Provade även lite fpv i mörkret. Det var ingen bra idé. Testade bild när den stod på marken. Blackouten har vita lampor framåt och det såg riktigt lovande ut när dom lyste upp marken framför men det ändrade sig snabbt när man fick lite höjd. Det blev totalt svart nedåt, hade ingen aning vilken höjd eller riktning jag hade på quadden. Satt i mörkret med mina fatshark och försökte höra var quadden var. Lyckades iallafall få ner den i ett stycke. Kortet är taget efter jungfruflygningen.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	blackout1.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	157,9 KB 
Id:	48452

  17. #1797

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ser nice ut. Låter lovande. Jag väntar även hem 6x4.5 proppar till min LKTR Boopidoo edition som kör babybeastmotorerna på 2150lv. Undrar Oman klarar sig på 12A afro. Hur många A drar din setup
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  18. #1798

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Satans blåsväder går och suktar efter premiär med min nya Bee245 quad med 4s setup. Smygprov LOS i trädgården visade på hysterisk prestanda
    Har du tid över kan du ju bygga en extra LKTR.

  19. #1799

    Standard

    Är det Tiger MN ? Hitta inget på FM
    Väldigt sugen att skaffa då priset är bra på dom motorerna just nu. Bara $25.90 styck om man hittar nån som har i lager. Enda jag är oroliga för är att det varit lite problem med magnetlossning men verkar fixat på nyare batchar om man ska tro rcgroups. Verkar som det ändå är en del som kör denna kombo utan problem nu.
    Ska bli intressant att se video från den där, måste va sjukt drag när den väger så lite




    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    FM 2206-2000 kv

  20. #1800

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ser ut som lumenier 2000kv
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •